Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-28@23:31:46 GMT

شاهرود ۱۶۰ لیتر بر ثانیه کمبود آب شرب دارد

تاریخ انتشار: ۱ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۵۰۷۷۳

شاهرود ۱۶۰ لیتر بر ثانیه کمبود آب شرب دارد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان سمنان با بیان اینکه شهرستان شاهرود با کمبود آب شرب معادل ۱۶۰ لیتر بر ثانیه مواجه است گفت: از این رو امروز تکمیل پروژه انتقال آب از سرشاخه‌های قطعی به شهرستان شاهرود ضروری است. ۰۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۴ استانها سمنان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، محمد طاهری ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان سمنان که به مناسبت فرا رسیدن هفته صرفه‌جویی در مصرف آب و برق انجام شده اظهار داشت: با توجه به بارش‌های مناسب سال آبی جاری در استان سمنان، امروز به غیر از شاهرود، هیچ یک از شهرهای این استان با مشکل کمبود آب مواجه نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مشکل کمبود آب شهر کرمانشاه تا سال 1400 برطرف می‌شودآب‌منطقه‌ای ‌رشت با احیای آب‌بندها از کمبود آب جلوگیری کند‌کمبود آب حوزه صنعت استان سمنان را با مشکل مواجه کرده است

وی با اشاره به کمبود حدود 160 لیتر بر ثانیه ای آب شرب در شهرستان شاهرود خاطرنشان کرد: امروز دغدغه تامین آب در شهرستان شاهرود وجود دارد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان سمنان با اشاره به اینکه مصرف آب شرب در شاهرود به 760 لیتر بر ثانیه در ساعات اوج مصرف می‌رسد اضافه کرد: اما امروز با وجود استفاده از همه منابع آبی ممکن در شهرستان شاهرود و استفاده از ظرفیت آبی دیگر دستگاه‌های اجرایی این شهرستان تنها حدود 605 لیتر در ثانیه برای مصرف شرب در شهرستان شاهرود تأمین آب شده است و بر این اساس امروز شاهرود با 150 تا 160 لیتر بر ثانیه کمبود آب مواجه است.

طاهری با اشاره به اقدامات شرکت آب و فاضلاب شهری استان سمنان در راستای تأمین آب شرب مورد نیاز در شاهرود گفت: حفر و تجهیز چهار حلقه چاه آب در شاهرود برنامه‌ریزی شده است تا مشکل کمبود آب شرب در این شهر رفع شود.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگار تسنیم مبنی بر آخرین وضعیت اجرای طرح انتقال آب از سرشاخه‌های قطری به شهر شاهرود با توجه به حواشی ایجاد شده در اجرای این طرح، انتقال آب از قطری به شاهرود را با توجه به کمبود آب شور در این شهر بسیار ضروری عنوان و تصریح کرد: با توجه به سرمایه‌گذاری هنگفتی که برای اجرای این طرح شده است و با توجه به کمبود آب شدید در شهر شاهرود، باید هر‌چه زودتر شاهد تکمیل و بهره‌برداری از این پروژه مهم تأمین آب در شاهرود باشیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان سمنان، با اشاره به اینکه تنها یک‌هزار و یک‌صد متر از خط انتقال آب قطری به شاهرود باقی مانده است عنوان کرد: ملاحظات اجتماعی سبب شد تا اجرای این طرح همچنان به نتیجه نرسد.

طاهری مدیریت در مصرف منابع آبی را یکی دیگر از رویکردهای مهم شرکت آب و فاضلاب شهری در استان سمنان عنوان و خاطرنشان کرد: با برنامه های اجرا شده و مشوق‌های در نظر گرفته شده سرانه مصرف آب در بخش خانگی استان سمنان از 161 لیتر به 155 لیتر در هر روز به ازای هر نفر رسیده است.

وی با اشاره به اینکه در مجموع مصارف خانگی و غیر خانگی نیز سرانه مصرف آب از 200 به 198 لیتر رسیده است اضافه کرد: برنامه‌های کاهش مصرف آب در بخش‌های مختلف همچنان جزو برنامه‌ها و اولویت‌های مهم شرکت آب و فاضلاب شهری در استان سمنان است.

مدیرعامل شرکت آبفای شهری استان سمنان با بیان اینکه در مجموع در همه مصارف آب شهری شاهد کاهش مصرف این نعمت خدادادی در استان سمنان بوده‌ایم خاطرنشان کرد: به طور متوسط 10 تا 12 درصد تولید آب در استان سمنان صرف بخش فضای سبز شده است و این آمار در استان سمنان تنها چهار درصد آب تولیدی است.

انتهای پیام/ش

R41366/P/S6,64/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۵۰۷۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام ۳ ماموریت پلیسی در استان سمنان/کلاهبردار به دام پلیس افتاد

به گزارش خبرنگار مهر، سردار جلیل موقوفه‌ای غروب شنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران به میزبانی فرماندهی انتظامی استان سمنان ضمن بیان اینکه در روز شنبه سه مأموریت ویژه پلیسی در استان به وقوع پیوست، ابراز داشت: دستگیری کلاهبرداری فراری در سمنان، دستگیری عامل هنجار شکن فضای مجازی در شاهرود و دستگیری سارق سیم و کابل در محور دامغان_سمنان مهمترین این رویدادها است.

وی ضمن بیان اینکه عامل هنجار شکن فضای مجازی در شهرستان شاهرود دستگیر شد، افزود: متهمه اقدام به تهیه کلیپ تبلیغاتی بدون حجاب در یک فروشگاه زنجیره‌ای کرده بود.

فرمانده انتظامی استان سمنان ضمن بیان اینکه کلاهبرداری ۱۳ سال قبل با قرض پنج میلیارد ریال متواری بود، به دام پلیس افتاد، ابراز داشت: این فرد از سال ۹۰ تحت تعقیب محاکم قضائی شهر سمنان بود که با عملکرد سریع به موقع پلیس در مخفیگاهش دستگیر شد.

موقوفه‌ای ضمن بیان اینکه مأموران پاسگاه انتظامی آبخوری سمنان صبح امروز شنبه هنگام گشت زنی متوجه وانت پیکان مشکوک شدند، تصریح کرد: در بازرسی از خودرو ضایعات در کیسه‌های سربسته کشف شد.

وی ضمن بیان اینکه راننده به مقر انتظامی انتقال و در بازجویی به انجام ۲۰ فقره سرقت سیم و کابل در شهرهای همجوار اعتراف کرده است، افزود: متهم برای ادامه سیر قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

کد خبر 6090230

دیگر خبرها

  • تعداد فروشگاه‌های صنایع‌دستی استان سمنان به ۱۹ باب افزایش یافت
  • تعداد فروشگاه‌های صنایع‌ دستی استان سمنان به ۱۹باب رسید
  • شور و هیجان وصف ناشدنی در مسابقات کشتی نونهالان استان سمنان
  • عملیات کنترل آفت در ۵۰۰ هکتار از تاغزارهای شاهرود آغاز شد
  • انجام ۳ ماموریت پلیسی در استان سمنان/کلاهبردار به دام پلیس افتاد
  • دستگیری سارقان سیم و کابل در شاهرود
  • افزایش چهار برابری دبی تصفیه خانه فاضلاب یزد با ورود روان آب‌ها
  • انتظار ۹ ساله تمام شد/ پرواز حجاج استان سمنان در آسمان سرزمین وحی
  • اعزام ۱۷۰ نفر به حج عمره پس از ۹ سال
  • اولین کاروان حج عمره مفرده از استان سمنان راهی سرزمین وحی شد