Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-30@23:28:33 GMT

ادامه روند گرما در کشور تا چهارشنبه

تاریخ انتشار: ۳ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۶۹۵۱۱

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: با استقرار الگوی تابستانه از امروز ( ۳ تیر) تا چهارشنبه این هفته در بیشتر مناطق کشور جوی کاملا پایدار و گرم حاکم است.

به گزارش «تابناک»، فریبا گودرزی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: پنجشنبه و جمعه با عبور سامانه بارشی هر چند ضعیف از روی شمال غرب در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، سواحل دریای خزر، ارتفاعات شمالی البرز و بخش‌هایی از شمال شرق؛ بارش باران گاهی رعد و برق و وزش بادهای شدید موقتی خواهیم داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته وی، از چهارشنبه به بعد دما بر روی نیمه شمالی کشور کمی خنک‌تر و از این گرما تا حدودی کاسته می‌شود.

وی اظهار داشت: از امروز تا آخر هفته شرق و جنوب شرق به ویژه منطقه زابل وزش بادهای شدید همراه با خیزش گرد و خاک خواهد داشت که کاهش کیفیت هوا و کاهش دید افقی را در این مناطق به همراه دارد.

گودرزی ادامه داد: با توجه به افزایش سرعت وزش باد در جنوب سمنان، شمال یزد، شمال و شرق اصفهان، قم، مرکزی و جنوب تهران نیز احتمال رخداد گرد و خاک وجود دارد.

وی افزود: همچنین به علت افزایش سرعت وزش باد بر روی کشور عراق، جنوب غرب کشور ما نیز از بعدازظهر سه‌شنبه و طی روز چهارشنبه گرد و خاک خواهد داشت که بیشتر در استان بوشهر خواهد بود.

کارشناس سازمان هواشناسی افزود: آسمان تهران امروز صاف تا کمی ابری و بعدازظهر افزایش ابر خواهدداشت. از چهارشنبه به بعد هوا در تهران کمی خنک‌تر می‌شود و به نظر می رسد دمای هوا پنجشنبه به ۳۷ و جمعه به ۳۶ درجه برسد. کمینه دمای امروز پایتخت ۲۸ درجه بالای صفر بود و بیشینه دمای امروز به ۳۹ درجه خواهد رسید.

گودرزی گفت: شهرکرد با دمای ۱۲ درجه بالای صفر و اهواز ۴۷ درجه بالای صفر به ترتیب خنک‌ترین و گرمترین نقاط کشور در ۲۴ ساعت گذشته بودند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: هواشناسی پیش بینی وضع هوا گرمای هوا افزایش دما گلوبال هاوک مصباح یزدی جبهه پایداری اف ای تی اف فرشاد احمدزاده پرونده الکترونیک سلامت مارک اسپر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۶۹۵۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چهارشنبه اوج فعالیت سامانه بارشی درکرمانشاه/دمای هوا کاهش می‌یابد

محمدعلی زورآوند در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در ادامه استقرار شرایط پایدار در منطقه، تا اواسط وقت فردا (دوشنبه) پدیده قابل توجهی برای جو استان پیش بینی نمی‌شود.

وی افزود: به دنبال این وضعیت، سامانه‌ای بارشی از بعد از ظهر فردا تا شنبه هفته آینده، جو منطقه را تحت تأثیر قرار داده، به تناوب سبب بارندگی همراه با وزش باد، رعد و برق و احتمالاً رگبار پراکنده تگرگ در سطح استان کرمانشاه می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه تصریح کرد: سامانه مذکور که در روزهای دوشنبه و سه شنبه، بارش‌هایی غالباً به صورت رگبارهای بهاری و بیشتر برای نواحی غربی و جنوبی استان در پی خواهد داشت.

وی ادامه داد: سامانه مذکور از روز چهارشنبه تقویت شده، به تدریج سبب گسترش بارندگی به همه نقاط استان خواهد شد.

به گفته زورآوند دمای روزانه هوا که طی امروز و فردا تغییرات چندانی نخواهد داشت؛ از روز سه شنبه تا پایان هفته بتدریج و بشکلی نسبتاً محسوس کاهش می‌یابد.

کد خبر 6091357

دیگر خبرها

  • جدیدترین پیش‌بینی وضعیت دما و بارش‌ها تا ۲۰ خرداد ۱۴۰۳
  • ورود سامانه بارشی از سمت غرب کشور
  • سامانه بارشی جنوب آذربایجان‌غربی را فرا گرفت
  • زنجانی‌ها منتظر شرایط جوی ناپایدار باشند
  • شروع باران شدید از فردا در ۷ استان
  • موج گرمای کم‌سابقه در آسیا و تعطیلی مدارس
  • موج گرمای کم‌ سابقه در آسیا و تعطیلی مدارس
  • چهارشنبه اوج فعالیت سامانه بارشی درکرمانشاه/دمای هوا کاهش می‌یابد
  • افزایش چند درجه‌ای دمای هوا در اردبیل پیش‌بینی می‌شود
  • بارش شدید باران در پایتخت از چهارشنبه