Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار آذربایجان غربی گفت: نیمی از مدارس آذربایجان غربی نیاز به مرمت و نوسازی دارد. ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۹ استانها آذربایجان غربی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ارومیه، محمدمهدی شهریاری امروز در بیست و یکمین جشنواره استانی خیرین مدرسه ساز آذربایجان غربی با تشریح آخرین وضعیت مدارس این استان اظهار داشت: هم اینک افزون بر 24 هزار کلاس درس در آذربایجان غربی وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بیش از نیمی از این تعداد یعنی افزون بر 12 هزار کلاس درس آذربایجان غربی یا باید تخریب و نوسازی شوند و یا نیاز به مرمت و بازسازی دارند.

استاندار آذربایجان غربی تصریح کرد: ارتقا شاخص سواد و مؤلفه‌های مرتبط به آموزش‌وپرورش در استان نیازمند همت و مشارکت همگانی در سطوح مختلف دولتی و مردمی است.

شهریاری گفت: از وزارت آموزش و پرورش انتظار می‌رود اعتبارات و بودجه مورد نیاز آذربایجان غربی برای انجام اقدامات زیربنایی در این حوزه را به موقع و به قدر کافی اختصاص دهد تا شاهد ارتقا شاخص سواد در استان باشیم و لازم است متولیان مربوطه نیز با اهتمام بیشتری برنامه‌ریزی کرده و در پی جذب اعتبار باشند.

وی افزود: کمک‌های خیرین مدرسه‌ساز می‌تواند روند تغییر شاخص‌های آموزشی و سرانه فضای آموزشی در آذربایجان غربی را شتاب بیشتری دهد تا در دو سال آینده به متوسط کشوری برسیم.

455 روستای آذربایجان غربی از تأسیسات آب شرب با کیفیت بهره‌مند نیستندتسنیم بررسی می‌کند؛ دلایل کاهش استفاده از لباس سنتی آذربایجان غربی + فیلمچگونه سرانه تخت بیمارستانی آذربایجان غربی شاخص‌های توسعه را جابه‌جا کرد؟ + فیلم

استاندار آذربایجان غربی تصریح کرد: با توجه به عقب‌ماندگی استان در شاخص‌های آموزشی، بالا بودن نرخ بی‌سوادی و برای ارتقا شاخص‌ها در سال 97 بر اساس تصمیم‌گیری در شورای برنامه‌ریزی اولویت تخصیص بودجه استان به آموزش‌وپرورش داده شد و این روند امسال نیز با همین اهتمام پیگیری خواهد شد.

وی گفت: سال گذشته  155 میلیارد تومان برای بهبود و افزایش سرانه فضای آموزشی و تغییر شاخص‌های آموزشی در استان اختصاص داده شد.

انتهای پیام/ ز

R41361/P/S6,48/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۲۲۶۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری جشنواره ملی تدریس خلاق در دانشگاه کردستان

رئیس دانشگاه کردستان در آیین افتتاحیه جشنواره ملی تدریس خلاق در آموزش عالی گفت: توسعه فناوری نباید ما را از ارتباط رو در رو غافل کند بلکه باید از آن به عنوان ابزاری برای افزایش بهره وری بهره گرفت.

حامد قادرزاده ادامه داد: دانشگاه محل آموزش و انتقال یافته‌های آموزشی و مبانی نظری است و بدون آموزش فعال به هیچ عنوان نمی‌توان تابع زندگی را در حوزه علمی استمرار بخشید.

رئیس دانشگاه کردستان بیان کرد: دانشگاه‌ها امروزه برخلاف گذشته صرفا انتقال دهنده مطالب آموزشی نیستند و وظایف سنگین تری دارند و ما نیاز داریم به اینکه مسئله محور حرکت کنیم.

وی تمام تلاش این جشنواره را تدوین برنامه مناسب آموزشی برای دانشجویان دانست و تاکید کرد: همه امکانات در دسترس را باید برای ایجاد شناخت بهتر و استفاده بهینه از منابع کمیاب در مقابل نیاز‌های نامحدود بشر بکار گرفت.

 این جشنواره به مدت سه روز و با حضور سخنرانانی از دانشگاه‌های سراسر کشور به صورت حضوری و مجازی برگزار خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • سنجش ۸۸ درصدی دانش آموزان پایه اول در اردبیل
  • تبریک ویژه روز معلم در بخش خبری صداوسیمای آذربایجان غربی
  • نوسازی حدود ۱۷ هزار واحد مسکونی در بافت فرسوده آذربایجان‌غربی
  • ۱۲ هزار و ۶۶۳ واحد مسکونی برای نوسازی در آذربایجان‌غربی ثبت شد
  • ۴۰ درصد فضاهای آموزشی بَردَسکَن خراسان رضوی در طرح نوسازی قرار گرفته‌ است
  • تاکید جانشین فراجا بر بازرسی همیشگی از ۷ شاخص در انتظامی کشور
  • شکوری: به دنبال ایجاد تنوع در دوره های آموزشی هستیم
  • اجرای ۱۰۰ درصدی بسته‌های تشویقی متضمن نوسازی مسکن بازآفرینی در آذربایجان‌غربی
  • نزدیک به ۱۷ هزار واحد مسکونی در بافت فرسوده آذربایجان‌غربی نوسازی می‌شود
  • برگزاری جشنواره ملی تدریس خلاق در دانشگاه کردستان