Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@01:16:38 GMT

رصد توپ فوتبال در فضای بین ستاره ای

تاریخ انتشار: ۵ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۹۹۲۱۵

رصد توپ فوتبال در فضای بین ستاره ای

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سی ان ان، تلسکوپ فضایی هابل مولکول‌هایی به شکل توپ فوتبال را میان انبوه گرد و غبار و گازهایی رصد کرده که فضای بین منظومه شمسی و منظومه‌های دیگر را می‌پوشانند.

این فضا به «فضای بین ستاره ای» مشهور است و تلسکوپ هابل نیز برخی از مولکول‌های حامل بار الکتریکی در این فضا را رصد کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هنگام تشکیل ستارگان و سیارات، آنها موادی از ابرهای گاز و گردو غبار را به خود جذب می‌کنند. به همین دلیل فضای بین ستاره‌ای اهمیت خاصی دارد.

مارتین کوردینر مؤلف ارشد این پژوهش در دانشگاه کاتولیک آمرکیا می‌گوید: انتشار فضای بین ستاره‌ای نقطه آغاز فرایندهای شیمیایی است که در نهایت به ایجاد سیارات منجر می‌شود. بنابراین شناسایی کامل محتویات آن اطلاعاتی درباره ترکیبات ستارگان و سیارات فراهم می‌کند.

به هرحال این مولکول به دلیل ترکیب ۶۰ اتم کربن در یک کره خالی شبیه توپ فوتبال کرد و به همین دلیل به آن C۶۰ نیز گفته می‌شود. این نوع مولکول نوعی از کربن به نام Buckminsterfullerene است.

این مولکول‌ها روی زمین در صخره‌ها و مواد معدنی یافت می‌شوند.

هرچند این مولکول قبلاً نیز رصد شده بوده است اما این نخستین باری است که یک مولکول C۶۰ حامل بار الکتریکی در فضای بین سیاره‌ای رصد می‌شود.

کد خبر 4651306 شیوا سعیدی قوی اندام

منبع: مهر

کلیدواژه: تلسکوپ فناوری فضایی ستاره تحقیقات علمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۹۹۲۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمبود سرانه فضای آموزشی چهارمحال و بختیاری



به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، مدیر برنامه‌ریزی و توسعه مشارکت‌های مردمی اداره‌کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری گفت: شاخص سرانه آموزشی استان به‌علت پراکندگی دانش‌آموزان نیازمند بازبینی است.
وی افزود: به‌خاطر بافت اقلیمی گاهی ناچار هستیم.

دیگر خبرها

  • ارتباط ویتامین B12 با جوش و آکنه صورت
  • فیلمی از درگیری شدید ستاره فوتبال جهان با مربی‌اش وسط مسابقه
  • ستاره‌هایی که باعث حذف پرسپولیس شدند
  • ستاره‌هایی که باعث حذف پرسپولیس شدند/ از کریم باقری تا احمد نوراللهی و کاپیتان
  • (ویدئو) ثبت رقص و حرکات پروتئین-لیپید برای اولین بار
  • استان‌های برتر اجرای پویش ستاره‌های زمین معرفی شدند
  • آخرین فرصت عربستانی‌ها به محمد صلاح
  • یک فرضیه در مورد چگونگی حرکت موجودات فضایی بین سیارات
  • کمبود سرانه فضای آموزشی چهارمحال و بختیاری
  • ستاره سابق رئال: رفتم چون دیگر فوتبال را نمی‌خواستم