Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بسیج نیوز»
2024-04-29@02:44:37 GMT

3 طلای فوق سنگین آسیا برای ایران

تاریخ انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۸۷۹۴۲

به گزارش خبرگزاری بسیج، در ادامه رقابت‌های چهل و هشتمین دوره مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی بزرگسالان آسیا و گزینشی المپیک ۲۰۲۰ توکیو و در آخرین روز این مسابقات، نمایندگان کشورمان در دسته ۱۰۹+ کیلوگرم به مصاف حریفانشان رفتند که علی داوودی با مهار وزنه ۱۹۵ کیلوگرمی در یکضرب، ۲۳۸ کیلوگرم دوضرب و مجموع ۴۳۳ کیلوگرم هر ۳ مدال طلای این وزن را از آن خود کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سعید علی‌حسینی دیگر نماینده کشورمان در این دسته از کسب مدال بازماند.

 

* حرکت یکضرب:

علی‌حسینی در اولین حرکت موفق به مهار وزنه ۱۷۰ کیلوگرمی شد، اما در دومین تلاش نتوانست وزنه ۱۸۰ کیلوگرمی را بالای سر ببرد. علی‌حسینی در سومین حرکت یکضرب در حالی‌که وزنه ۱۸۹ کیلوگرمی را بالای سر برده بود، اما با چراغ قرمز داوران مواجه شد تا با همان ۱۷۰ کیلوگرم و عنوان نهمی به کارش پایان دهد. ۱۰ وزنه‌بردار در این دسته حضور داشند.

علی داوودی دیگر نماینده کشورمان در این دسته در اولین حرکت یکضرب وزنه ۱۹۰ کیلوگرمی را مهار کرد. وی اما در دومین تلاش نیز موفق به مهار وزنه ۱۹۵ کیلوگرمی شد، اما در سومین حرکت نتوانست وزنه ۲۰۰ کیلوگرمی را بالای سر ببرد تا با همان ۱۹۵ کیلوگرم در جایگاه اول این حرکت قرار گیرد و مدال طلا را از آن خود کند.

وزنه‌برداران کره ای و سوری با ۱۸۸ کیلوگرم مدال‌های نقره و برنز این حرکت را از آن خود کردند.

* حرکت دوضرب:

علی داوودی در اولین حرکت دوضرب موفق شد وزنه ۲۳۲ کیلوگرم را مهار کند و رکورد جوانان جهان را شکست. داودی در دوم حرکت دوم وزنه ۲۳۷ کیلوگرم را مهار کرد و رکورد دوضرب و مجموع جوانان جهان را شکست اما در سومین حرکت نتوانست وزنه ۲۴۲ کیلوگرمی را بالای سر ببرد تا با همان ۲۳۸ کیلوگرم در جایگاه اول این حرکت قرار گیرد و مدال طلای دوضرب و مجموع (۴۳۲ کیلوگرم) را از آن خود کند.

علی‌حسینی دیگر نماینده کشورمان در این دسته در اولین حرکت موفق به مهار وزنه ۲۰۱ کیلوگرمی شد. وی در دومین تلاش نیز وزنه ۲۲۰ کیلوگرمی را بالای سر برد، اما در سومین حرکت در حالی‌که وزنه ۲۳۳ کیلوگرمی را انتخاب کرده بود، حتی نتوانست این وزنه را لیفت کند تا با همان ۲۲۰ کیلوگرم و مجموع ۳۹۰ عنوان هشتمی به کارش پایان دهد. علی حسینی در دوضرب در رده ششم ایستاد.

۱۰ وزنه‌بردار در این دسته حضور داشتند. وزنه‌برداران تایوانی و ترکمنستانی مدال‌های نقره و برنز دوضرب و مجموع این دسته را از آن خود کردند.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۸۷۹۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روز خوب نمایندگان بوکس ایران در رقابتهای جوانان و امید آسیا

به گزارش خبرنگار مهر، رقابت‌های قهرمانی بوکس جوانان و امید آسیا از شنبه ۸ اردیبهشت به میزبانی قزاقستان آغاز ‌شده و تا هجدهم همین ماه ادامه خواهد داشت.

تیم‌های جوانان و امید ایران نیز با با ۱۸ بوکسور در این مسابقات حضور دارند. در دومین روز این مسابقات هر چهار نماینده ایران در بخش امید موفق به کسب پیروزی مقابل حریفان خود شدند.

آرشام حسنی در وزن ۴۸ کیلوگرم مقابل "لی جونگ هو" از کره‌جنوبی به برتری رسید. وی در دور بعدی به مصاف بوکسور هندی می رود.

نیما بیاتی نماینده ۵۷ کیلوگرم ایران در برابر "جان پائول‌" از فیلیپین‌ به برتری رسید تا در دور بعدی با بوکسور مغولستان به رقابت بپردازد.

امیرحسین پیشرو در ۶۳.۵ کیلوگرم مقابل "ویمارشانا" از سریلانکا موفق به پیروزی شد و در دور بعد با بوکسور ازبکستان روبه رو خواهد شد.

در وزن ۷۱ کیلوگرم نیز عیسی فردین در برابر "کرار اسماعیل‌" از عراق به پیروزی رسید تا در مرحله بعد به مصاف نماینده قراقستان برود.

پیش از این و در روز نخست این رقابتها، رضا فضلی در وزن ۵۷ کیلوگرم رده سنی جوانان برابر "بدر الصدرانی" از امارات به برتری دست یافته بود.

فردا و در ادامه این رقابتها در بخش جوانان در وزن ۴۸ کیلوگرم، مهدی شعبان با رابرت مالنوک‌ از فیلیپین رقابت خواهد کرد و در وزن ۵۴ کیلوگرم، مهدی سلطانی با دلگون‌سایخان از مغولستان مبارزه می کند.

کد خبر 6091503

دیگر خبرها

  • روز خوب نمایندگان بوکس ایران در رقابتهای جوانان و امید آسیا
  • پیروزی ۴ بوکسور ایران در قهرمانی امید‌های آسیا
  • ۲۸۹۶ کیلوگرم شمش طلا در مرکز مبادله معامله شد
  • کشف محموله ۲۴۷ کیلوگرمی حشیش در مشهد
  • همدان میزبان مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی کشور است
  • بوکس جوانان و امید آسیا؛ معرفی حریفان نمایندگان ایران
  • طلای تاریخی دختر ایرانی در قهرمانی آسیا
  • مدال طلای ۴۰۰ متر با مانع آسیا به دختر دونده ایران رسید
  • کسب طلای تاریخی دختر دونده ایران در قهرمانی آسیا
  • مدال طلای ۴۰۰ متر با مانع آسیا به بانوی دونده ایران رسید