Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@07:26:28 GMT

گردشگری می تواند اقتصاد و اشتغال استان قزوین را متحول کند

تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۲۴۷۶۱

گردشگری می تواند اقتصاد و اشتغال استان قزوین را متحول کند

به گزارش خبرنگار مهر، همایش روز ملی شوراها روز چهارشنبه با حضور زاهدی استاندار قزوین در شهر معلم کلایه از توابع بخش الموت شرقی برگزار شد.

عبدالمحمد زاهدی در این مراسم گفت: شکل گیری شوراها از رویدادهای مهم کشور است که موجب شد مردم در بسیاری از مدیریت‌ها و اداره کشور مشارکت کنند.

وی بیان کرد: شوراها در حال حاضر از تجربه خوبی در روستا و شهرها برخوردارند که دولت با استفاده از این ظرفیت توانسته به توسعه مناطق شتاب بخشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار قزوین در مورد نقش شوراها در عمران کشور گفت: برای توسعه و آبادانی شهرها و روستاها به مشورت و عقل جمعی نیاز داریم و شوراها این نقش را بخوبی ایفا کرده‌اند.

زاهدی تصریح کرد: ارتباط بیشتر شوراها و مسئولان استان می‌تواند به تسریع در امور منجر شود و برای تحقق آن برنامه مدونی در دستور کار داریم.

استاندار با تبریک روز معلم به اهمیت تعلیم و تربیت دانش آموزان هم اشاره کرد و اظهار داشت: اگر دغدغه همه مردم و مسئولان تقویت آموزش و پرورش و اهمیت دادن به تعلیم و تربیت باشد می‌توان به آینده فرزندان امیدوار شد.

الموت ظرفیت گردشگری خوبی دارد

استاندار قزوین با اشاره به ظرفیت مناطق مختلف استان بویژه الموت تصریح کرد: تقسیم الموت به شرقی و غربی شاید انسجام این منطقه را در توسعه تحت تأثیر قرار داده که به نظر می‌رسد در صورت یکپارچگی این منطقه ظرفیت شهرستان شدن را دارد.

زاهدی بیان کرد: اگر یک شهرستان بتواند الموت شرقی و غربی را پوشش دهد می‌توان با جذب اعتبارات بیشتر به توسعه این منطقه شتاب داد.

استاندار قزوین یادآور شد: گردشگری از ظرفیت‌های مغفول مانده‌ای است که می‌تواند جای صنعت و کشاورزی را بگیرد و در برخی مناطق مانند الموت به اشتغال و رونق اقتصاد کمک کند.

وی اظهار داشت: بسیاری از کشورها توانسته‌اند از ظرفیت گردشگری برای کسب در آمدهای میلیاردی استفاده کنند اما متأسفانه در ایران اسلامی و از جمله استان قزوین با همه ظرفیت‌هایی که در این بخش داریم هنوز استفاده مناسبی نکرده‌ایم.

زاهدی تصریح کرد: در سال‌های گذشته اقدامات مؤثری برای تغییر چهره مناطق الموت صورت گرفته و با گازرسانی شرایط خوبی برای مردم ایجاد شده است.

وی گفت: وجود دریاچه اوان، روستاهای نمونه گردشگری، باغات مثمر و زیبا و رودخانه‌های پر آب از جاذبه‌های گردشگری الموت است که می‌تواند به عنوان یک ظرفیت برای جذب گردشگر مورد استفاده قرار گرفته و به شکوفایی اقتصاد منطقه کمک کند.

کد خبر 4605942

منبع: مهر

کلیدواژه: عبدالمحمد زاهدی استانداری قزوین بوم گردی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۲۴۷۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرصتی برای معرفی ظرفیت‌های سرمایه گذاری سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان وبلوچستان، مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری سیستان وبلوچستان گفت: در این نمایشگاه و در پاویون سیستان و بلوچستان زنجیره‌های ارزش در حوزه شیلات، آبزیان، خرما و سایر ظرفیت‌های استان در زمینه‌های سرمایه گذاری در معرض دید سرمایه گذاران داخلی و خارجی قرار گرفت.
شهرکی با اشاره به ظرفیت‌های سیستان و بلوچستان در صنایع شیلاتی افزود: ۸۰ درصد تور ماهیگیری و ۳۰ درصد کنسرو ماهی کشور در این استان تولید می‌شود.
وی ادامه داد: وجود بیش از ۳۱۰ کیلومتر نوار ساحلی و ظرفیت‌های فراوان بالقوه مناطق ساحلی چابهار، کنارک، زرآباد و دشتیاری، این استان را به مرکز تولید و اشتغال تبدیل و زمینه‌های سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف را فراهم کرده است.
وی تاکید کرد: ظرفیت‌ها و توانمندی‌های شیلاتی محرک توسعه اقتصادی سواحل بکر مَکُران است که می‌توان با سرمایه‌گذاری بیشتر در این حوزه علاوه بر ایجاد اشتغال و نقش‌آفرینی گسترده در صادرات آبزیان و ارزآوری، زمینه توسعه هرچه سریع‌تر این سواحل را فراهم کرد.
نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ از هشتم تا ۱۲ اردیبهشت در محل دائمی نمایشگاه‌های تهران آماده بازدید، بازدیدکنندگان است و سرمایه گذاران و علاقمندان می‌توانند برای بازدید از غرفه سیستان وبلوچستان به سالن شماره چهار غرفه شماره ۹ مراجعه کنند.

دیگر خبرها

  • تاکید استاندار بر ضرورت ایجاد تعاونی‌های گردشگری در سیستان و بلوچستان
  • نرخ بیکاری در قزوین به ۴.۷ درصد کاهش یافت
  • توسعه استان اصفهان با توسعه اقتصاد دانش‌بنیان و گردشگری
  • قرن بیست و یکم قرن گردشگری
  • انعقاد قرارداد برای حفر ۱۹ حلقه چاه در میدان نفتی چنگوله
  • فرصتی برای معرفی ظرفیت‌های سرمایه گذاری سیستان و بلوچستان
  • طرح های بزرگ اقتصادی اشتغال محور در ایلام تکمیل می شوند
  • تولید ۸۰ درصد تورهای ماهیگیری در سیستان و بلوچستان
  • پروژه قزوین- الموت در تابستان امسال به بهره برداری می‌رسد
  • سفر به روستای گردشگری توآباد از لنز دوربین شهروند خبرنگار