Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@00:52:44 GMT

تکمیل و افتتاح ۵۰۰ کیلومتر آزادراه تا پایان سال آینده

تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۴۸۳۴۴

تکمیل و افتتاح ۵۰۰ کیلومتر آزادراه تا پایان سال آینده

وزیر راه و شهرسازی از تکمیل و افتتاح ۵۰۰ کیلومتر آزادراه تا پایان سال آینده در کشور خبر داد و گفت: همه پروژه‌های آزادراهی کشور در حال حاضر فعال هستند و دولت دوازدهم مصمم است تا پایان فعالیت خود طول آزادراه‌های کشور را از ۲۴۰۰ کیلومتر کنونی به سه هزار کیلومتر افزایش دهد.

به گزارش ایسنا، محمد اسلامی در حاشیه بازدید از پروژه آزادراه تبریز- مرند- بازرگان، در گفت‌وگو با خبرنگاران، اظهار کرد: هم‌اکنون در حوزه راه‌سازی بیش از یکصد هزار میلیارد تومان پروژه در دست اجرا در سراسر کشور داریم و با توجه به اینکه بودجه این بخش سالانه شش هزار میلیارد تومان است، تمام تلاش‌مان را برای استفاده از ظرفیت‌های قانون بودجه در جهت افزایش بهره‌وری به کار می‌گیریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر راه و شهرسازی در خصوص پروژه‌های آزادراهی در آذربایجان شرقی نیز گفت: در حال حاضر در چهار محور استان، پروژه احداث آزادراه داریم که مهم‌ترین آن آزادراه تبریز- مرند- بازرگان است.

وی افزود: قطعه یک این پروژه از تبریز تا مرند به طول ۶۶ کیلومتر آغاز شده و کارگاه آن کاملاً فعال است و در دو ماه اخیر ۹ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

اسلامی خاطرنشان کرد: امسال از سمت بازرگان نیز احداث یک قطعه ۷۰ کیلومتری شروع شده و برای بقیه مسیر هم در حال مذاکره با پیمانکار هستیم تا به زودی عملیات اجرایی در کل این مسیر ۲۵۰ کیلومتری فعال شود.

وی گفت: قطعه اول این پروژه که بار ترافیکی سنگینی هم در این مسیر وجود دارد تا هفته دولت سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد و امیدواریم با سرعت گرفتن عملیات در کل مسیر، شاهد بهره‌مندی این محور بین‌المللی از راه باکیفیت و استاندارد باشیم.

اسلامی اضافه کرد: آزادراه‌های تبریز- ارومیه و مراغه- هشترود نیز پروژه‌های فعالی هستند که با اتمام آنها، کریدور اتصالی به غرب کشور و شمال عراق تکمیل خواهد شد.

وزیر راه و شهرسازی در خصوص راه‌آهن تبریز- میانه نیز گفت: این پروژه یکی از پروژه‌های مهم کشور است و با توجه به اهمیتی که دولت برای توسعه ریلی قائل است، این محور جزو یکی از پنج محور اولویت‌دار در کشور انتخاب شده است.

اسلامی گفت: هزینه‌های اصلی این پروژه انجام شده و مسیر میانه تا بستان‌آباد در سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد و بقیه مسیر تا تبریز نیز به سرعت اجرا خواهد شد.

وی با بیان اینکه هیچ مانعی برای اجرای این پروژه وجود ندارد، افزود: یکی از مشکلات این پروژه، معارض‌هایی است که در مسیر وجود دارد و با توجه به اینکه عموم مردم از این پروژه سود می‌برند، از دستگاه‌های اجرایی استان انتظار داریم که به‌موقع این مسائل را مدیریت کنند تا پیشرفت پروژه با کندی مواجه نشود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: منطقه آذربایجان شرقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۴۸۳۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکمیل جاده سربند- مشگین‌شهر نیازمند یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار است

علی یوسف‌زاده گفت: امسال تکمیل آخرین ابنیه فنی شامل نصب یک دستگاه پل خاص با یک دهانه ۴۴ متری ، آسفالت لایه دوم و نصب علایم ایمنی و خط‌کشی ۲۰ کیلومتر اول از مسیر سه‌راهی سربند - مشگین‌شهر با تامین منابع مالی مورد نیاز جزو برنامه کاری این اداره کل می‌باشد.

معاون مهندسی و ساخت راه و شهرسازی استان اردبیل با اشاره به احداث ۲۰ کیلومتر دوم سربند –مشگین‌شهر افزود: در ۲۰ کیلومتر دوم این مسیر همزمان با عملیات خاکی ، ابنیه فنی در سطح ۶.۵ کیلومتر اول اجرا می‌شود.

او با قدردانی از تلاش‌های پیمانکار و عوامل اجرایی این طرح اظهار کرد: با وجود بدهی اداره کل راه و شهرسازی به پیمانکاران ، عملیات اجرایی پروژه سربند- مشگین‌شهر با یک هزار میلیارد ریال فعال بوده و در صورت تامین منابع مالی و تخصیص اعتبار لازم ، با تکمیل و بهره‌برداری این طرح شاهد افزایش ایمنی تردد در این مسیر خواهیم بود.

یوسف‌زاده با بیان اینکه هم‌اکنون ۱۱۵ دستگاه ماشین‌آلات سنگین و نیمه‌سنگین با ۱۷۸ نفر نیروی انسانی در این طرح فعالیت دارند ، افزود: جاده سربند – پارس‌آباد و سربند- مشگین‌شهر از جاده‌های حادثه‌خیز استان است که با تلاش پیمانکاران در مراحل اجرا و تکمیل قرار گرفته و انتظار می‌رود با اختصاص اعتبارات به‌موقع تمام طرح‌های بزرگراهی شمال استان شتاب بیشتری بگیرد.

او هزینه احداث هر کیلومتر بزرگراه را ۳۰۰ تا ۳۵۰ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: برنامه اصلی احداث ۳۰۰ کیلومتر بزرگراه در جاده‌های پرتردد و حادثه‌خیز استان است تا با تکمیل آنها ایمنی جاده‌ها ارتقا یافته و از میزان تصادفات جاده‌ای کاسته شود.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • تکمیل جاده سربند- مشگین‌شهر نیازمند یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار است
  • رفع ۱۰ نقطه حادثه‌خیز آذربایجان شرقی تا پایان سال‌جاری
  • افتتاح فاز اول آزادراه شوشتری تا پایان سال
  • افزایش ترانزیت جاده‌ای کشور
  • آذربایجان‌شرقی منتظر خبرهای خوب در حوزه راه است
  • امسال بسیاری از پروژه‌های نیمه تمام حوزه راهسازی پایان می یابد
  • وزیر راه از قطعه ششم آزادراه تبریز- ارومیه بازدید کرد
  • افتتاح یک بزرگراه جدید در تهران تا پایان امسال | گره کور بزرگراه بسیج باز می شود
  • افتتاح یک بزرگراه جدید در تهران تا پایان امسال | ویژگی های این معبر جدید پایتخت
  • افتتاح یک بزرگراه جدید در تهران تا پایان امسال | این بزرگراه شرق تهران را از دست کامیون های سنگین خلاص می کند