Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری ایسنا: رئیس آژانس اطلاعات دفاعی آمریکا در پی سرنگونی پهپاد جاسوسی آمریکا با طرح ادعا‌هایی درباره تاثیر خروج آمریکا از برجام و وضعیت کنونی ایران درباره توان دفاعی ایران نیز اظهاراتی داشت.

به گزارش فاکس نیوز، رابرت اشلی جی. آر، رئیس آژانس اطلاعات دفاعی آمریکا در گفت‌وگویی اختصاصی با این شبکه مدعی شد که ایران احتمالاً در «نقطه انعطاف» قرار دارد و حملات اخیر به نفت‌کش‌ها و سرنگونی پهپاد تجسس آمریکا را بخشی از تلاش ایران برای «تغییر وضعیت موجود» خواند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اشلی ادامه داد که ایرانی‌ها بنا به فعالیت‌شان در این چند سال اخیر، احتمال دارد که بگویند با تاثیرشان بر دولت عراق و متحد منطقه‌ای قدیمی آن‌ها یعنی بشار اسد، در موقعیتی دلخواه هستند.

این مقام آمریکایی همچنین ادعا کرد که خروج آمریکا از توافق هسته‌ای ایران و تحریم‌های پس از آن تأثیری بزرگ بر حکومت [ایران]گذاشت و ادامه داد: انتظار می‌رود که این آژانس در ادامه سال جاری اطلاعات طبقه بندی نشده نظامی درباره ایران را منتشر کند که به دنبال آن گزارش‌هایی درباره چین و روسیه نیز ارائه خواهد شد.

وی درباره خروج آمریکا از برجام و تأثیر تحریم‌ها گفت: وقتی به پیشرفت برجام که فقدان بازده اقتصادی برای آن‌ها و تحریم‌هایی که «فشار زیادی بر دولت ایران وارد کرده است» نگاه کنیم، من فکر می‌کنم که این بازتاب عملکرد آن‌ها در تلاش برای ایجاد نوعی تغییر در مسیری است که در آن قرار دارند.

این ژنرال آمریکایی در ادامه با اذعان به تأثیر تحریم‌های آمریکا بر معیشت مردم ایران گفت: من می‌گویم کارزار فشار کارآمد بوده و سختی‌ها وجود دارند. رئیس جمهور [دونالد ترامپ]قبلاً این سوال را پرسید که آیا این تأثیری بر مردم ایران دارد؟ وقتی شما به اقتصاد آن‌ها نگاه کنید می‌بینید که بر کل کشور تأثیر دارد چراکه اقتصاد [ایران]در حال حرکت به سوی رکود بوده و آن‌ها در کشمکش هستند.

وقتی پهپاد جاسوسی آمریکا در هفته گذشته سرنگون شد، آژانس اطلاعات دفاعی تحلیلی فوری از توان نظامی ایران ارائه کرد. اشلی در جمعه گذشته رخ‌داد‌های اخیر را با طفره رفتن از جزئیات عملیاتی و با توجه به دلایل امنیت ملی تشریح کرد.

وی در این باره گفت: ما این چیز‌ها را برای رئیس جلسه، وزیر و سربازان تشریح می‌کنیم تا بتوانند تصوری درباره توانایی‌های ایران و واکنش آن‌ها در موقع اعمال فشار، داشته باشند و بنابراین ما به آن‌ها گزینه‌هایی می‌دهیم تا بتوانند احتمال کم، نسبی و زیاد انواع واکنش‌های ایران را بفهمند.

این خبر تکمیل می‌شود.

اخبار داغ فیلم | دزدی از ماکسیما در روز روشن و مقابل دوربین فیلم | پرواز شیئی عجیب و نورانی در آسمان سنندج فیلم | کلاهبرداری ۱۰ میلیاردی یک دهه هفتادی فیلم | زنی که تنها ساکن یک شهر در آمریکاست! زندگی تلخ دختری که در11سالگی عروس شد و حالا شوهرش پس از سالها حتی به دیدن فرزند خود نیامده عباس عبدی: احتمال جنگ بین ایران و آمریکا وجود دارد/مخالف مذاکره‌ام

منبع: فردا

کلیدواژه: آژانس اطلاعات دفاعی آمریکا پهپاد جاسوسی آمریکا ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۶۹۳۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به اصفهان می‌آید

رئیس انجمن هسته‌ای ایران گفت: برگزاری اولین کنفرانس بین‌المللی هسته‌ای نشان از بلوغ فناوری هسته‌ای ایران است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، جواد کریمی‌ثابت صبح امروز _یکشنبه شانزدهم اردیبهشت_ در نشست خبری اولین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای ۲۰۲۴ اظهار کرد: اولین کنفرانس بین‌المللی هسته‌ای از فردا ۱۷ اردیبهشت‌ماه به مدت ۳روز در شهر اصفهان برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه برگزاری این کنفرانس نشان از بلوغ فناوری هسته‌ای ایران است، افزود: سال گذشته در دیدار همکاران صنعت هسته‌ای با رهبر، معظم له بر گسترش همکاری بین‌المللی با کشورهای همسو تاکید کردند در این راستا این موضوع در سازمان انرژی اتمی هدف گذاری شد و انجمن هسته‌ای پس از ۲۹ دوره کنفرانس هسته‌ای، شرایط را برای برگزاری کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای مهیا دانست و در این راستا شاهد استقبال بسیار خوبی برای حضور در کنفرانس هستیم.

رئیس انجمن هسته‌ای ایران افزود: در حال حاضر بیش از ۵۰۰ مقاله برای این کنفرانس ارسال شده است و بیش از ۵۰ دانشگاه در این مسیر حضور داشتند و حدود ۴۰۰ مقاله تأیید شده است، همچنین ۱۶ میزگرد در این کنفرانس پیش‌بینی شده است، حدود ۱۰۰ سخنران به عنوان نویسندگان علمی این مقالات به عنوان سخنران انتخاب شده‌اند.

کریمی‌ثابت با بیان اینکه این کنفرانس بستری برای حضور صنعت هسته‌ای شده است، تصریح کرد: تلاش شده است دانشجویان، دانشگاه‌ها و اساتید صنعت و همگان از آخرین پژوهش‌های هسته‌ای ایران اشنا شوند.

این خبر تکمیل می‌شود…

کد خبر 750733

دیگر خبرها

  • گروسی: مذاکرات با ایران برای حل مسائل پادمانی ادامه دارد؛ به‌زودی شاهد گام‌های ملموس خواهیم بود
  • گروسی: پیشنهادی برای ادامه همکاری ارائه دادم | به بازیگران خارجی توجه نمی‌کنیم، نقش ایران را می‌بینیم
  • امیرعبداللهیان: همکاری ایران و آژانس تحت تاثیر آمریکا قرار نگیرد
  • همکاری ایران و آژانس تحت تأثیر رویکرد و رفتار بی‌ثبات و متناقض آمریکا قرار نگیرد
  • رئیس سیا نگران روابط ایران و روسیه شد/ برنز به ایران اتهام زد
  • رئیس سیا: شراکت ایران و روسیه در مسیر بسیار خطرناکی پیش می‌رود
  • کره شمالی: هیات‌های جدید ناظر بر تحریم‌ها، محکوم به شکست هستند
  • مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به اصفهان سفر می‌کند
  • مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به اصفهان می‌آید
  • کره شمالی: آمریکا و متحدانش به دنبال اجتناب از چارچوب سازمان ملل هستند