Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-29@04:18:19 GMT

پرونده تخلفات خصوصی‌سازی‌ها به دادسرا می‌رود

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۱۳۶۱۰

پرونده تخلفات خصوصی‌سازی‌ها به دادسرا می‌رود

چندی پیش رییس دیوان محاسبات اعلام کرده بود که قرار است تا ۶ ماه آینده تکلیف پرونده سازمان خصوصی‌سازی مشخص شود حالا در تازه ترین اخبار در این زمینه با توجه به اینکه تخلفات خصوصی‌سازی‌ها از نظر دیوان احراز شده و قطعی است پرونده تخلفات به دادسرا می رود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، چندی پیش رییس دیوان محاسبات اعلام کرده بود که قرار است تا 6 ماه آینده تکلیف پرونده سازمان خصوصی‌سازی مشخص شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  وی این مطلب را به تسنیم گفته و ادامه داده بود: «مردم و رسانه‌ها خبرهای مربوط به پرونده این سازمان را رصد می‌کنند و خواهان تعیین تکلیف آن هستند. برای سال ۹۶ در حوزه خصوصی‌سازی مواردی که تحت عنوان تخلفات صورت گرفته، در بخش واگذاری‌ها احصاء و به طور ویژه در صحن علنی مجلس نیز قرائت شده است.»

 

«عادل آذر» با اشاره به این که این پرونده‌ها تکمیل و نهایی شده است، اضافه کرده بود: «البته مجمع نمایندگان استان‌ها به عنوان مثال در خصوص واگذاری شرکت کشت و صنعت مغان نقطه نظراتی دارند و نشست‌هایی نیز در این زمینه داریم که در حال برگزاری است. طبق برنامه زمان بندی شده، حداکثر سه ماه وقت داریم تا پرونده خصوصی‌سازی برای رسیدگی به دادسرا برود که البته زمان بسیار کوتاهی است. بر این اساس پیش‌بینی می‌شود حداکثر تا شش ماه آینده، بحث سازمان خصوصی‌سازی که حساسیت روی آن زیاد است و مردم و رسانه‌ها خبرهای مربوط به پرونده این سازمان را رصد می‌کنند و خواهان تعیین تکلیف آن هستند، به سرانجام برسد.»

 

حالا در تازه ترین اخبار در این زمینه رییس دیوان محاسبات با اشاره به اعلام برخی تخلفات سازمان خصوصی سازی در جریان قرائت تفریغ بودجه سال ۹۶ به خانه ملت گفته است: «مواردی که در صحن علنی مجلس درباره سازمان خصوصی سازی مطرح شد رای هیات عمومی دیوان محاسبات را داشت، یعنی از نظر بخش حسابرسی دیوان این تخلفات محرز است. معمولا پس از قرائت خلاصه تفریغ بودجه که در دی ماه قرائت می‌شود، پرونده ها نهایی و به دادسرا ارسال می‌شود که در حال حاضر پرونده‌های خصوصی‌سازی‌ها نیز در حال ارسال به دادسرا است. مواردی از پرونده های تخلف همانند خصوصی سازی کشت و صنعت دشت مغان به استان ها مربوط می شد. کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی جلسه ای برای رسیدگی به تخلفات خصوصی سازی ها برگزار کرده تا بر این اساس گزارش تفریغ بودجه سال ۹۶ درباره تخلفات خصوصی سازی ها را بررسی کند.»

 

آذر با تاکید بر اینکه تا ۶ ماه دیگر پرونده تخلفات در خصوصی سازی ها نهایی می شود، اضافه کرده است: «این نشست و برخواست ها تغییری در یافته های دیوان محاسبات ایجاد نمی کند و تخلفات از نظر دیوان احراز شده و قطعی است و رای هیات عمومی را دارد که شواهد  امر نیز نشان داده که رای دیوان محاسبات تغییری نمی یابد. پرونده تخلفات خصوصی سازی ها به دادسرا می رود و پس از تایید، دادستان در اینباره دادخواست می دهد سپس پس از طی این مراحل مستشاری رای می دهد که آیا این تخلفات قطعی است یا خیر و چه مجازاتی باید  برای متخلفان در نظر گرفته شود که این مجازات ها اعم از انفصال و جبران ضرر و زیان است.»

 

یادآور می شود: واگذاری برخی شرکت ها از جمله پالایش نفت کرمانشاه و مجتمع گوشت اردبیل باعث ایجاد حواشی برای سازمان خصوصی سازی شده است که بسیاری از نمایندگان مجلس شورای اسلامی خواستار رفع این شبهات با پیگیری های جدی از سوی نهادهای ذیربط در این بخش هستند./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: ماه رمضان خراسان جنوبي قرآن خوزستان ماه مبارک رمضان قرآن کریم حضرت خدیجه س مسجد کانون های مساجد نمایشگاه قرآن و عترت سازمان خصوصی سازی پرونده تخلف دیوان محاسبات کشور دیوان محاسبات دادسرا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۱۳۶۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارآفرینان با مشارکت اتاق بازرگانی مشارکت فعالانه مردم در اقتصاد را زمینه سازی کنند

به گزارش گروه استان‌های ایسکانیوز، نود و یکمین نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان به ریاست استاندار یزد برگزار شد.

استاندار یزد در این نشست، با بیان اینکه سال ۱۴۰۲ از نظر اقدامات اتاق بازرگانی در مقایسه با سال های قبل از آن سال مطلوبی بود، اظهار کرد: انتظار داریم بعد از هر نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی، گره ای از حوزه صنعت، معدن و تجارت به واسطه تصویب و پیگیری مصوبات در سطح ملی، باز شود.

عالی‌ترین مقام اجرایی استان یزد در بخش دیگری از سخنان خود بر برگزاری جلسات شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان یزد با حضور مدیران ملی، تاکید کرد.

فاطمی با بیان اینکه اتصال اتاق بازرگانی با بخش دانشگاهی باید با جدیت دنبال شود، تصریح کرد: بهره گیری از ظرفیت‌ دانشگاه های یزد در حوزه علمی و همچنین اتصال اتاق بازرگانی با بخش دانشگاهی باعث ارتقا حوزه صنعت و تولید و دانشگاه می‌شود.

استاندار یزد در ادامه عنوان کرد: در راستای بررسی مسائل حوزه صنعت از نزدیک، نشست های شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان در محل صنایع برگزار شود.

وی از «ارتقا سطح آموزش ها» به عنوان یکی از وجوه برجسته اتاق بازرگانی استان یزد در سال ۱۴۰۲ نام برد و افزود: مجموعه این اقدامات شایسته تقدیر بوده و باید تقویت شود.

فاطمی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: استفاده از ظرفیت های هیات های تجاری و سفرای دیگر کشورها به منظور بهره گیری از قراردادهای بین المللی در دستور کار قرار گیرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: کارآفرینان و بخش خصوصی توانمند استان با محوریت اتاق بازرگانی زمینه های مشارکت فعالانه مردم در اقتصاد به منظور تحقق شعار سال را دنبال کنند.

خبرنگار: محمد مهدی داوری

انتهای خبر/

کد خبر: 1228473 برچسب‌ها استان یزد اشتغالزایی و کارآفرینی اقتصاد ایران کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی

دیگر خبرها

  • ترکیه خواستار تشکیل پرونده دیوان کیفری بین‌المللی علیه اسرائیل شد
  • درآمدهای نفت و گاز روسیه ۲ برابر شد
  • نظارت ویژه بر پرونده‌های اقتصادی در دستور کار است
  • «گشت ارشاد مدیران»؛ یک وعده شبه احمدی نژادی دیگر در دولت رئیسی /فسادها و تخلفات در سکوت فراموش می‌شوند؟
  • هشدار نسبت به برخورد قضایی با تخلفات شهری
  • حاشیه های حکم اعدام برای توماج صالحی / مصاحبه با وکیل
  • حاشیه های حکم اعدام برای توماج صالحی
  • کارآفرینان با مشارکت اتاق بازرگانی مشارکت فعالانه مردم در اقتصاد را زمینه سازی کنند
  • کاهش ۲.۹۳ درصدی طرح شکایت در دیوان عدالت اداری
  • کاهش ۲.۹ درصدی طرح شکایت در دیوان عدالت اداری