Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا؛ هفتمین جلسه کمیته نظارت بر طرح های اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری استان به ریاست سید حامد حسینی مدیر کل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری و مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان و با حضور نمایندگان دستگاه های اجرایی مرتبط و بانکها برگزار شد.

یکی از دستورکارهای جلسه بررسی شیوه نامه نظارت بر طرح های اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری بود که عباس رکنی مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گفت: شیوه نامه مواجهه با مصادیق مغایر با تعهدات متقاضیان تسهیلات موضوع قانون حمایت از توسعه اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری با استفاده از منابع صندوق توسعه ملی در استان اجرایی می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان عنوان کرد: در راستای نظارت عملیاتی بر اجرای قانون حمایت از توسعه اشتغال روستایی و عشایری با استفاده از منابع صندوق توسعه ملی و شفافیت ماده 7 ضوابط نظارتی و سایر موارد مرتبط، نحوه مواجهه با مصادیق مغایر با آیین نامه، دستورالعمل و بخشنامه های مرتبط با قانون یاد شده از سوی کمیته نظارت ملی، استانی و شهرستانهای سراسر کشور تعیین و ابلاغ شد.

عباس رکنی در تشریح این شیوه نامه گفت: بر این اساس چنانچه برای کمیته نظارت محرز گردد که مجری طرح(اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری) تمام یا بخشی از تسهیلات مصوب شده را دریافت نموده ولی به تعهدات خود مطابق قرارداد از جمله ایجاد، تکمیل و اجرای طرح، بکارگیری نیروی کار جدید، هزینه شدن تسهیلات در مکان قانونی تعیین شده و رسته صوب عمل نکرده باشد، رییس کمیته نظارت موظف است ظرف مدت 2روز کاری طی مکاتبه رسمی نوع مغایرت را به موسسه عامل اعلام نموده و به مجری طرح 2 هفته جهت انجام اقدامات مثبته در خصوص تعهدات فرصت دهد.

وی ادامه داد: موسسه عامل موظف است پس از دریافت موارد انحرافی، مطابق با زمانبندی اعلام شده، نسبت به فسخ قرارداد موجود منعقد شده اقدام نموده و مطابق با ضوابط و مقررات جاری بانک، قرارداد جدید تنظیم کند و سود و جرائم مربوط به بازه زمانی مبلغ تسهیلات واریز شده از زمان واریز تا زمان قرارداد جدید با مجری متخلف بر مبنای نرخ مصوب شورای پول و اعتبار محاسبه می شود.

این مقام مسئول افزود: در صورتی که برای گروه نظارتی محرز شود توقف و یا تاخیر در اجرای طرح ناشی از افزایش قیمت مواد اولیه، ماشین آلات و تجهیزات ساخت پروژه و یا سایر عوامل برون زا بوده و مجری تمایلی به اتمام طرح با شرایط موجود را ندارد، کمیته نظارت موظف است ظرف مدت 2 روز به کمیته فنی استان اعلام نماید تا ظرق مدت یک هفته نسبت به ادامه انجام طرح و یا توقف کامل آن تصمصم گیری شود.

رکنی تاکید کرد:در صورت مشاهده و احراز موارد مربوط به رعایت مفاد قانون، آیین نامه، دستورالعمل و ابلاغیه شمل کارمند بودن متقاضی، خارج از رسته بودن طرح، قراردادن طرح در خارج از محدوده قانونی، طولانی شدن طرح در مراحل فرایند اجراو دلایل غیر منطقی رد طرح، عدم رعایت سهم بخش های اقتصادی، عدم رعایت سقف 1.5 برابری سهم تسهیلات در معرفی طرح ها به موسسات عامل، عدم رعایت توزیع اعتبارات بین شهرستانها و...کمیته نظارت موظف است موارد انحرافی را ظرف مدت 2 روز به کمیته فنی اعلام نموده و کمیته فنی موظف است ظرف مدت یک هفته نسبت به بررسی، بازنگری و تصمیم گیری مجدد برای توقف طرح و یا اصلاح در سامانه کارا اقدام نموده و نتیجه را به کمیته نظارت اعلام کنند.

سید حامدحسینی مدیر کل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استان نیز بر اجرای دقیق شیوه نامه در شهرستانها تاکید کرد و گفت: فرمانداران شهرستانها به عنوان رییس کمیته نظارت در شهرستانها باید ضمن بررسی دقیق اجرای طرح در شهرستانها، در صورت مشاهده مغایرت طرح ها با تعهدات اولیه، گزارش را جهت بررسی و اعمال قانون به کمیته نظارت استانی ارسال نمایند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: اشتغال افزایش قیمت شورای پول و اعتبار کار و رفاه اجتماعی نیروی کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۴۴۱۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشنواره روستایی و عشایری در قزوین برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین، لیلا غریب مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری قزوین گفت: این جشنواره همزمان با آئین سنتی طلب باران (پنجاه بدر) همراه با بازی‌های بومی و محلی از هفدهم تا بیست و یکم اردیبهشت ماه در محل شرکت نمایشگاه‌های بین الملی برگزار خواهد شد.

غریب افزود: در این جشنواره، استان قزوین میزبان شماری چند از سفرای کشور‌های خارجی و مسئولین ملی است.

وی، هدف از برگزاری این رویداد بزرگ را، شناسایی و معرفی محصولات تولیدی، آداب و رسوم فرهنگی و آئین‌های اجتماعی روستائیان و عشایر عزیز در راستای توانمندسازی مردم پایه بیان کرد.

دیگر خبرها

  • بیش از یک هزار خانوار روستایی شاهین‌دژ از آب شرب پایدار برخوردار می‌شوند ‌
  • ثبت‌نام ۳۴ هزار نفر در طرح بیمه رایگان مادران غیرشاغل مناطق روستایی و عشایری
  • پرداخت تسهیلات اشتغالزایی به ۱۳۷۰ نفر در بابل
  • کاهش اتکا به تسهیلات بانکی با اجرای قانون تامین مالی تولید
  • درخواست عضو مرکزی حزب کارگزاران از نمایندگان مجلس آینده
  • اجرای قانون تامین مالی تولید، اتکا به تسهیلات بانکی را کاهش می‌دهد
  • اجرای قانون تامین مالی تولید، اتکا به تسهیلات بانکی را کاهش می دهد
  • توانمندسازی مددجویان، مانعی در برابر تولید فقر است
  • جشنواره روستایی و عشایری در قزوین برگزار می‌شود
  • کوتاهی سازمان لیگ در اجرای آیین‌نامه در جریان دیدار جنجالی