Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بسیج، برنامه "گفت‌وگوی سیاسی" با موضوع (بررسی و تحلیل تبلیغات ناسالم، وعده های کاذب انتخاباتی و صلاحیت های محدود نمایندگی) با حضور دکتر محمدعلی پورموسوی، کارشناس مسائل سیاسی و بین‌المللی و معاون سیاسی سابق وزارت کشور روانه آنتن شبکه رادیوگفت‌وگو شد.

محمدعلی پورموسوی در مصاحبه با رادیوگفت‌وگو اظهار کرد: اگر بخواهیم روند ورود یک نماینده به مجلس را بررسی کنیم، درباره مسائل مالی قانون بر موارد بسیاری دست گذاشته است، اما واقعیت این است که به قول معروف ذهن آدم‌ها را که نمی‌توانیم بخوانیم و نیت‌خوانی که نمی‌توانیم بکنیم! اما در ذهن ما تعریفی از سیاستمدار آمده که تعریف درستی نیست و یک تعریف غربی است و تعریف دینی و اسلامی نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به قول معروف دیانت ما عین سیاست ما نیست. البته ممکن است در شعار این حرف را بزنیم و بگوییم سیاست ما عین دیانت ماست. اما در عمل همان روش غربی را دنبال می‌کنیم.

وی افزود: در روشی که سیاستمداران ما دنبال می‌کنند برای اینکه دیگران را تحریک کنند، غوغاسالاری و موج ایجاد کند، واقعا خیلی از این افراد به دنبال آن هستند که این اتفاق بیفتد و وعده‌های فراتر از خود و حتی کشور ممکن است سر بدهند و برایش مهم نیست یک عده‌ای ممکن است طبق تعریفی که این سیاستمدار از بسیاری مسائل ارائه داده، ممکن است از خیلی چیزها ناامید شوند و مسائل بسیار زیادی را مطرح و هزینه‌های زیادی نیز می‌کنند این مسائل اتفاقا همان نکاتی است که مردم باید توجه کنند این فرد، همان آدمی که ترسیمش می‌کند، نخواهد بود.

معاون سیاسی سابق وزارت کشور ادامه داد: این انسانی که اکنون در پیشگاه مردم ایستاده و خودش را به عنوان نمایاننده افکار مردم معرفی می‌کند، به عبارتی مجلس عصاره فضائل ملت است، آیا نماینده‌ای که عصاره فضایل ملت است، می‌تواند نماینده رذائل ملتش هم باشد؟ خیر، زیرا هر وقت تعریفی بین فضائل و رذائل می‌کنیم، معمولا فضائل را مدنظر قرار می‌دهیم. ما می‌خواهیم فضائل ملت را نمایندگی کنیم اما اکنون صحبت از مسائلی درباره نمایندگان است که همان گذرگاه‌ها و بزنگاه‌هایی است که مردم، احزاب، نمایندگان مجلس باید توجه بکنند.

محمدعلی پورموسوی گفت: مردم، احزاب، نمایندگان مجلس باید یگویند فردی که خود را نماینده و حامی مردم معرفی می‌کند، اصلا مناسب این کار نیست، فردی که چندین میلیارد برای نمایندگی مجلس خرج می‌کند، نگاهش این است، افرادی که این پول‌ها را به او می‌دهند آن آدم‌ها و خودش دنبال این هستند، این چند میلیارد را از قدرتی که برایشان ایجاد می‌شود، برداشت کنند. این فرد به دنبال قدرت است و به دنبال نمایندگی مردم نیست. اگرچه هر نماینده باید قدرت داشته باشد و من منکر این قدرت نیستم. اما برخی به دنبال نماینده مردم بودن نیستند، بلکه به دنبال قدرت هستند.

وی افزود: نمایندگانی که با خرج پول‌های آنچنانی به مجلس ورود پیدا می‌کنند، به دنبال کسب قدرت و ثروت هستند که این ثروت در آینده منبع قدرت آنها می‌شود. اگر این موازنه به صورت جدی در یک دوره به هم نخورد، باید دید کدام جوان مبارز و اندیشمندی در این مبارزه چند صدمیلیاردی بتواند شرکت کند و بگوید من یک سخن می‌گویم و آن فردی که ده‌ها میلیارد خرج کرده، نیز یک سخن می‌گوید. لذا این موازنه، موازنه درستی نیست و باید یک جایی شکسته شود.

معاون سیاسی سابق وزارت کشور در مصاحبه با رادیوگفت‌وگو عنوان کرد: از طرفی باید درباره کاندیداهایی که در عرصه انتخابات شرکت می‌کنند و پول بسیاری نیز برای تبلیغات خرج می‌کنند، اما رای نمی‌آورند، این کاندیدا با آن نماینده‌ای که وارد مجلس شد و هر دو پول‌های کلانی خرج کردند، باید بررسی شود که این پول‌ها را از کجا آوردند؟ لذا یک بار برای همیشه باید موضوعاتی از این دست را حل کنیم. ضمن اینکه بررسی کنیم که چرا وعده‌های غیرممکن دادند؟! شورای نگهبان برای دوره آینده انتخابات به مساله پول‌های کلان برای تبلیغات توجه کند.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۱۸۴۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محسن رضایی از جلسات با گروه‌های سیاسی دنبال چه هدفی است؟

محسن رضایی در آستانه برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در دیدارهای جداگانه با آقایان داوری و روح الامینی، دبیر و معاون امور استانهای شانا و دبیران جریانات سياسی دیگر بر وحدت گروه های انقلابی تاکید کرد. 

 

رضایی در دیدار با آقایان نادی، جراره و شورای مرکزی شریان، آقایان رائفی پور و سعید محمد و شورای مرکزی صبح ایران و آقای احمد نادري و شورای مرکزی جماران گفت: باید از رویش های انقلاب استقبال و از هرنوع تفرقه جلوگیری کرد. 

 

دبیر شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا با تاکید بر ضرورت حفظ وحدت در جبهه انقلاب، افزود: همبستگی و برادری از ارزش های اصیل انقلاب اسلامی است که امروز بیش از هر زمانی باید مورد توجه باشد و اکنون ملت و نظام، نیازمند صف فشرده نیروهای انقلاب و کارآمدی جبهه انقلاب است و راه آن قاعده محوری به جای شخص محوری است.

 

وی با یادآوری شرایط حساس کشور پس از طوفان الاقصی و وعده صادق خاطرنشان کرد: موقعیت ایران درغرب آسیا بیش از گذشته تعیین کننده شده است، فلذا فرصت‌ها و تهدیدات جدیدی درمقابل کشور قرار گرفته است. در چنين شرايطي وحدت نيروهاي انقلاب و تلاش همگانی برای بهبود وضعیت اقتصادی کشور رمز عبور از تهدیدات و بهره برداری از فرصت هاست و هر نوع تکروی و سهم خواهی آسیب بزرگی به نظام و مردم خواهد زد. امروزه بشدت نیازمند عقلانیت جمعی اشخاص و جریانات سیاسی کشور هستیم.

 

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اهمیت مشارکت مردم در انتخابات گفت: انتخابات مجلس‌ علیرغم شرایط سخت اقتصادی با حضور مردم انجام شد و آن‌ها نشان دادند که تنها راه اصلاح کشور انتخابات و مردم‌سالاری است. حضور سلیقه های مختلف سیاسی، مشارکت مردم را جدی تر و بیشتر می کند.

 

رضایی در پایان گفت: رقابت باید برادرانه و به دور از منازعه باشد. انتقادات و شفافیت باید منصفانه و همراه با ضوابط اخلاقی صورت گیرد و فضا برای رویش های جدید مهیا باشد. تحمل سليقه های سياسی علامت بلوغ عقلانیت گروه های سیاسی است.

 

گفتنیست طی این نشست‌های جداگانه آقایان نادی و جراره از شریان، احمد نادری از جماران، رائفی پور و سعید محمد از صبح ایران، ضمن تشریح روند شکل گیری جریان‌ها و جبهه های خود، به بررسی اجمالی دور اول انتخابات و برخی گله مندی ها پرداختند و همچنین آمادگی خود برای گفتگو با سایر گروه‌های جبهه انقلاب را اعلام کردند. 

 

همچنین محسن رضایی در جلسه با آقایان داوری و روح الامینی، دبیر و معاون امور استان‌های شانا، بر وحدت همه گروه‌های جبهه انقلاب ازجمله شانا، پایداری، شریان، جماران، صبح ایران و تحول‌خواهان وسایر گروه‌ها تأکید کرد و اعضای شانا نیز نقطه نظرات خود را بیان کردند.

دیگر خبرها

  • دور دوم انتخابات مجلس در خراسان رضوی الکترونیکی برگزار نمی‌شود
  • اخبار سیاسی ۱۶ اردیبهشت؛ ۶ مرحله اخذ رای الکترونیک/ نشست رئیسی و استانداران
  • اخبار سیاسی ۱۶ اردیبهشت؛ ۶مرحله اخذ رای الکترونیک/نشست رئیسی با استانداران
  • تاییدتشکیل سازمان «سپند»/ آغاز ثبت‌نام نمایندگان کاندیداها در سامانه داوطلب
  • واکنش به اظهارات حسن روحانی درباره دلایل رد صلاحیت خود | آخرین وضعیت لایحه حجاب | شورای نگهبان به مصوبه متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان ایراد گرفت؟
  • پاسخ سخنگوی شورای نگهبان به ادعای حسن روحانی
  • طرح ساماندهی اجاره‌بهای مسکن تأیید شد/ تمهیدات شورای نگهبان برای انتخابات الکترونیک/ آخرین وضعیت لایحه عفاف و حجاب
  • سخنگوی شورای نگهبان: لایحه حجاب هنوز کار دارد؛ ایرادات همچنان باقی است /کنایه به روحانی: وقتی تایید می شوید، سطح درک شورا بالاست؟ /تایید تشکیل سازمان «سپند»
  • طرح ساماندهی اجاره‌بهای مسکن تأیید شد / آخرین خبرها از متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان
  • محسن رضایی از جلسات با گروه‌های سیاسی دنبال چه هدفی است؟