Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، آموزش و پرورش در هفته گذشته با اخباری چون قطعی شدن افزایش ۴۴۰ هزار تومانی حقوق دانشجو معلمان،‌ رسیدگی به شکایات از مدارس غیردولتی تا ۱۰ روز و تعیین نرخ شهریه مدارس غیردولتی تهران و البرز سپری شد.

افزایش ۴۴۰ هزار تومانی حقوق دانشجو معلمان قطعی شد

حمیدرضا حاجی بابایی رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس درباره بحث‌های متعددی که در مدت اخیر درباره افزایش حقوق دانشجو ‌معلمان مطرح شده بود، اظهار کرد: در جلسه امروز فراکسیون ولایی که با حضور وزیر آموزش و پرورش و معاونان وی برگزار شد، پرداخت۴۴۰ هزار تومان افزایش حقوق دانشجو معلمان قطعی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: با توجه به ارائه مستندات قانونی، آموزش و پرورشی ها نسبت به اعمال این افزایش حقوق متقاعد شدند و مقرر شد پس از انجام مراحل اداری این افزایش هر چه زودتر لحاظ شود.

نرخ شهریه مدارس غیردولتی تهران و البرز اعلام شد/ سقف شهریه با نرخ تورم رسمی مطابقت دارد

مجتبی زینی وند رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی اظهار کرد: میزان شهریه مدارس غیردولتی استان‌های تهران و البرز از امروز در سامانه مشارکت‌ها قابل مشاهده بوده و حداکثر شهریه در مقاطع تحصیلی مختلف در دوره ابتدایی ۹ میلیون و۴۰۰، در متوسطه اول ۱۱ و در متوسطه دوم ۱۵ میلیون تومان تعیین شده است.

وی با اشاره به اینکه افزایش شهریه مدرسه به مدرسه و منطقه به منطقه متفاوت و متناسب با الگو‌های شهریه که سرفصل‌های ماده ۱۶ قانون بوده است، ادامه داد: میزان افزایش شهریه برای سال تحصیلی آینده از حدود ۶ درصد تا میزان نرخ رسمی تورم که توسط بانک مرکزی اعلام می‌شود، نوسان دارد و بیش از این مبلغ افزایشی نداریم.

برگزاری هر گونه آزمون در لیالی قدر غیرمجاز است/ امتحانات ۴ و ۸ خردادماه لغو می‌شود

محمد صیدلو مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران درباره برگزاری امتحانات دانش آموزان در ایام شب‌های قدر اظهار کرد: باتوجه به تغییر زمان شروع ماه مبارک رمضان امتحانات پایه دوازدهم که از پیش تعیین شده بود به مناسبت شب‌های قدر تغییر پیدا کرد.

وی ادامه داد: درباره برگزاری امتحانات داخلی و هماهنگ هم طبق ماده ۱۰۰ آیین نامه اجرایی مدارس برگزاری هرگونه آزمون غیرمجاز خواهد بود و این موضوع پیش از آغاز امتحانات به مدارس اعلام شده بود.

واکنش آموزش و پرورش به ممنوعیت ورود معلمان مرد در مدارس استعداد‌های درخشان دخترانه

فاطمه مهاجرانی رئیس مرکز ملی پرورش استعداد‌های درخشان و باشگاه دانش‌پژوهان جوان درباره بخشنامه ممنوعیت حضور معلمان مرد در مدارس استعداد‌های درخشان دخترانه که با گلایه دانش‌آموزان این مدارس همراه شده است، اظهار کرد: بخشنامه‌ای از سوی وزیر آموزش و پرورش مبنی بر ممنوعیت حضور معلمان مرد در تمام مدارس دخترانه ابلاغ شده است که مدارس استعداد‌های درخشان هم از این قاعده مستثنی نیستند.

وی ادامه داد: با توجه به نیاز‌های علمی که این مدارس دارند و درخواست والدین مبنی بر حضور معلمان مرد در این مدارس به دنبال راهکاری برای ایجاد یک تبصره در این قانون هستیم.

مهاجرانی تصریح کرد: برای تعدیل این قانون مقرر شده است تا کارگروهی در حوزه پرورشی برای رسیدگی به این موضوع تشکیل شود تا نگرانی خانواده‌ها و دانش آموزان مدارس استعداد‌های درخشان هم در این زمینه کاهش یابد.

هدف گذاری برای پوشش تحصیلی ۵۰۰ هزار دانش آموز اتباع در مدارس کشور

غلامرضا کریمی رئیس مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور درباره چگونگی ثبت‌نام دانش‎‌آموزان اتباع خارجی برای سال تحصیلی آینده اظهار کرد: در حال آماده سازی بخشنامه ثبت نام برای سال تحصیلی آینده هستیم که به زودی به مدارس سراسر کشور ابلاغ خواهد شد و امسال هم مانند سال‌های گذشته طبق فرمایشات مقام معظم رهبری و مصوبه هیئت وزیران تحصیل تمام اتباع خارجی در سن تحصیل ( لازم‌التعلیم) در کشور مانعی ندارد.

وی ادامه داد: اتباع خارجی که پیش از این هم در مدارس کشور تحصیل کرده بودند می‌توانند با مراجعه به نزدیکترین مدرسه محل زندگی برای ثبت‌نام اقدام کنند و سعی می‌کنیم زمان نام نویسی را تقریبا با دانش‌آموزان داخلی هماهنگ کنیم تا مشکلی از نظر ثبت نام پیش نیاید.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر هدف گذاری پوشش تحصیلی اتباع خارجی برای سال تحصیلی جدید اظهار کرد: امسال ۴۷۸ هزار دانش آموز اتباع را تحت پوشش داشتیم و در نظر داریم تا در سال تحصیلی آینده جمعیتی ۵۰۰ هزار نفری را تحت پوشش قرار دهیم.

رسیدگی به شکایات از مدارس غیردولتی تا ۱۰ روز

سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر کارکرد دقیق سامانه‌های به کار گرفته شده، گفت: شهریه تعیین شده برای مدارس غیردولتی حتما باید از طریق این پرتال‌ها اطلاع رسانی دقیق شود تا اولیا از میزان شهریه مصوب مطلع شوند، همچنین مدارس موظف هستند پوستر شهریه را در معرض دید خانواده‌ها قرار دهند و ناظران حتما باید این موضوع را مورد توجه قرار دهند.

بطحایی تصریح کرد: امیدوارم موسسان مدارس غیردولتی با درک شرایط اقتصادی همراهی کنند و از اخذ وجوه اضافی تحت هر عنوانی خودداری کنند، به هیچ عنوان قابل پذیرش نیست که حتی با دلایل موجه از اولیا هزینه اضافی دریافت شود.

وی ادامه داد: تیم‌هایی که با اطلاع قبلی یا بدون اطلاع قبلی از مدارس غیردولتی بازدید می‌کنند حتما موارد مذکور را مورد توجه قرار دهند تا مردم از مدارس ناراضی نباشند و احساس نکنند در حق آن‌ها اجحاف شده است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار مدارس اخبار دانش آموزی آموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۷۳۳۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نرخ حق‌التدریس معلمان ۲برابر می‌شود

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، علی فرهادی؛ سخنگوی وزارت آموزش و پرورش درباره جزئیات افزایش رقم ساعات حق‌التدریس معلمان اظهار کرد: یکی از بهترین راه های کمبود معلم در آموزش و پرورش استفاده از نیروهای توانمند است و باید انگیزه لازم را ایجاد کنیم تا از ظرفیت معلمان موجود که گزینش شده و دارای سابقه کار و هستند، استفاده کنیم.

بیشتر بخوانید: نارضایتی معلمان از نحوه افزایش حقوق در رتبه‌بندی

وی افزود: استفاده از نیروهای موجود باعث جبران کمبود معلم با استفاده از معلمان با تجربه می‌شود و دیگر معلمان بدون تجربه به کلاس‌های درس نمی‌روند.

فرهادی ادامه داد: کمبود معلم مقطعی بوده و همیشگی نیست بنابراین به دلیل نیاز کوتاه مدت به دنبال استخدام نیروهای جدید نباشیم.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه برای تحقق این موضوع باید دو اتفاق بیفتد، گفت: نخست آنکه دستمزد ساعات حق‌التدریس معلمان به موقع پرداخت شود، وزارت آموزش و پرورش دستگاه درآمدزا نیست و منابع مالی را از سازمان برنامه و بودجه دریافت می‌کند و این سازمان قول همراهی برای پرداخت به موقع حق‌التدریس‌ها را داده است.

وی بیان کرد: معلمان با تجربه باید انگیزه کافی برای تدریس اضافه را داشته باشند با همین رویکرد آیین نامه‌ای را تدوین و سه پیشنهاد ارائه کردیم، این آیین‌نامه به شورای حقوق و دستمزد ارائه شده است.

فرهادی با اشاره به اینکه نظر سازمان اداری و استخدامی و سازمان برنامه و بودجه برای افزایش مبلغ حق‌التدریس معلمان مثبت است، افزود: این کار به نفع دولت، معلمان و دانش آموزان است، وزارت آموزش و پرورش پیشنهاد داده است که مبلغ حق‌التدریس حدود دو برابر شود.

وی بیان کرد: هم‌اکنون ضریب اشتغال مثبت معلمان کمتر از ۱.۲ است یعنی از ده معلم کمتر از دو معلم اضافه تدریس دارند، اگر این رقم به ۱.۴ برسد، کل نیاز آموزش و پرورش مرتفع می‌شود و بخشی از اقتصاد معلمان تأمین خواهد شد.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به این پرسش که آیا افزایش مبلغ حق‌التدریس معلمان از مهر امسال اجرا می‌شود؟ گفت: در تلاش هستیم تا از مهر امسال اجرا شود.

فرهادی اضافه کرد: با توجه به شرایط موجود نرخ حق‌التدریس جذابیت کافی ندارد بنابراین در شورای حقوق و دستمزد افزایش نرخ حق‌التدریس تا دو برابر را پیگیری کردیم که در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1228269 برچسب‌ها وزارت آموزش و پرورش

دیگر خبرها

  • شهریه مدارس غیردولتی شفاف می‌شود
  • شهریه مدارس غیردولتی شفاف می‌شود/ جزئیات اجرای نظارت آنلاین
  • تمام مدارس غیردولتی استان کرمان شهریه‌های متفاوتی دارند
  • ۱۰ امتیاز برای دانشجومعلمان در مرحله ارتقای رتبه‌بندی
  • انتقاد از رایگان نشدن هزینه سمپاد دهک اول تا چهارم
  • هیچ منعی برای ثبت‌نام دانشجومعلمان در طرح مسکن فرهنگیان وجود ندارد
  • هیچ منع قانونی برای ثبت‌ نام دانشجومعلمان در طرح مسکن فرهنگیان وجود ندارد
  • حقوق کدام معلمان دو برابر می‌شود؟
  • نرخ حق‌التدریس معلمان ۲برابر می‌شود
  • معلمی با حقوق ۳۰ هزار تومانی!