Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرداد؛ علیرضا رحیمی، عضو هیات‌رئیسه مجلس، تاکید کرد: ساختار ارتباط رئیس‌جمهور با احزاب و جریانات سیاسی باید تغییر کند؛ برای این کار نیاز است که در ارتباط رئیس‌جمهور با جریانات سیاسی و احزاب بازنگری صورت گیرد. ما خانه احزاب داریم که در آنجا به طور رسمی رای‌گیری می‌شود. حضور رئیس‌جمهور در خانه احزاب و همچنین در مجلس و فراکسیون‌های مختلف می‌تواند فرصت قلمداد شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


علیرضا رحیمی، نماینده تهران و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی، در گفت‌وگو با خبرنگار اعتمادآنلاین، ضمن اشاره به دیدار رئیس‌جمهور با فعالان سیاسی کشور، گفت: رئیس‌جمهور در قبال تمامی مسائل کشور در حوزه اجرایی مسئولیت دارد، بخشی از مسائل کشور هم مربوط به سیاست داخلی است.

 

او ادامه داد: سیاست داخلی کشور قاعدتاً با حضور فعالیت و مشارکت تمامی بازیگران، فعالان و جریانات سیاسی شکل می گیرد. طبیعتاً زمانی که فعالان سیاسی با رئیس‌جمهور ارتباط مستقیم داشته باشند، حتی سالی یک بار، حتماً دغدغه آنها برطرف خواهد شد. وقتی فعالان سیاسی بی‌واسطه با رئیس‌جمهور صحبت می‌کنند، می‌توانند پیام‌هایشان را به درستی منتقل کنند.

 

این نماینده مجلس ادامه داد: از سوی دیگر، اگر فعالان سیاسی گلایه‌ای دارند یا کاستی و نواقصی در حوزه سیاست داخلی، عملکرد رئیس‌جمهور و کابینه می‌بینند، می‌توانند مستقیماً منعکس کنند. بنابراین فضای همدلی، تقریب و نشاط سیاسی خوبی خلق می‌شود.

 

رحیمی بر لزوم جمع‌بندی جلسات فعالان سیاسی با رئیس‌جمهور تاکید کرد و گفت: مهم این است که جلسات جریانات سیاسی با رئیس‌جمهور به جمع‌بندی برسد و به صرف گفت‌وشنود نباشد. گرچه صرف گفت‌وشنود هم به لحاظ سیاسی مطلوب است، اما به لحاظ عملکردی اگر جمع‌بندی درستی از این جلسات بیرون بیاید می‌تواند به توسعه سیاسی در کشور کمک کند و احیاناً می‌توان برای بداخلاقی‌هایی هم که در حوزه سیاسی، چه از طرف گروه‌های سیاسی و چه از سوی مطبوعات و رسانه‌ها، صورت می‌گیرد راهکاری اندیشید.

 

او با بیان اینکه تعداد جلساتی که رئیس‌جمهور با فعالان سیاسی و فراکسیون‌های سیاسی مجلس برگزار می‌کند کم است، تاکید کرد: ساختار ارتباط رئیس‌جمهور با احزاب و جریانات سیاسی باید تغییر کند؛ برای این کار نیاز است که در ارتباط رئیس‌جمهور با جریانات سیاسی و احزاب بازنگری صورت گیرد. ما خانه احزاب داریم که در آنجا به طور رسمی رای‌گیری می‌شود. حضور رئیس‌جمهور در خانه احزاب و همچنین در مجلس و فراکسیون‌های مختلف می‌تواند فرصت قلمداد شود.

 

این عضو فراکسیون امید ادامه داد: در ماه مبارک رمضان، عید نوروز و مناسبت‌های گوناگونی که داریم، دیدارهای چهره‌های موثر سیاسی با رئیس‌جمهور می‌تواند بخشی از برنامه همفکری و هم‌اندیشی نخبگان سیاسی با آقای روحانی تلقی شود. اما در حال حاضر سالانه یک دیدار دارند که این دیدار تا حدی تشریفاتی شده است. البته همین گفت‌وشنود هم موثر است، اما به نظر می‌رسد نیاز است ارتباط بیشتر شود و ساختار ثابت و ماندگاری برای ارتباط رئیس‌جمهور با فعالان سیاسی پیش‌بینی شود.

منبع: خرداد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۵۳۹۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نماینده ویژه رئیس جمهور چین: ایران در خاورمیانه شریک راهبردی است

علی باقری معاون سیاسی ورارت امور خارجه که برای شرکت در نشست معاونان و نمایندگان ویژه کشور‌های بریکس به مسکو سفر کرد، در حاشیه این نشست، با چانگ نماینده ویژه رئیس جمهور چین دیدار و گفتگو کرد.

باقری در این دیدار گفت: بریکس نشان داد دارای ابتکار عمل برای نقش آفرینی‌ها در صحنه و تحرک کشور‌های عضو در چارچوب چند‌جانبه‌گرایی است.

طرف چینی در این دیدار ضمن محکومیت مجدد حمله رژیم صهیونیستی به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق، گفت: از اقدامات ایران در دفاع از حقوق مردم فلسطین تشکر می‌کنیم و اقدامات ایران در منطقه را شایسته می‌دانیم. 

این مقام ارشد چین افزود: چین بر این باور است که ایران همواره در خاورمیانه شریک راهبردی است. در ادامه طرفین به بحث و بررسی درباره موضوعات مورد علاقه پرداختند.

منبع: فارس

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی سیاست خارجی

دیگر خبرها

  • تعاملات اقتصادی و سیاسی ایران با کشورهای دوست، راهبرد برد- برد است
  • زمان بندی انتخابات عضویت در کمیسیون فراقوه‌ای احزاب اعلام شد
  • فرمول تعیین حقوق کارگران تغییر می‌کند؟
  • فرمول تعیین دستمزد کارگران تغییر می‌کند؟
  • درخشان: سریلانکا می‌تواند شریک سیاسی خوبی برای ایران باشد
  • پرس در اندیشه تغییر ساختار مالکیت باشگاه رئال مادرید
  • روایت عضو شورای عالی کار درباره دستمزد کارگران/ فرمول تعیین حقوق کارگران تغییر می‌کند؟
  • چرا فعالان بخش خصوصی از تعطیلی پنجشنبه‌ها استقبال نمی‌کنند؟
  • زلزله در ساختار نظامی و سیاسی رژیم صهیونیستی
  • نماینده ویژه رئیس جمهور چین: ایران در خاورمیانه شریک راهبردی است