Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-29@03:24:35 GMT

کاهش ذخایر خونی استان در ماه رمضان/ مردم کمک کنند

تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۳۱۳۳۵

کاهش ذخایر خونی استان در ماه رمضان/ مردم کمک کنند

مدیرکل انتقال خون خراسان رضوی با اشاره به کاهش مراجعه مردم برای اهدای خون از از شهروندان درخواست کرد از فرصت ماه رمضان جهت اهدای خون استفاده نمایند.

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از روابط عمومی انتقال خون استان، حمیدرضا اسلامی اظهار کرد: با توجه به نیاز دائمی بیماران به خون و فرآورده‌های خونی از اهداکنندگان درخواست داریم که از فرصت ماه بندگی خدا جهت اهدای خون استفاده نمایند و تا پایان ماه مبارک این حضور ادامه داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 وی از اهداکنندگان خون به عنوان سرمایه‌های انتقال خون نام برد و ادامه داد: استان خراسان رضوی در زمینه‌های مختلف مرتبط با اهدای خون به نسبت آمار کشوری جلوتر قرار گرفته و این مهم رقم نخورده مگر با همت اهداکنندگان خون استان که این موضوع برای مردم مشهد افتخار به حساب می‌آید.

مدیرکل انتقال خون خراسان رضوی با اشاره به کاهش مراجعه مردم برای اهدای خون درماه مبارک رمضان، از شهروندان مشهدی خواست تا با توجه به نیاز دائمی بیماران به خون و فرآورده‌های خونی در طول ماه مبارک رمضان، با اهدای خون خود اداره کل انتقال خون استان را یاری کنند.

آدرس پایگاه‌های فعال اهدای خون خراسان رضوی در ماه رمضان:

*پایگاه اهدای خون امام رضا ( ع ): میدان شریعتی (تقی آباد)، ابتدای خیابان دانشگاه
 *پایگاه اهدای خون امید: نبش خیابان شیرازی 3، طبقه منهای یک مجتمع تجاری و اقامتی امید
*پایگاه شهید کریمی: قاسم آباد، چهارراه مخابرات، شریعتی 28
*پایگاه ثامن: ورودی بازارچه شهید آستانه پرست، ورودی حرم مطهر رضوی
*پایگاه میلاد: بلوار استقلال بین استقلال 2 و 4  

  پایگاه‌های اهدای خون در ماه رمضان پس از افطار  و از ساعت 21:15 الی 1:15 بامداد فعال هستند.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: کم خونی گروه خونی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۳۱۳۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام استاندار خراسان رضوی به مناسبت ۹ اردیبهشت «روز شوراها»

به گزارش قدس خراسان به نقل از اداره روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، متن پیام یعقوبعلی نظری استاندار خراسان رضوی به مناسبت روز شوراها به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم 

وَ اَمرُهُم شُوری بَینَهُم

اصل ایجاد شوراهای اسلامی شهر و روستا در قانون اساسی، نشان‌دهنده اهتمام نظام جمهوری اسلامی ایران به مجموعه متنوع فکرها، مشورت‌ها و دیدگاه‌ها در اداره امور کشور است و این موضوع، نقطه مقابل نظام‌های ارتجاعی و استبدادی است.«مقام معظم رهبری» 

انقلاب شکوهمند مردم ایران پایه گذار نظامی شد که به عنوان جمهوری اسلامی بر تصمیم، نقش و قدرت مردم استوار شده و شوراهای مردمی به لطف این نظام شکوهمند، قوت و استحکام بی سابقه و تاریخی یافته و اراده مردم در قالب شوراهای گوناگون به ویژه شوراهای روستایی و شهری محقق شده است.

نهم اردیبهشت هر سال که در تقویم رسمی کشور به عنوان روز "شوراها" نامگذاری شده، یادآور مردم سالاری دینی و نقش بارز مردم در تعیین آینده و سرنوشت شهر و روستا بوده تا بر اساس آنچه در قانون اساسی آمده است بتوانند سرنوشت خود را به دست خویش رقم بزنند.

"شوراها" از یک سو بر آمده از خواست و اراده مردم هستند و از سوی دیگر زمینه ساز حضور فعال و پرثمر مردم در اداره امور شهر و روستا بوده و در طی چندین دوره فعالیت‌، این نهاد مردمی به پشتوانه سرمایه‌های اجتماعی و تخصصی که پیدا کرده جایگاه ویژه‌ای را در تحولات ساختاری و خدمت رسانی به جامعه بدست آورده است.

مشورت و همفکری از موضوعات مهمی است که در قرآن مجید و دین مبین اسلام بر جایگاه آن تأکید شده و از این روی، روز "شوراها" فرصتی است تا از تلاش‌های ارزنده و فعالیت‌های ثمر بخش این نهاد انقلابی که همواره در پی احقاق حقوق و توسعه و آبادانی شهرها و روستاها گام برداشته‌اند قدردانی شود.

بر خود لازم می‌دانم این روز مبارک را به تمامی اعضای محترم شوراهای اسلامی شهر و روستا در سراسر استان خراسان رضوی که در این جایگاه، خدمتگزار مردم منطقه خویش هستند تبریک عرض نموده و سربلندی و توفیق بیش از پیش همه اعضای خدوم شوراها را از خداوند متعال مسئلت نمایم.

دیگر خبرها

  • ورود مجمع نمایندگان استان تهران به مشکلات اداره کل انتقال خون
  • ذخایر شکلات جهان در خطر است
  • پیام استاندار خراسان رضوی به مناسبت ۹ اردیبهشت «روز شوراها»
  • بازدید جمعی از نمایندگان تهران از اداره کل انتقال خون استان تهران
  • رشد ۱۶ درصدی اهدای خون در خراسان شمالی
  • پیش بینی کاهش دما در خراسان رضوی/آسمان ابری خواهد بود
  • اهدای خون در خراسان رضوی هفت درصد رشد کرد
  • سازش ۲۵ درصدی در پرونده‌های طلاق خراسان رضوی
  • ۵۳ درصد از داوطلبان اهدای خون خراسان رضوی «مستمر» هستند
  • رشد هفت درصدی اهدای خون در خراسان رضوی