Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-29@03:44:52 GMT

کاهش طلاق در قم

تاریخ انتشار: ۳ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۷۰۵۲۰

کاهش طلاق در قم

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، سیروس سلامتی ضمن گرامیداشت هفته قوه قضاییه اظهار داشت: کار ملاک عمل بوده و هر کسی که بیشتر خدمت کند از جایگاه بالاتری در جامعه اسلامی برخوردار است.

مدیرکل ثبت‌اسناد و املاک استان قم هدف این اداره کل را کاهش پرونده‌های قضایی عنوان کرد و گفت: سازمان ثبت‌اسناد و املاک دستگاهی حاکمیتی است که حدود صد سال قدمت دارد، وابسته به قوه قضاییه بوده و نتایج حاصل از اجرای صحیح تکالیف نقش ویژه‌ای در امنیت جامعه، ایجاد بهداشت عمومی و ثبتی و جلوگیری از مفاسد اقتصادی را به دنبال دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی حرکت از ثبت سنتی به سمت ثبت مدرن و مکانیزه را مورد اشاره قرار داد و افزود: یکی از وظایف مهم اداره ثبت تثبیت مالکیت بوده که با استشهاد محلی و امضا از ریش‌سفیدان مهم نام مالک و حدود و صغور مالکیت ثبت می‌شود.

سلامتی ادامه داد: یکی از فرایندهای موفق دفاتر اسناد رسمی بوده و باید صلاحیت این دفاتر را بیشتر کنند که کمک به کاهش پرونده‌های قضایی خواهد کرد زیرا اگر بتوانیم در جامعه‌ای که زندگی می‌کنیم سند عادی را کم کنیم موفق‌تر هستیم.

 مدیرکل ثبت‌ اسناد و املاک استان قم از چاپ ماهیانه 5 هزار سند پستی در استان خبر داد و گفت: رواج هر چه بیشتر سند رسمی در جامعه کمک به‌سرعت بخشی به کار ثبت‌اسناد بوده و موفق‌تر خواهیم بود.

وی اجرای مفاد سند رسمی در برنامه ششم توسعه را مورد اشاره قرار داد و مطرح کرد: هر کس که مطالبات بانکی و اختلاف در مالک دارد می‌تواند به اداره ثبت مراجعه کند و برای آن رأی صادر شود.

سلامتی ادامه داد: کاداستر ثبت قرار بود که در برنامه پنجم به اتمام برسد اما با بی‌مهری عدم بودجه قرار گرفتیم، در صورت اجرای کاداستر هر کسی که بخواهد سند بگیرد سیستم اخطار می‌دهد.

مدیرکل ثبت‌ اسناد و املاک استان قم با بیان اینکه این اداره کل با 135 نیرو 30 میلیارد تومان درآمد کسب کرده است، ادامه داد: در سال 96، 110 میلیارد تومان پول معوقات بانکی را وصول کرده و به‌حساب بانک‌ها برگشت دادیم در سال 97، 32 درصد این میزان افزایش پیدا کرد.

وی گفت: اسکن کلیه پرونده‌های ثبتی نگهداری می‌شود و هیچ‌ چیزی امحاء نشده است. در مدت سه الی چهار سال اخیر توانسته‌ایم 13 میلیون 500 هزار برگ را اسکن کنیم و استان قم در این زمینه رتبه نخست کشوری دارد.

مدیرکل ثبت‌ اسناد و املاک استان قم با بیان اینکه استعلامات دفتر اسناد رسمی به‌صورت آنلاین انجام می‌شود گفت: 34 هزار و574 مورد در سال 96 تعداد استعلامات بوده که در سال 97 این رقم به 45 هزار مورد رسیده است.

سلامتی تعداد دفاتر ازدواج استان را 66 دفتر و طلاق را 22 دفتر عنوان کرد و گفت: 8 و 889 مورد ازدواج در سال 96 و هفت هزار و 720 مورد ازدواج  نیز در سال 97 داشتیم که این آمار کاهش داشته است.

وی در مورد آمار طلاق استان در سال‌های 96 و 97 نیز گفت: آمار طلاق در سال 96، 3 هزار و 201 مورد بوده که در سال 97 به 3 هزار و 151 مورد رسیده است.

در ادامه رئیس کانون دفترداران و سردفتر داران استان قم اظهار داشت: حدود 100 دفتر اسناد رسمی در استان قم داریم که تعدادی در بخش‌های استان و تعدادی نیز در سطح شهر قم در حال فعالیت هستند.

مهامد افزود: هر سندی که در دفتر اسناد رسمی تنظیم می‌شود بسیاری از بار مراجع قضایی کاهش می‌یابد، کانون سردفتران هم که برای نخستین بار در سال 95،  تشکیل‌ شده در راستای کمک به ثبت‌اسناد رسمی استان بوده است.

وی بیان کرد: حدود 6 ماهه دفاتر اسناد رسمی ما بازرسی می‌شوند و با تدابیر اندیشیده شده آمار 10 الی سه میلیون سند غیربازرسی‌ شده کاهش‌ یافته و بازرسی 6 ماهه از این اسناد را داریم.

رئیس کانون دفترداران و سردفترداران استان قم گفت: کل پرونده‌هایی که در سال 97، در دادگاه انتظامی تشکیل‌ شده 38 مورد هستند که همگی منجر به انفصال نمی‌شود.

مهامد با بیان اینکه ورود و خروج اسناد رسمی به خارج از کشور با یک سری محدودیت‌هایی روبه‌رو است، ابراز کرد: البته ممکن است در این زمینه تخلفاتی هم صورت بگیرد.

وی در رابطه با مشکلات به وجود آمده در مورد تعویض پلاک خودرو نیز گفت: دردسر آنجایی شروع شد که تعویض پلاک خودرو توسط نیروی انتظامی برگه‌های سبزرنگی که به‌عنوان شناسنامه مالکیت خودرو ثبت کرده بودند بلافاصله به سند رسمی انتقال خودرو تبدیل شد، در سال گذشته بیش از 12 میلیارد تومان از وسایل نقلیه مالیات گرفته شد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: استان قم بودجه درآمد طلاق قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۷۰۵۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری ۱۵هزار ملاقات بین فرزندان طلاق و والدین در سال ۱۴۰۲

​​​​​​​رئیس کل دادگستری استان تهران از برگزاری بیش از ۱۵ هزار ملاقات انجام شده بین فرزندان طلاق با والدین در مراکز مهر خانواده استان تهران خبر داد.

به گزارش ایسنا، علی القاصی رئیس کل دادگستری استان تهران با اشاره به برگزاری ۱۵ هزار و ۱۱۰ ملاقات انجام شده بین فرزندان طلاق با والدین در مراکز مهر خانواده استان تهران، گفت: کودک یا نوجوانی که بخش عمده‌ای از تربیتش در بستر نهاد خانواده رخ می‌دهد پس از وقوع طلاق، از این نعمت بی‌بهره می‌شود.

رئیس کل دادگستری استان تهران تصریح کرد: در همین راستا، اصل سوم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، «ایجاد محیط مساعد برای رشد فضائل اخلاقی» را از تکالیف دولت می‌داند.

وی با بیان اینکه کودکان طلاق به دلیل حق قانونی والدین برای ملاقات با فرزند، به جهت اختلاف‌ها و تعارض بین والدین در معرض آسیب قرار دارند، بیان داشت: این دسته از والدین مجبور به ملاقات و تبادل فرزند خود در مراکز انتظامی بوده‌اند که فضای کلانتری‌ها با توجه به حضور متهمان و مجرمان و وجود انواع آسیب‌های اجتماعی، محل مناسبی برای این ملاقات و نظم بخشی به روابط زوجین پس از طلاق نیست. 

وی در این رابطه گفت: در همین راستا تعداد ۱۸ مرکز مهر خانواده جهت ملاقات فرزندان در تهران راه‌اندازی و مشغول به فعالیت هستند که در مجموع در سال گذشته ۱۵ هزار و ۱۱۰ ملاقات بین فرزندان طلاق با والدین در این مراکز انجام شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آموزش مهارت زندگی به زوجین برای کاهش طلاق
  • دلار و سکه تا کجا کاهش پیدا می کنند؟
  • برگزاری بیش از ۱۵ هزار ملاقات بین فرزندان طلاق و والدین در سال ۱۴۰۲
  • برگزاری ۱۵هزار ملاقات بین فرزندان طلاق و والدین در سال ۱۴۰۲
  • تداوم عقب‌نشینی نرخ ارز در بازار غیر رسمی/ قیمت دلار به کانال ۵۰ هزار تومان بازمی‌گردد؟
  • مخالفان اعتبازدایی از اسناد عادی از افشای اموالشان می‌ترسند
  • سازش ۲۵ درصدی در پرونده‌های طلاق خراسان رضوی
  • دو راهکار کاهش ارزبری واردات بی رویه موبایل
  • ۲۳ درصد پرونده های مشاوره طلاق در مازندران منجر به ساز شد
  • کاهش سرقت درچناران با جمع آوری معتادان متجاهر