Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام عبدالرضا سروستانی عصر پنجشنبه در جمع خبرنگاران در بوشهر با اشاره به برگزاری برنامه‌های زاسمان تبلیغات با محوریت مردم اظهار داشت: سازمان تبلیغات در عرصه فرهنگ دینی خدمات مهمی را ارائه کرده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر با اشاره به نقش مهم مردم در برنامه‌های این سازمان خاطرنشان کرد: سازمان تبلیغات هم به عنوان یک نهاد حامی آنها در بخش هدایتی و نظارتی ارتباط فعال و مستمر با آنها خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: همان‌طور که از نام سازمان تبلیغات اسلامی پیدا است عمده رسالت سازمان، تبلیغ اسلام ناب محمدی است که بر اساس سیاست‌های حضرت امام راحل و همینطور مقام عظمای ولایت و رهبری تدوین شده است.

فعالیت ۳۰۰ مرکز قرآنی در استان

سروستانی افزود: سازمان تبلیغات اسلامی مسئولیت تبلیغ در حوزه دین را به عهده دارد که از ابتدای انقلاب اسلامی از سالروز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی که مصادف است با اول تیرماه سال ۱۳۶۰ تاکنون منشاء خدمات ارزشمندی در حوزه تبلیغات دینی بوده است.

وی ادامه داد: ساماندهی امر تبلیغ از رسالت‌های مهم سازمان تبلیغات اسلامی است، یکی از شاخص‌ها و فعالیت‌های مستمر سازمان تبلیغات ساماندهی امر تبلیغ بود که در این راستا نیازمند به شناسایی، ساماندهی و حمایت از شبکه تبلیغی و ارائه آموزش‌های لازم در این راستا هستیم که به عنوان یکی از فعالیت‌های ویژه در سازمان تبلیغات کشور و همچنین در استان در حال انجام است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر توسعه، گسترش و ساماندهی فعالیت‌های قرآنی را از دیگر محورهای فعالیت سازمان عنوان کرد و افزود: در عرصه فعالیت‌های قرآنی سازمان تبلیغات اسلامی برنامه‌های متنوعی اعم از شناسایی مراکز مردمی و ساماندهی، هدایت، حمایت از آنان انجام شده است.

وی گفت: شاهد فعالیت‌های بسیار ارزشمندی در راستای گسترش فعالیت‌های قرآنی در سطح کشور و در سطح استان هستیم که به عنوان مثال در استان بوشهر حدود ۳۰۰ مرکز قرآنی در قالب خانه قرآنی و موسسه قرآنی امروز توسط این نهاد ارزشمند ساماندهی شده است.

فعالیت ۱۲۰۰ هیئت مذهبی

سروستانی با اشاره به فعالیت حدود هزار و ۲۰۰ هیئت مذهبی در استان تصریح کرد: در عرصه هیئات مذهبی در بخش ساماندهی، هدایت و نظارت اقدامات خوبی انجام شده و شاهد ثبت هیئات مذهبی و همچنین ایجاد تشکل‌های میان تخصصی در این بخش هستیم که امروز شورای هیئات مذهبی ما به عنوان یکی از بخش‌های فعال فرهنگی ما در حال انجام وظیفه است.

وی توجه به امور جوانان و فضای مجازی را یکی دیگر از محورهای فعالیت سازمان عنوان کرد و گفت: مسئله تعلیم و تربیت و ارتباط با نسل جوان در مراکز دانشگاهی و در سطح مدارس به عنوان یکی از برنامه‌های ویژه سازمان تبلیغات است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر با اشاره به تاسیس سه دبیرستان علوم و معارف اسلامی صدرا در سطح استان افزود: آموزش چهره‌های فرهنگی و مرتبط با مجموعه در عرصه فضای مجازی و تقویت سواد رسانه‌ای در سطح استان به عنوان یکی از محورهای کاری ما است.

وی بیان داشت: در عرصه فعالیت‌های دینی بر اساس معیارها و اهداف و آرمان‌های نظام اسلامی و امام راحل و اندیشه های مقام معظم رهبری روحیه انقلابی را تقویت کنیم و امروزه در این عرصه بعد از گذراندن ۴۰ سال اول انقلاب اسلامی با آغاز گام دوم انقلاب بر اساس بیانیه مقام معظم رهبری سازمان در رابطه با تحقق گام دوم باشد و در این رابطه ما عملیات‌های مختلفی را با حضور اقشار تاثیرگذار برگزار کرده ایم.
 

کد خبر 4646540

منبع: مهر

کلیدواژه: گام دوم انقلاب سازمان تبلیغات بوشهر تبلیغات اسلامی بوشهر سازمان تبلیغات اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۳۳۸۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علمداران اجتماعی به‌دنبال گره گشایی مشکلات اجتماعی توسط مردم است

به گزارش خبرنگار مهر، اکبر ویسمرادی عصر جمعه در اولین دورهمی تشکیلاتی نهضت اجتماعی جوانان این استان به‌عنوان علمداران اجتماعی که با حضور دبیر نهضت اجتماعی کشور در سالن جلسات دانشگاه پیام نور کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: نهضت اجتماعی جوانان از سال ۱۴۰۰ در راستای فرمایش مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب راه اندازی شد.

وی افزود: حضرت آقا توضیح دادند که فناوری پیاده سازی بیانیه گام دوم انقلاب از طریق حلقه‌های میانی راه‌اندازی جبهه عمومی منضبط صورت خواهد گرفت.

دبیر نهضت اجتماعی استان کرمانشاه ادامه داد: بر همین اساس قرارگاه بقیه الله از سال ۱۴۰۰ یک بازوی اجتماعی را به نام مجموعه نهضت اجتماعی جوانان در کشور راه اندازی کرد.

ویسمرادی خاطرنشان کرد: این نهضت در همه استان‌های کشور، رابطه‌های شهرستانی دارد و فعالان اجتماعی و حلقه‌های میانی را به کار گرفته است.

وی با بیان اینکه نهضت اجتماعی جوانان در هفت عرصه فعالیت دارد، افزود: این عرصه‌ها شامل حوزه‌های محیط زیست، قرض‌الحسنه، خیریه، خدمات اجتماعی، آسیب‌های اجتماعی، مروجین کسب و کار خُرد خانگی و کانون‌های حمایت از دامداری و کشاورزی است.

ویسمرادی تاکید کرد: نهضت اجتماعی در این عرصه‌ها به دنبال شناسایی گروه‌های مردمی و ظرفیت‌یابی آنها و سپس شبکه سازی در جهت انجام عملیات عمومی پر تعداد مردمی در جهت گره گشایی از مشکلات اجتماعی است.

وی توضیح داد: این نهضت از افرادی که در عرصه کسب و کار مشغول فعالیت هستند برای ورود افراد دیگری به عرصه اشتغال کمک می‌گیرد و با این کار تلاش دارد از مردم به خود مردم خدمت برساند.

دبیر نهضت اجتماعی استان کرمانشاه تصریح کرد: با این اقدام علاوه بر گره گشایی از کار مردم، یک جبهه عمومی منضبط برای خدمت به انقلاب نیز طراحی و اجرا شده است.

به گفته ویسمرادی، در یک افق زمانی مشخص ۱۰ درصد از مردم به صورت گروه‌های ۴ یا ۵ نفری در کسب و کار و فعالیت‌های اجتماعی مشارکت فعال خواهند داشت.

وی با بیان اینکه امروز اولین دورهمی تشکیلاتی علمداران اجتماعی در استان کرمانشاه برگزار شد، خاطرنشان کرد: این نهضت در کرمانشاه طی چهار ماه اخیر به صورت جدی شروع به فعالیت کرده و در همه شهرستان‌های نیز شبکه سازی انجام داده است.

کد خبر 6089365

دیگر خبرها

  • علمداران اجتماعی به‌دنبال گره گشایی مشکلات اجتماعی توسط مردم است
  • سند راهبردی جامعه قرآنی عصر رونمایی شد
  • نهادینه کردن عدالت آموزشی از اهداف مجموعه مدارس «صدرا» است
  • آمادگی مجموعه مدارس صدرا در اجرای کامل سند تحول آموزش و پرورش
  • تأکید بر ارتقای فعالیت‌های فرهنگی در حوزه زنان و رسانه
  • کرمان باید متناسب با عنوان پایتخت مقاومت باشد
  • تبیین دستاوردهای نظام مقدس اسلامی؛ماموریت‌ مهم شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور
  • دستورالعمل جدید صدور پروانه فعالیت کانون‌های تبلیغاتی ابلاغ شد
  • بیش از ۴۰ راهپیمایی حمایت از مردم غزه در کرمان برگزار شد
  • توجه به نسل جوان اولویت تمام برنامه‌های تبلیغات اسلامی باشد