Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-29@05:17:11 GMT

زمان‌شناسی و خطرشناسی از ویژگی های بارز شهید مطهری بود

تاریخ انتشار: ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۴۴۶۹۱

زمان‌شناسی و خطرشناسی از ویژگی های بارز شهید مطهری بود

امام جمعه موقت تهران با اشاره به ویژگی های شهید مطهری، گفت: عشق به ولایت در شهید مطهری فوران می کرد و وی در زمان حیات خود خدمات اجتماعی فراوانی را انجام داد.

به گزارش خبرنگار مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، آیت الله«موحدی کرمانی» در مراسم بزرگداشت چهلمین سالگرد شهادت علامه شهید مطهری که صبح امروز در سالن الزهرا(س) سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار شد، گفت: شهید مطهری ذوب در امام بود، همانطور که امام ذوب در اسلام بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

خطیب موقت جمعه تهران با اشاره به اینکه در رابطه با شهید مطهری چه می توان گفت؟ چرا که این شهید بزرگوار هم دارای فضایل اجتماعی و هم دارای فضایل شخصی بود،اظهار کرد: عشق به ولایت در شهید مطهری فوران می کرد و وی در زمان حیات خود خدمات اجتماعی فراوانی را انجام داد.

 

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه شهید مطهری غمخوار جوانان و دانشجویان بود، ادامه داد: با آن همه علاقه حوزه علمیه قم را ترک کرد و به دانشگاه تهران آمد تا به داد دانشجویان برسد، زیرا که اعتقاد داشت اینها مسئولین آینده کشور هستند و شهید مطهری در اساتید و دانشجویان تحول بنیادین ایجاد کرد.

 

موحدی کرمانی با اشاره به ارزشهای این معلم شهید گفت: در بین تمام ارزش های استاد مطهری ممتازترین ارزش ایشان، زمان شناسی و شناخت زمانه خود بود. همان گونه که امام علی(ع) در مورد پیامبر(ص) فرمودند که پیامبر(ص) طبیب الدوار است. خود شهید مطهری به دنبال این بود که ببیند مشکل جامعه چیست؟، و دانشجویان و مردم با چه مشکلات و مسائلی رو به رو هستند. به همین جهت شناخت زمانه و جامعه از ویژگی های بارز این شهید بود.

 

وی گفت: کتاب‌های شهید مطهری برای تمام اقشار مختلف جامعه نوشته شده است، زیرا که این شهید عالم به زمان خودش بود، و زمان‌شناسی و خطرشناسی از دیگر ویژگی های بارز وی بود و همواره به‌دنبال این بود که خطراتی که اسلام را تهدید می‌کند را کشف کند.

 

امام جمعه موقت تهران خاطر نشان کرد: در سال 57 که  قصد حضور در نجف را داشتم تا خدمت امام خمینی(ره) برسم، قبل از سفر شهید مطهری به بنده گفتند که به منزل من بیا تا موضوعی را بگویم، وقتی به منزل ایشان رفتم به بنده گفتند که به امام بگویید خطری که الآن ما را تهدید می‌کند، خطر فرقانی‌ها است که در لباس دین در حال ضربه زدن به اسلام هستند.

 

وی افزود: مجله زن روز آن روز درباره حقوق زن‌ها حرف‌های بی‌ربطی زد که شهید مطهری به آنها پیام داد که ما هم حرف‌هایی داریم و حرف‌های ما را نیز منعکس کنید و پس از آن شهید مطهری چند جوابیه به آنها داد و آنها رسوا شدند.

 

 

 

پایان پیام/40

منبع: شبستان

کلیدواژه: سیزدهمین جشنواره قرآنی مدهامتان مرحله کشوری مراسم اختتامیه خبرگزاری شبستان مسجد روزنامه نماز جمعه روز معلم مراسم افتتاحیه روزنامه ها مسجد طراز اسلامی مسجد موحدی کرمانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۴۴۶۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید امام جمعه فسا بر حل مشکل بیمه کارگران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، خطیب جمعه فسا در خطبه های این هفته ضمن گرامی داشت سالروز شهادت شهید مطهری و آغاز هفته معلم گفت: آثار به یادگار مانده از معلم شهید استاد مرتضی مطهری رویکرد تبیینی دارد و می‌توان از آن برای آگاهی بخشی و بصیرت‌افزایی معلمان بهره گرفت.

حجت الاسلام جمالی زاده به هفته کار و کارگر هم اشاره کرد و افزود: شغل کارگری جزو مشاغل پرخطر ، سخت و زیان آور است و مسئولان برای رفع مشکلات آنها همچون بیمه کارگران ساختمانی باید به صورت جدی اقدام کنند. 

همزمان با هفته کار و کارگر علاوه بر برپایی میز خدمت از سوی اداره کار ، تعاون و رفاه اجتماعی از کارگران نمونه شهرستان فسا  در مصلی نماز جمعه تقدیر شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • شهید مطهری روشن‌فکر، زمان‌شناس و مخاطب‌شناس بود
  • برگزاری مراسم «آگاه زمان» برای سالگرد شهادت شهیدمطهری
  • سفر ریاست جمهور ایران به پاکستان در راستای زمینه سازی وحدت و همکاری منطقه بود
  • تاکید امام جمعه فسا بر حل مشکل بیمه کارگران
  • عدم‌ پرداخت دستمزد و بیمه و نبود امنیت شغلی ظلم به کارگران است
  • نقش بارز کارگران و کارفرمایان در جهاد اقتصادی
  • شهید مطهری زمان شناس و با بصیرت بود
  • مسئولان نسبت به ایمنی راه‌ها توجه بیشتری داشته باشند
  • تعیین‌کننده بودن رسانه در دنیای امروز انکارناپذیر است
  • معلم تراز در جمهوری اسلامی باید روحیه انقلابی و جهادی داشته باشد