Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-05-07@03:06:32 GMT

وضعیت معیشتی کارگران بسیار شکننده است

تاریخ انتشار: ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۳۸۵۷۲

علیرضا محجوب در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اسلامشهر، اظهار داشت: از سال گذشته آموزش‌ها در خانه کارگر به صورت شناور و به درخواست متقاضیان و مراجعین، مطرح شده است که به محض به حد نصاب رسیدن هنرجویان کلاس تشکیل می‌شود .

وی با اشاره به آثار فرهیخته هنرجویان خانه کارگر اسلامشهر تأکید کرد: این نمایشگاه حاصل دوره‌های شناوری است که با علاقه هنرجویان برگزار شده و سبب افزایش توانمندی و خلاقیت افراد در دوره‌های کوتاه‌مدت یک ماهه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیرکل خانه کارگر ادامه داد: برگزاری دوره‌های آموزشی کوتاه‌مدت و یا افزودن چند دوره تکمیلی به مهارت افراد کافی است تا به شکوفایی و توانایی بالا برسند و برخی مواقع در صورت طولانی شدن آموزش‌ها نتیجه بالعکس می‌شود، در حالی که ما اگر بتوانیم خلاقیت‌پرور شویم کار بزرگی انجام داده‌ایم و توانایی‌های افراد بروز می‌کند.

محجوب سپس با اشاره به اینکه آموزش‌های خانه کارگر محدود نیست و حوزه‌های متعدد و حرفه‌ای را در برمی‌گیرد تصریح کرد: در شهرستان اسلامشهر از ابتدای سال 98 قریب به هزار و 600 هنرجو تحت آموزش قرار گرفته‌اند و در سال گذشته نیز بالغ بر 11 هزار نفر در خانه کارگر از تمام گروه‌های سنی تحت آموزش رایگان قرار گرفتند.

وی همچنین با اشاره به مشکلات معیشتی کارگران افزود: با این حقوق و دستمزدهای ناچیز نمی‌توان تحرکی در زندگی داشت و بین حداقل حقوق و دستمزد دریافتی و تیک معیشت به اندازه یک حقوق فاصله وجود دارد.

دبیرکل خانه کارگر ادامه داد: وضعیت معیشتی کارگران بسیار شکننده است و باید با افزایش 2 برابری دستمزدها، افزایش حقوق و دستمزد و هزینه‌های زندگی به هماهنگی برسند تا اندکی از مشکلات معیشتی کارگران و خانواده‌هایشان کاسته شود.

محجوب در ادامه به عدم واریز مبلغ افزایش حقوق بازنشستگان اشاره کرد و گفت: افزایش حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری از اول فروردین‌ماه اعمال می‌شود و به محض تأمین اعتبارات، افزایش واریزی از ابتدای فروردین سال جاری خواهد بود.

 وی در پایان با اشاره به لزوم ایجاد بازار فروش محصولات هنرجویان و حمایت از کارآفرینان خاطرنشان کرد: هنرجویان در خانه کارگر آموزش می‌بینند و باید از محل‌هایی که دارای منابع مالی و قابل قبول و مورد اعتماد هستند حمایت شود که با دلگرمی بیشتر کار خود را به تولید انبوه برسانند.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۳۸۵۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حقوق یک کارگر ساده در ایران خودرو چند؟!

اگر سری به فضای مجازی بزنید با تبلیغات مختلف استخدام کارگر ساده در ایران خودرو مواجه می‌شوید.

به گزارش روزگار خودرو، به عنوان مثال حقوق یک کارگر ساده در ایران خودرو رقم ۱۲ تا ۱۶ میلیون تومان اعلام شده است.

این در حالی است که حقوق پایه کارگران در سال ۱۴۰۳ رقم ۷.۱ میلیون تومان است.

به نوعی می‌توان گفت ساده‌ترین کارگر در شرکت ایران خودرو ۲ برابر این مبلغ حقوق دریافت می‌کند.

دیگر خبرها

  • کارگران پیش قراولان جهش تولید هستند
  • ۵ میلیارد سهم به نام کارگران شد
  • حقوق یک کارگر ساده در ایران خودرو چند؟!
  • خانه‌دار شدن کارگران واجد شرایط استان یزد با تسهیلات ارزان قیمت
  • چهار هزار و ۶۰۰ کارگر ساختمانی قم تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرند
  • (ویدئو) فیلمی از یک کارگر باربری شبکه‌های اجتماعی را تسخیر کرد
  • جان باختن یک کارگر معدن در استان کرمان
  • پیش‌بینی از وضعیت بازار اجاره‌بها/ رشد قیمت در راه است یا بازار مهار می‌شود؟
  • مشکلات معلمان خرید خدمت آموزشی مناطق محروم
  • کار کارگران باید پیوست ایمنی داشته باشد