Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@07:37:43 GMT

معلمان نمونه شهرستان گناوه تجلیل شدند

تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۲۴۶۹۱

معلمان نمونه شهرستان گناوه تجلیل شدند

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید عبدالهادی رکنی حسینی بعد از ظهر چهار شنبه در همایش تجلیل از معلمان نمونه شهرستان گناوه با تبریک هفته معلم و گرامیداشت یاد و خاطره همه معلمان شهید بخصوص استاد شهید مطهری اظهار داشت: از جمله معلمان کشور که نقشی بی بدیل در پایه ریزی و گسترش فرهنگ تعلیم و تربیت و هدایت جامعه در قبل از انقلاب داشت استاد شهید مرتضی مطهری بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه در دین مبین اسلام و روایات ائمه (ع) بر احترام به مقام معلم بسیار تاکید شده است اضافه کرد: اگر در قبل از انقلاب جوانان ما در مسیر دین و دیانت قرار گرفتند به دلیل تلاش‌های مربیان و معلمان دلسوز بود و اگر اساتیدی مانند شهید مطهری در دانشگاه حضور نمی‌یافت آن انحراف‌ها و کج روی‌ها به نحو گسترده‌ای ادامه می‌یافت.

رکنی حسینی افزود: حضور یک روحانی در دانشگاه‌های طراز اول کشور در آن دوران کار بزرگ و بسیار سختی بود ولی عالم و معلم وارسته استاد شهید مطهری توانست با این حضور ایدئولوژی اصیل اسلامی را در قبل از انقلاب پایه گذاری کند.

وی بیان کرد: هفته معلم فرصتی است تا از تلاش‌ها و زحمات خالصانه معلمان بی ادعا و قشری که حق بسیار بزرگی بر گردن جامعه دارند تقدیر شود

رکنی حسینی گفت: شهرستان گناوه مزین به وجود ارزشمند معلمان و اساتید دلسوز و پرتلاش مانند استاد بهزادی است که در همه عرصه‌ها تلاش می‌کنند.

وی خاطر نشان کرد: امروز معلمان جامعه اسلامی ایران با همه مشکلات و معضلات موجود هرگز از وظیفه خطیر و مسئولیت اصلی خود که تربیت نسل جوان در تراز نظام مقدس جهوری اسلامی است غافل نشده و نمی‌شوند.

امام جمعه گناوه افزود: نقش معلم در جامعه یک نقش بی بدیل و بی نظیر است و اگر امروز ما دانش و علمی داریم همه مدیون زحمات شبانه روزی معلمانی است که با کمترین امکانات در آموزش ما کوشیدند.

وی تصریح کرد: امروز باید معلمان در جامعه ما مورد تقدیر قرار گیرند و وظیفه جامعه نسبت به معلمان بیشتر از آن است که فقط در یک روز یا یک هفته از معلمان تقدیر شود.

وی گفت: نظام آموزشی کشور نیاز به یک تحول ساختاری دارد و قطعاً دست اندر کاران این امر نسبت به این نظام آموزشی در آموزش و پرورش و آموزش عالی باید تجدید نظر کنند.

امام جمعه گناوه تصریح کرد: برنامه‌ها و کتب آموزشی نیازمند تلاش مجدد و تجدید نظر است و برخی از محتوای کتب درسی باید بازنگری شود.

رکنی حسینی بیان کرد: امروز باید برای معلمان جامعه ارزش بیشتر قائل شد اگر جامعه برای برای معلمان ارزش لازم قائل نشود نسل‌های آینده دچار آسیب‌های جدی خواهد شد و برنامه‌های مخرب این جوانان را از ما خواهند گرفت.

اسکندر احمدی رئیس آموزش و پرورش گناوه گفت: تلاش همه مجموعه آموزش و پرورش شهرستان گناوه باعث کسب موفقیت‌های زیادی برای این شهرستان شده است که جای تقدیر دارد.

رئیس آموزش و پرورش گناوه بیان کرد: به مناسبت هفته معلم برنامه‌های ویژه ای تدارک دیده شده است که همایش تجلیل از معلمان نمونه استانی و شهرستانی، بازنشستگان و خانواده‌های معظم شهدای فرهنگی از جمله این برنامه است.

وی افزود: ۹ نفر از معلمان شهرستان گناوه به عنوان معلمان نمونه شهرستانی و استانی انتخاب شدند که در مراسم امروز مورد تقدیر قرار می‌گیرند.

احمدی گفت: همچنین ۵۰ نفر از معلمان که در سال گذشته از این شهرستان بازنشسته شده‌اند، ۴ نفر از مسن‌ترین بازنشستگان و ۲ نفر از جوانان شاغل به همراه ۶ نفر از خانواده‌های معظم شهدای فرهنگی شهرستان امروز مورد تجلیل قرار می‌گیرند.

وی افزود: علاوه بر همایش تجلیل از معلمان نمونه، غبارروبی گلزار شهدا، شرکت در نماز جمعه، برگزاری اردوی دو روزه برای بازنشستگان فرهنگی، دیدار با خانواده‌های شهدای فرهنگی و بازنشستگان، برگزاری مسابقات ورزشی، اهدا هدیه به نیروهای شاغل در آموزش و پرورش از جمله برنامه‌های تدارک دیده شده در این هفته است.

کد خبر 4605844

منبع: مهر

کلیدواژه: گناوه روز معلم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۲۴۶۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دشمن به دنبال کم رنگ کردن ارزش حجاب است

آیت الله حسینی بوشهری،خطیب نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته قم با اشاره به نهم اردیبهشت و روز شورا گفت: شورا‌ها جایگاه مهمی در دین و قانون اساسی دارد و کسانی که وارد شورا می‌شوند باید پایبند به قانون، پاکدست و توانمند باشند و در ارائه خدمت به مردم کوتاهی نکنند.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به اینکه شورا‌ها با مسئولین هم افزا هستند افزود: شورا بخاطر امکانات و قدرتی که در اختیار دارد نباید محل سو استفاده برخی قرار گیرد و وجود افراد خوش سابقه و دلسوز برای مردم، ابزار موفقیت شوراهاست.

وی در ادامه به شهادت استاد مطهری و روز معلم اشاره کرد و گفت: شهید مطهری معلمی بود که برای همه سطوح جامعه باید الگو باشد چرا که در علم و اخلاق در قله بود و نام گذاری روز شهادتش بعنوان روز معلم بسیار پرمعنی است و معلمان باید برای دانش آموزان و دانشگاهیان الگو باشند.

امام جمعه قم آموزش علم و یاد دادن تفکر عمیق برای جلوگیری از سطحی نگری و آموزش عملی اخلاق را سه رکن معلمی دانست و افزود: اگر می‌خواهیم در جامعه تحویل ایجاد شود باید از آموزش و پرورش آغاز کنیم.

وی افزود: بودجه آموزش و پرورش باید تامین باشد و معلمان با عشق و علاقه سرکلاس حاضر شوند و درگیر رتبه بندی و معیشت نباشند همچنین سند تحول باید مو به مو اجرا شود تا شاهد تحول در نظام آموزشی کشور برای تربیت انسان تراز انقلاب اسلامی باشیم .

 

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • تجلیل از هنرمندان نمونه فعال در واحدهای تولیدی فعال صنایع دستی
  • پایان چالش کمبود معلم از مهرماه امسال
  • شناسایی ۹۳ هزار معلم نمونه با ارزیابی‌های چندگانه
  • ۴۰ نفر از معلمان زنجانی با رهبر انقلاب دیدار می‌کنند
  • تجلیل از کارگران نمونه شهرستان خلیل آباد
  • قدردانی از معلمان و مدیران نمونه شهرستان فامنین
  • انتخاب معلم دزفولی به عنوان معلم نمونه کشوری
  • هشت معلم نمونه استان ایلام تجلیل می‌شوند
  • دشمن به دنبال کم رنگ کردن ارزش حجاب است
  • تجلیل از هزار و ۸۰۰ معلم نمونه در طرح سراسری «سپاس معلم»