Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-26@04:43:33 GMT

سفر غیرمنتظره پامپئو به کابل

تاریخ انتشار: ۴ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۹۱۲۵۰

سفر غیرمنتظره پامپئو به کابل

مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا در یک سفر از قبل اعلام نشده به کابل رفته و با محمد اشرف غنی، رئیس‌جمهوری افغانستان در مورد مذاکرات صلح با گروه طالبان و وضعیت امنیتی این کشور صحبت کرد.

پامپئو در مسیر سفر به دهلی‌نو و دیدار با نخست‌وزیر هند، در کابل توقف کرد. او همچنین پس از دیدار با مقامات حکومت وحدت ملی افغانستان، در یک نشست خبری در کابل ظاهر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس گزارش بی‌بی‌سی، ریاست‌جمهوری افغانستان با انتشار بیانیه‌ای، اعلام کرد، وزیر خارجه آمریکا از انتخابات ریاست‌جمهوری و روند صلح افغانستان اعلام حمایت کرده است.

دیدار او از کابل در زمانی اتفاق می‌افتد که قرار است هفتمین دور گفتگو‌های آمریکا و طالبان تا چهار روز دیگر در دوحه برگزار شود.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: مایک پمپئو افغانستان آمریکا اشرف غنی طالبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۹۱۲۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقویت همکاری های بانکی ایران و افغانستان

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ از کابل، بانک مرکزی افغانستان امروز در خبری از دیدار حسن کاظمی قمی نماینده ویژه رئیس جمهور و رئیس نمایندگی سیاسی ایران در کابل با « هدایت الله بدری » رئیس بانک مرکزی افغانستان خبر داد و اعلام کرد: در این دیدار توسعه همکاری های تجاری و بانکی میان ایران و افغانستان مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.
بدری، توسعه همکاری های بانکی و تجاری با ایران را حایز اهمیت دانست و گفت: افغانستان در چارچوب قوانین و مقررات برای تقویت روابط بانکی از هیچ گونه همکاری دریغ نخواهدکرد.
رئیس بانک مرکزی افغانستان، همکاری های مناسب بانکی میان دو کشور را زمینه ساز تسهیل تجارت برای بازرگانان دو کشور دانست و گفت: بانک مرکزی افغانستان متعهد است زمینه ارائه خدمات بانکی مطابق با معیارهای جهانی را فراهم کند.

دیگر خبرها

  • بازداشت عضو جمعیت اسلامی افغانستان در کابل
  • هشدار چین به آمریکا: بین تقابل و همکاری یکی را انتخاب کنید
  • افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز | تصمیم کشور همسایه بعد از اقدام ایران
  • تقویت همکاری های بانکی ایران و افغانستان
  • درخواست بلینکن از چین: با شرکت‌های آمریکایی عادلانه رفتار کنید
  • افزایش تعاملات دوجانبه کابل و آستانه
  • طالبان: سطح دیپلماتیک افغانستان در قزاقستان ارتقا یابد
  • حضور هیأت بلندپایه کوالالامپور در کابل
  • سفیر ایران در کنگو با وزیر خارجه این کشور دیدار کرد
  • چین:گشایش کریدور «واخان» با افغانستان را بررسی می‌کنیم