Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@23:40:24 GMT

شرایط لازم برای بازگشت زندانیان به جامعه فراهم شود

تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۹۹۷۵۳

شرایط لازم برای بازگشت زندانیان به جامعه فراهم شود

به گزارش خبرنگار مهر، پژمان پروین پیش از ظهر چهارشنبه به همراه جمعی از مسئولان ستادی در زندان همدان حاضر شد و ضمن بازدید از بخش‌های مختلف در جریان اقدامات انجام شده این مجموعه قرار گرفت.

مدیرکل زندان‌های همدان در این بازدید خطاب به زندانیان گفت: زندانیان در مدت حضور در زندان باید از وقت و توان خود حداکثر استفاده را برای پاکسازی روح و روان، عادت به زندگی سالم و احترام به قوانین و مقررات و احترام به حقوق دیگران داشته باشند و خود را برای شروع یک زندگی سالم و درست و بازگشت به جامعه و کانون خانواده آماده کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر کل زندان‌های همدان افزود: باید بسترهای لازم برای بازگشت زندانیان به جامعه فراهم شود و حل مشکلات زندانیان در زندان‌ها و فراهم شدن زمینه بازگشت مجدد آنها به جامعه مورد توجه قرار گیرد.

وی در ادامه از روند بازسازی و تجهیزات سالن ورزشی، واحد نانوایی و قسمت‌های مختلف آشپزخانه بازدید و به بررسی کیفیت طبخ غذا پرداخت.

پژمان پروین در ادامه در جمع کارکنان روانشناس زندان همدان با تاکید بر رفتار و گفتار معقولانه و بر مبنای منطق و احترام برای ایجاد زمینه حسن اعتماد با زندانیان از آنان خواست به صورت هماهنگ و منسجم عمل کنند.

وی افزود: اثرگذاری و اهمیت کار روانشناسان در زندان بر کسی پوشیده نیست و باید توجه ویژه ای به این مقوله بشود.

مدیرکل زندان‌های همدان در ادامه تاکید کرد: امید دادن و تسکین مددجو در بدو ورود یکی از مهمترین بخش اقدامات روانشناسان در زندان‌ها است تا ضمن همدردی با وی، راهکارهای درست و اصولی را به مددجو ارائه بدهند.

وی خاطر نشان کرد: هنر روانشناس در حرف زدن، گفتگو و تأثیر و قدرت نفوذ کلام اوست بنابراین سعی کنید طبق الگوی مشخص و با هدف حرکت کنید و در کنار تجربه و محفوظات قبلی، از علم روز استفاده کنید.

مدیرکل زندان‌های استان در ادامه به انتقال تجربیاتی در زمینه الگوی مناسب رفتاری و ایجاد حس احترام متقابل با زندانیان در زندان‌های خراسان شمالی پرداخت و در پایان از روانشناسان خواست از مدل‌های زودبازده برای تأثیر سریع به زندانیان استفاده کنند و از حداکثر انرژی خود در روش‌های مشاوره بهره بجویند تا موجب کاهش استرس و تنش و رفتارهای پرخطر در زندان شوند.

کد خبر 4611718

منبع: مهر

کلیدواژه: آزادی زندانیان پژمان پروین اداره کل زندان همدان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۹۹۷۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معاون رئیسی : بهترین فرصت برای بازگشت ایرانیان خارج از کشور فراهم است

معاون امورمجلس رییس جمهور گفت: برخی به دنبال ایجاد دلهره در دل ایرانیان خارج از کشور هستند در حالی که هم اکنون بهترین فرصت برای برگشت ایرانیان و زندگی و سرمایه گذاری  آنان در ایران فراهم است.

 سیدمحمد حسینی روز دوشنبه پس از حضور در مراسم روز ملی خلیج فارس در پاسخ به پرسش ایرنا در این باره افزود: قوانین متفرقه و پراکنده ای برای ایرنیان خارج از کشور وجود دارد که دولت در حال متمرکز کردن این قوانین است.

وی تاکید کرد: شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور نیز فعال تر از گذشته در حال کار در این حوزه است و رییس جمهور در این زمینه اهتمام ویژه دارد.

حسینی توضیح داد: مسائل و ابهاماتی درباره این افراد وجود دارد که از جمله آنها می توان به تابعیت کودکان ایرانیانی که در خارج از کشور به دنیا می آیند اشاره کرد که این مباحث در کمیسیون سیاسی و دفاعی دولت مطرح شده است که به صحن دولت می آید و سپس به صورت لایحه تقدیم مجلس می شود.

وی یادآور شد: برای هنرمندان و فعالان فرهنگی خارج از کشور نیز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فعال است و زمینه برای بازگشت و کار آنان وجود دارد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • عفو بیش از ۱۴۵۰۰۰ زندانی در سال گذشته
  • معاون رئیس‌جمهور: بهترین فرصت برای بازگشت ایرانیان خارج از کشور فراهم است
  • معاون رئیسی : بهترین فرصت برای بازگشت ایرانیان خارج از کشور فراهم است
  • آزادی ۱۳۷ زندانی جرایم غیرعمد در استان بوشهر
  • ۳۵ نفر از محکومان مالی با کمک‌های انسان دوستانه آزاد شدند
  • جشن گلریزان در شهرستان دیلم برگزار شد
  • آزادی ۱۸ زندانی سبزواری در پویش ملی «نذر هشتم»
  • دیدار چهره به چهره رییس دادگستری شهرستان کوهبنان با زندانیان
  • کمک میلیاردی خیران برای آزادی زندانیان غیر عمد
  • ۲۷۴ زندانی ندامتگاه قزلحصار با پابند الکترونیکی خارج از زندان هستند