Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان گفت: بیش از ۷۰ درصد منابع آب باغات خسارت دیده لرستان تامین شده و کار پاکسازی انجیرستان معمولان تا ۲۰ روز آینده به اتمام می‌رسد. ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۲ استانها لرستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، عبدالرضا بازدار صبح امروز در جمع خبرنگاران این شهرستان در رابطه با خسارت‌های سیل به بخش کشاورزی این استان اظهار داشت: در پی وقوع سیل 5 هزار هکتار معادل 10 درصد از باغات استان به صورت مستقیم و غیرمستقیم خسارت دید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه حدود 1800 هکتار از باغات انجیر سیاه و منحصر بفرد استان در منطقه زیودار معمولان به شدت آسیب دید افزود: در گام نخست آب مورد نیاز این باغات را تامین می‌کنیم که در این زمینه از همان روزهای اول وقوع سیل با همه امکانات و با به کارگیری انواع و اقسام ماشین آلات سنگین اقدام به جمع آوری، بازسازی، تعمیر ترانس‌های برق و موتور پمپ‌ها کردیم.

تلف شدن هزاران ماهی در مناطق سیل‌زده خوزستان + تصویرآستان قدس رضوی به کمک مردم سیل‌زده کلات شتافتمعابر خسارت دیده از سیل در گنبدکاووس بازسازی می‌شود

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان عنوان کرد: با راه‌اندازی کارگاه تعمیر ادوات آسیب دیده در شهرستان پلدختر و با استفاده از امکانات سازمان جهاد کشاورزی استان این کار به صورت رایگان انجام شد.

وی با بیان اینکه رسوب بسیاری از باغات را احاطه کرده است بیان کرد: باغ‌هایی هم که آسیب زیادی ندیده‌اند منبع تامین آب و آبیاری و آبرسانی آن مشکل پیدا کرده است بنابراین اگر آب مورد نیاز این باغات تامین نشود از بین می‌روند.

بازدار گفت: با توجه به مشکل آب باغات، نخستین اولویت ما آبرسانی به باغاتی است که منبع تامین آب و خطوط انتقال آب آن از بین رفته است و یا برق آن قطع شده و یا ایستگاه آنها کاملا از بین رفته است خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه بیش از 70 درصد منابع آب مورد نیاز باغات شامل ایستگاه‌های پمپاژ، کانال‌های آبیاری بازسازی و راه‌اندازی شده است و کمتر از 20 روز آینده همه به شرایط مطلوب و پایدار می‌رسند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به اینکه چهار ایستگاه پمپاژ سیار با مشارکت مردم در حال راه‌اندازی است اظهارداشت: با استفاده از این چهار ایستگاه آب باغات و مزارع را تامین می‌شود تا در این فصل گرم باغات آسیبی نبینند.

بازدار با بیان اینکه چندین هکتار از انجیرستان زیودار معمولان و انارستان تنگ سیاب کوهدشت زیر گل و لای رفته است عنوان کرد: برای لایروبی این باغات ماشین‌های ویژه مانند باب کت اجاره کرده‌ایم و با کمک‌ نیروهای جهادی، نیروهای ارتش و سپاه و نیروهای جهادگر و با استفاده از بیل مکانیکی، لودر و کمپرسی در حال تخلیه رسوب در سطح این باغات هستیم.

وی با اشاره به اینکه استاندار لرستان هزینه‌های خوبی برای لایروبی باغات مذکور اختصاص داده است بیان کرد: با همه امکانات تلاش می‌‎کنیم تا گل و لای را از باغات خارج کنیم و حداکثر ظرف 20 روز آینده کار پاکسازی انجام شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: پس از پاکسازی باغات از گل و لای کارهای تحقیقاتی، ترویجی، تهیه سم و کود و توصیه‌های ترویجی انجام  می‌شود تا که کشاورزان و باغداران خسارت نبینند.

انتهای پیام/ ز

R41450/P/S6,72/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۱۶۱۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌برداری از گلخانه ۳ هزار متری دهکده اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی ظرف ۶ ماه آینده

 احسان جهانبخش  در دوره منطقه‌ای آموزش و توانمندسازی تسهیل گران اقتصاد مقاومتی که در سالن همایش هتل کوثر ارتش برگزار شد، با اشاره به اینکه از ابتدای کرونا تاکنون ۸۰ کیلومتر کانال کشاورزی توسط بسیج سازندگی احداث شده است، اظهار کرد: در حالی که قرار بود ۲۰ کیلومتر کانال کشاورزی احداث شود، اما با مشارکت مردم با ۲۰ میلیارد تومان توانستیم ۸۰ کیلومتر کانال کشاورزی احداث کنیم.
وی تاکید کرد: تمام اهداف و اقدامات سپاه و بسیج سازندگی در راستای تولید و تحقق فرامین مقام معظم رهبری است.
مسئول بسیج سازندگی لرستان با اشاره به فعالیت صندوق قرض الحسنه بسیج سازندگی، گفت: ۸۱۲ صندوق قرض‌الحسنه و ۱۴ تعاونی در استان فعالیت دارند که پرداخت تسهیلات تبصره ۱۶ و ۱۸ را به جامعه هدف انجام می‌دهند.
 جهانبخش با اشاره به اینکه یک گلخانه ۳ هزار و ۲۰۰ متر در قالب دهکده اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی در حال احداث است، گفت: این گلخانه که یک کارگاه آموزشی و تولیدی است ظرف شش ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد.
وی بیان کرد: همچنین یک واحد کارگاه اسانس گیری ۴۰۰ متری که مربوط به خوشه گیاهان دارویی است توسط بسیج سازندگی استان در حال احداث است.

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • پیگیری تکمیل راه آهن دورود به خرم‌آباد
  • تکمیل راه‌ دورود - خرم‌آباد مطالبه جدی مردم است
  • اختصاص ۱۵۰ میلیارد تومان به راه‌های عشایری خسارت دیده از سیل در کهگیلویه و بویراحمد
  • تعیین تکلیف نهضت ملی مسکن در شهرستان کیار تا ماه آینده
  • کشاورزان خسارت دیده استان بوشهر برای مهلت تسهیلات مراجعه کنند
  • بهره‌برداری از گلخانه ۳ هزار متری دهکده اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی ظرف ۶ ماه آینده
  • بانک‌ها باید ۱۵ درصد از منابع خود را در اختیار بخش کشاورزی قرار دهند
  • کشاورزان خسارت دیده استان بوشهر برای امهال تسهیلات مراجعه کنند
  • ناپایداری آب شرب در سرزمین آب‌ها/ تغییرات اقلیمی از عوامل چالش کمبود منابع پایدار آب در لرستان
  • عملیات آبرسانی به هفت شهر و ۱۳۶ روستای هرمزگان