Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@06:39:02 GMT

12 روستای سیستان و بلوچستان درگیر سیلاب هستند

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۸۲۵۲۱۵

12 روستای سیستان و بلوچستان درگیر سیلاب هستند

زاهدان- ایرنا- مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: 101 خانوار در 12 روستای درگیر سیلاب شهرستانهای سراوان، سرباز، فنوج و ایرانشهر طی 2 روز گذشته در چادرهای امدادی هلال احمر در مناطق امن اسکان داده شدند.

رسول راشکی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: همزمان با بروز بارندگی رگباری در سیستان و بلوچستان نیروهای امدادی در آماده باش کامل قرار گرفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: هم اینک 25 تیم عملیاتی به سیل زدگان جنوب سیستان و بلوچستان خدمات رسانی می کنند.
مدیر عامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: توزیع 27 دستگاه چادر امدادی، 36تخته موکت و 38 تخته پتو به همراه مواد غذایی از جمله اقدامات این جمعیت در کمک به مردم درگیر سیلاب جنوب استان بوده است.
وی امداد رسانی به 110 آسیب دیده را از دیگر اقدامات اعضای جمعیت هلال احمر در این مدت عنوان کرد.
مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا از تداوم فعالیت توده های همرفتی در استان خبر داد و گفت: بر اساس آخرین الگوهای پیش یابی و مدل های جوی، همچنان در ساعات بعد از ظهر و شب رگبار باران همراه با تندر، وزش باد شدید موقت، احتمال آذرخش و بارش تگرگ در برخی نقاط استان رخ می دهد.
محسن حیدری بیان کرد: این سامانه امروز در نواحی مرکزی و جنوبی سیستان و بلوچستان فعال است.
وی ادامه داد: بارش ها، سبب آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن ناگهانی و موقتی مسیل ها در جنوب استان و طغیان برخی رودخانه های فصلی خواهد شد.
7316**3213 **6081

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي سيل98 اسكان اضطراري جنوب سيستان و بلوچستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۲۵۲۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور چشمگیر نیروهای هلال احمر در کاهش آلام سیل زدگان / امدادرسانی به بیش از ۵۷ هزار نفر

سید محمد مهدی سجادی گفت: حضور چشمگیر نیروهای جوان و با تجربه هلال احمر نقش برجسته ای در کاهش آلام و مشکلات مردم عزیز و صبور جنوب سیستان و بلوچستان ایفا کرده است.

وی بیان کرد: از ۲۸ فروردین ماه تا کنون ۱۳ شهرستان سیستان و بلوچستان تحت تاثیر سامانه بارشی قرار گرفتند، که بیشترین امدادرسانی در شهرستان کنارک انجام شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان افزود: در این بین نیروهای جوان و با تجربه هلال احمر بار دیگر در کنار مردم سیلزده حضور یافتند و به ۵۷ هزار و ۱۰۱ نفر متأثر امدادرسانی کردند و برای ۳۸ هزار و ۳۴ نفر اسکان اضطراری انجام گرفت.

وی تصریح کرد: پنج هزار و ۷۳۳ کیلوگرم نایلون، چهار هزار و ۷۵۷ تخته موکت و ۱۰ هزار و ۶۸۷ بسته غذایی و دیگر اقلام زیستی توسط ۲ بالگرد هلال احمر در بین متأثرین توزیع شده است.

سجادی بیان کرد: ۱۱۱تیم عملیاتی متشکل ۵۲۴ نفر امدادگر و نجاتگر در این عملیات حضور و به متأثرین امدادرسانی کردند.

وی از هموطنان خواست، از تردد و توقف در مسیرها، جاده‌ها و بستر رودخانه‌ ها خودداری کنند و در صورت بروز هرگونه حادثه با شماره ۱۱۲ ندای امداد و نجات تماس بگیرند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • حضور چشمگیر نیروهای هلال احمر در کاهش آلام سیل زدگان / امدادرسانی به بیش از ۵۷ هزار نفر
  • همدلی خیران هلال احمر آذربایجان شرقی در سیل سیستان و بلوچستان
  • امدادرسانی به ۵۱۱ نفر در سیل خراسان جنوبی
  • امداد رسانی به بیش از ۵۷ هزار آسیب دیده سیلاب سیستان و بلوچستان
  • تلاش برای نجات ۹ نفر گرفتار در سیلاب شهرستان سرایان ادامه دارد
  • نجات ۹ گرفتار در سیلاب شهرستان سرایان
  • امداد برای نجات ۹ نفر گرفتار در سیلاب شهرستان سرایان
  • امداد برای نجات ۹ نفر گرفتار در سیلاب شهرستان سرایان ادامه دارد
  • امداد رسانی به افراد گرفتار در سیلاب مناطق عشایری سرایان
  • امداد رسانی به افراد گرفتار در سیلاب سرایان