Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمود بدلی در گفتگو با خبرنگار مهر با گلایه از ساخت و ساز در حاشیه رودخانه‌های استان به صورت غیرقانونی افزود: ۱۱ هزار و ۴۸۰و احد مسکونی روستایی به صورت غیرمجاز در حاشیه رودخانه‌ها احداث شده و ۱۱۴ هکتار از اراضی ملی نیز در تصرف غیرقانونی است.

وی ادامه داد: طبق آئین نامه مربوط به تعیین حد بستر و حریم رودخانه‌ها و مسیل‌ها و مصوب سال ۱۳۷۹ شهرداری‌ها و سایر سازمان‌ها و نهادهای متولی امر باید قبل از اجرای طرح‌های مربوطه و صدور پروانه لازم باید حد بستر و حریم رودخانه‌ها را از شرکت‌های آب منطقه‌ای استعلام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بدلی در خصوص مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستایی اظهار داشت: سالانه ۱۲ هزار واحد مسکونی روستایی در استان مقاوم سازی می‌شود که تاکنون بیش از ۷۹ هزار واحد مسکونی روستایی در استان مقاوم سازی شده عملیات اجرایی مقاوم سازی ۹ هزار واحد روستایی نیز در دست اجراست.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: در حال حاضر از مجموع ۲۵۸ هزار واحد مسکونی روستایی در دو هزار و ۹۰۰ روستای آذربایجان غربی، ۷۸ هزار و ۸۰۰ واحد مقاوم سازی و مورد بهسازی قرار گرفته است.

بدلی میزان با اشاره به افزایش تسهیلات مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستایی گفت: سال گذشته سقف تسهیلات برای مقاوم سازی هر واحد مسکونی روستایی ۲۵ میلیون تومان با نرخ بهره ۵ درصد و اقساط ۱۵ ساله بود که امسال با ابلاغیه جدید این رقم به ۳۵ الی ۴۰ میلیون تومان افزایش می‌یابد.

کد خبر 4626224

منبع: مهر

کلیدواژه: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مقاوم سازی مسکن روستایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۸۹۰۷۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدارس نیمه‌تمام آذربایجان‌غربی تکمیل می‌شود

قهرمان رحمانی مدیرکل سابق نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان‌غربی در مراسم تودیع و معارفه با بیان اینکه تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام جزو اولویت‌ها است، گفت: با جذب هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان از اعتبارات امسال مدارس نیمه‌تمام استان تکمیل می‌شود و مدارس جدید ساخته خواهد شد.

وی با بیان اینکه جبران کمبود سرانه فضای‌آموزشی در استان باید در اولویت باشد، افزود: اولویت دولت تکمیل هنرستان‌ها است، لذا با جذب اعتبارات و تکمیل هنرستان‌ها و ۸ طرح نیمه‌تمام می‌توان گام مؤثری در توسعه فضا‌های آموزشی استان برداشت.

پیام صدقی مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان‌غربی هم در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان‌غربی با تأکید بر اهمیت مشارکت در امر مدرسه‌سازی، گفت: ظرفیت‌های بزرگی در استان وجود دارد که می‌توان از این ظرفیت برای امر مدرسه‌سازی استفاده کرد.

وی افزود: هویت بخشی به مدرسه و معماری مدارس، ساماندهی املاک مازاد و ساخت مجتمع‌های بزرگ با رویکرد محله محور در استان در دستور کار است.

صدقی اضافه کرد: جهاد مدرسه‌سازی در دولت سیزدهم با قدرت، سرعت و با کیفیت ادامه دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • ۵۵۰ هزارهکتار اراضی زراعی آذربایجان غربی دارای سند تک برگ شده اند
  • بررسی مسائل و مشکلات روستا‌های پیرانشهر با حضور مدیر کل بنیاد مسکن استان آذربایجان غربی
  • ۲۷۳۲ مورد بازرسی کالا، فنی و نشت‌یابی از سوی واحد بازرسی شرکت گاز آذربایجان‌غربی
  • فعالیت امواج بارشی و وزش باد شدید از اواخر وقت امروز در آذربایجان‌غربی
  • صدور سند تک برگ برای ۵۵۰ هزار هکتار از اراضی زراعی آذربایجان‌غربی
  • لزوم استفاده از ظرفیت بنیاد مسکن در اجرای طرح‌های مسکن روستایی
  • مدارس نیمه‌تمام آذربایجان‌غربی تکمیل می‌شود
  • استمرار اقداماتی در راستای ساماندهی کشف رود
  • نجات جان کودک ۲ ساله مغروق در رودخانه روستای گردشیلان مهاباد
  • نجات جان کودک ۲ ساله مغروق در رودخانه