Web Analytics Made Easy - Statcounter

در نشست صمیمی استاندار با اساتید دانشگاه‌های استان راهکارهای دستیابی به توسعه متوازن و ارتباط بیشتر مراکز علمی و اجرایی استان بررسی شد. ۰۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۴ استانها قم نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، نشست صمیمی اساتید دانشگاه‌های استان با بهرام سرمست استاندار قم عصر امروز در سالن جلسات امام جواد(ع) استانداری برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل دفتر سیاسی و انتخابات استانداری قم در این جلسه، اظهار داشت: برای دستیابی و رسیدن به توسعه متوازن استان، تعاملات بسیاری با اساتید دانشگاه‌های استان در دست پیگیری است.

مرتضی بابایی ادامه داد: استان قم در مبحث علوم سیاسی ظرفیت ویژه‌ای داشته و برای دستیابی به اولویت‌ها و چالش‌های این عرصه، تدابیر قابل‌توجهی در سطح استانداری و مراکز علمی استان در دست اقدام است.

تناسبی بین رشد جمعیت و اشتغال در قم وجود ندارد

عضو گروه علوم سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی قم نیز در این جلسه، تصریح کرد: تعامل بین اساتید دانشگاهی و نخبگان سیاسی باید بیشتر شود، تصمیم اجرای منوریل در قم از نمونه‌های مشخص عدم ارتباط بین این دو گروه در قم است.

محمد ترابی ادامه داد: مجمع مشورتی استان برای اینکه بتواند به اهداف تعیین‌شده خود برسد باید دارای ساختاری منسجم و قانونی شود.

وی اهمیت آمار و اطلاعات دقیق را مورد توجه قرار داد و بیان کرد: برای ارائه راهکارهای عملیاتی در مسیر توسعه استان لازم است تا بانک اطلاعاتی جامعی از نیازهای موجود و آینده استان احصا و شناسایی شود.

ترابی با اشاره به برخی از معضلات موجود در استان قم تاکید کرد: به دلیل ویژگی‌های خاص شهر قم، تناسب درستی بین رشد جمعیت و اشتغال وجود نداشته که از معضلات این شهر مذهبی و مهاجرپذیر است.

مدل‌های توسعه‌ای در استان بومی‌سازی شود

مدیر گروه انقلاب اسلامی دانشگاه معارف اسلامی قم نیز در بخش دیگری از این جلسه، خاطرنشان کرد: نظام اسلامی و انقلاب ظرفیت بسیار زیادی در امر تمدن سازی و پیشرفت اسلامی دارد.

امیر سیاه‌پوش ادامه داد: اگر ارتباط بین مسئولان اجرایی و نخبگان علمی بیشتر شود، تصمیمات اساتید علمی از حالت انتزاعی جنبه کاربردی‌تر بیشتر پیدا می‌کند.

رئیس انجمن مطالعات سیاسی حوزه علمیه قم نیز در ادامه این جلسه، تاکید کرد: در طول 40 سال گذشته دولت‌های مختلف، مدل‌های مختلف حکمرانی و توسعه را در کشور دنبال کرده‌اند که برخی از این مدل‌ها کاملاً به بن‌بست خورده است.

علی شیرخانی بابیان اهمیت توجه به مدل‌های بومی پیشرفت خاطرنشان کرد: برای توسعه واقعی در کشور باید به سراغ الگوی ایرانی اسلامی پیشرفت رفته و مدل‌های توسعه‌ای را بومی‌سازی کنیم.

وی ادامه داد: در بیانیه گام دوم انقلاب، نسبت به مسئله پیشرفت و توسعه توجه فراوانی شده است، مرکز ایرانی اسلامی پیشرفت ظرفیت بسیار زیادی برای پیگیری روند توسعه متوازن در استان دارد.

گلستان| راه‌اندازی 59 شهرک صنعتی خصوصی در کشور؛ 98 ناحیه صنعتی در برنامه ششم توسعه ایجاد می‌شودپاسخ استاندار اصفهان به انتقاد صنعتگران مبارکه؛ نقدینگی بانک‌ها 4 برابر افزایش پیدا می‌کنددیدار استاندار فارس با وزیر صنعت/مشکلات واحدهای تولیدی تعطیل و نیمه تعطیل ‌برطرف می‌شود‌

مجمع مشورتی استان قم تشکیل می شود

مدیر گروه علوم سیاسی دانشگاه باقرالعلوم نیز در ادامه این جلسه، تصریح کرد: برنامه محوری مهم‌ترین پیش‌نیاز دستیابی به توسعه متوازن در استان قم است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمدتقی آل غفور عنوان کرد: برای دستیابی به الگوهای توسعه و قدم گذاشتن در این مسیر باید در مرحله نخست نیازهای توسعه‌ای استان شناسایی شود، نگاه مسئولان به توسعه باید از سنخ نگاه علمی باشد.

وی ابراز کرد: توسعه به‌مثابه یک حرکت علمی نیازمند فعالیت‌های فرهنگی نیز است، عبور از شرایط سخت و رسیدن  به وضعیت مطلوب رفاهی از نتایج عملیاتی شدن الگوهای توسعه‌ای است.

آل غفور همچنین با انتقاد از فعالیت‌های فشرده مسئولان اجرایی استان گفت: حجم بسیار زیاد جلسات آفت توسعه و برنامه‌ریزی در استان قم است، حقیقت این است که در کشور ما ازنظر اشتغال مشکلی وجود نداشته بلکه فرهنگ کار مشکل دارد.

استاندار قم نیز اظهار داشت: دانشگاه بنا بر ویژگی ذاتی خود باید در مسائل اجتماعی پیش‌قدم و جریان ساز باشد درحالی‌که امروز نوعاً در برابر حوادث سیاسی و اجتماعی متأثر از آن‌ها شده است.

بهرام سرمست شکل‌گیری مجمع مشورتی استان را موردتوجه قرار داد و تأکید کرد: برای ارتباط بیشتر بین مراکز علمی و نهادهای تصمیم‌ساز، صنعت و اجرایی استان مجمع مشورتی تشکیل و در آن از پیشنهادات و انتقادات اساتید دانشگاهی استفاده خواهد شد.

وی ادامه داد: شایسته است هرکدام از دانشگاه‌های استان که تعداد آن‌ها به 30 مرکز علمی می‌رسد یکی از محورهای توسعه‌ای استان را به‌صورت تخصصی موردپژوهش و بررسی قرار داده و راهکارهای عملیاتی برای آن ارائه دهند.

انتهای پیام/ش

R7854/P/S6,62/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۸۵۰۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طهرانچی: بانوان باید برای نقش‌آفرینی‌های جدی در جامعه آماده شوند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، مراسم تکریم و معارفه سرپرستان قدیم و جدید امور بانوان دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان در این دانشگاه با حضور دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.

طهرانچی در این مراسم با تأکید بر نقش «زنان» در «خانواده» اظهار کرد: زن در اجتماع و خانواده نقش محوری دارد؛ بنابراین زنان با حضور خود در جامعه و فعالیت‌های اجتماعی می‌توانند به حقوق خود واقف شوند و اگر آنان را از این حضور محروم کنیم، برخلاف تعالیم اسلامی عمل کرده‌ایم.

وی با تأکید بر پژوهش‌های جدی در حوزه زنان بر اساس تعالیم دین اسلام و فرهنگ ایرانی بیان کرد:‌ بانوان باید برای نقش‌آفرینی‌های جدی در جامعه آماده شوند. مولدبودن به معنای ساختن یک خط و یک حرکت فکری پایدارِ سالم نسل طیب بوده و در هر نهاد سازنده‌ای، عنصر زن مولد است.

مسئولان امور بانوان در هویت‌سازی دختران دانشجو وظیفه‌ای سنگین دارند

مشاور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در امور زنان و خانواده نیز با تأکید بر جایگاه نمایندگان حوزه زنان در دانشگاه آزاد اسلامی گفت: مسئولان و رابطان امور بانوان به‌عنوان ارتباط‌دهندگان دو نسل جوان و میان‌سال جامعه زنان در فرآیند هویت‌یابی و هویت‌سازی دختران دانشجو وظیفه‌ای سنگین به عهده‌دارند.

عاصمه قاسمی با تأکید بر هویت‌یابی و هویت‌سازی زن مسلمان ایرانی عنوان کرد: رابطان و مسئولان امور بانوان در واحد‌های دانشگاه آزاد اسلامی، هم وظیفه سازمانی را به عهده دارند و هم در خانواده و جامعه، انسان متعهدی هستند که باید بر پایه تعلیم و تربیت اجتماعی بین این دو مسئولیت خطیر، پیوند مناسب برقرار کنند.

طرح‌های حمایتی مقطعی جوابگوی نیاز بانوان شاغل نیست

معاون امور مدارس سمای استان اصفهان نیز با ارائه آمار بانوان شاغل در سطح مدارس سما بر نقش بی‌بدیل مدارس سما در امر تعلیم و تربیت تأکید کرد و توضیح داد: با توجه به توانمندی بانوان در حوزه‌های مدیریتی و اجرایی، طرح‌های حمایتی مقطعی جوابگوی نیاز بانوان شاغل در سمت‌های اجرایی نیست و این گروه از بانوان به دلیل صرف زمان کمتر، در کنار خانواده و به‌منظور جلوگیری از آسیب‌های احتمالی، نیازمند بسته‌های حمایتی خانواده با توجه به مراحل مختلف زندگی هستند.

نفیسه حسین پور اضافه کرد: دانشگاه آزاد اسلامی از توانمندی کافی در راستای ارائه خدمات نگهداری کودکان در سنین مختلف و برگزاری انواع کلاس‌های آموزشی، فرهنگی و توانمندسازی برای اعضای خانواده بانوان شاغل برخوردار بوده و این دانشگاه نیازمند طرح‌های کلان حمایتی با استفاده از امکانات و خدمات موجود در معاونت‌های موضوعی دانشگاه آزاد اسلامی و پرهیز از عملکرد جزیره‌ای است.

اکرم‌السادات میرممتاز، عضو هیئت‌علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان، استاد مشاور کانون کارآفرینی و صنایع خلاق و عضو شورای کمیته تعامل دانشگاه و خانواده و دبیر کارگروه آموزشی پژوهشی شورای مشورتی اساتید نهاد مقام معظم رهبری نیز به ارائه گزارش راه‌اندازی کانون کارآفرینی و صنایع خلاق و میزان مشارکت دانشجویان دختر دانشگاه در این کانون پرداخت.

فعالیت‌های علمی بانوان باید باعث افزایش کیفیت زندگی شود

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد لنجان نیز بیان کرد: فعالیت‌های علمی و اجرایی بانوان به‌عنوان نیرو‌های انسانی تحول‌گرا باید باعث افزایش کیفیت زندگی خود، خانواده، دانشجویان و جامعه اطرافشان شود.

نرگس عطریان با بیان اینکه افزایش نبوغ اخلاقی و رشد هوش فرهنگی، لازمه حفظ تعادل در بین ساعات کاری و مناسبات دنیای زنانه است، تبیین کرد: اخلاق حرفه‌ای در کنار اخلاق اجتماعی، مدیریت مصرف رسانه، مدیریت ارتباطات صحیح، مدیریت فکر و توجه به اهمیت خانواده‌مداری و تربیت اصولی فرزندان ازجمله شایستگی‌های زنان دنیای امروزی است.

به گزارش آنا، در این مراسم، منصوره پورمیری عضو هیئت‌علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان (خوراسگان) که سابقه عضویت در گروه مشاوران جوان استاندار اصفهان و فعالیت در حوزه ارزیابی شایستگی و توانمندسازی مدیران زن استان را در کارنامه خود دارد به‌عنوان مسئول امور بانوان و خانواده استان اصفهان معرفی و از تلاش بدری شاه طالبی در دوران مسئولیت در این پست قدردانی شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مرکز ملی مغز با هدف گسترش خدمات در زمینه علوم شناختی راه‌اندازی می‌شود
  • طهرانچی: بانوان باید برای نقش‌آفرینی‌های جدی در جامعه آماده شوند
  • دانشگاهها در راستای رفع مشکلات توسعه ای مازندران پای کار بیایند
  • امیرعبداللهیان: نقش‌آفرینی دولت‌های مسلمان در بحران غزه در تاریخ ثبت می‌شود
  • چگونگی نقش‌آفرینی دولت‌های مسلمان در برخورد با جنگ غزه در تاریخ ثبت خواهد شد
  • مصائب فلسطینیان خواهد گذشت، اما چگونگی نقش‌آفرینی دولت‌های مسلمان در تاریخ ثبت می‌شود
  • نامزد انتخابات مجلس : چرا دختران در مدارس روسری‌شان را برندارند؟
  • واکنش روابط عمومی دانشکده علوم خانواده به برخی حاشیه‌سازی‌ها
  • لزوم مطالبه گری دانشگاه‌ها از دستگاه‌ها و نهاد‌های اجرایی مازندران
  • پاسخ به حاشیه‌سازی‌ها پیرامون انتصابات در دانشکده علوم خانواده