Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-29@03:50:17 GMT

معروفات و منکرات را به فرزندان خود معرفی کنیم

تاریخ انتشار: ۷ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۲۱۵۵۲۹

معروفات و منکرات را به فرزندان خود معرفی کنیم

حجت‌الاسلام جمیاری، امام جمعه نورآباد، در گفت‌وگو با ایکنا از لرستان، در رابطه با اخلاق خوش و راهکارهای قرآن‌کریم در این رابطه، گفت: خداوند متعال در آیه 199 سوره مبارکه اعراف  می‌فرماید: «خُذِ الْعَفْوَ وَ أْمُرْ بِالْعُرْفِ وَ أَعْرِضْ عَنِ الْجاهِلينَ؛ اعتدال و میانه‌روى را پیشه خود کن و مردم را به انجام کار نیک فرمان ده و با نادانان مدارا کن و از خطاهایشان درگذر».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به این‌که امر به معروف فقط لسانی نیست بلکه گاهی نیز عملی است، عنوان کرد: یکی‌از انواع امربه‌معروف این است که به دیگران معروف‌ها را بشناسانیم، مثلاً راست‌گویی کار درستی است و وقتی کسی نمی‌داند راست‎گویی کار درستی است نمی‌تواند آن‌را انجام دهد وقتی می‌بیند پدر خودش دروغ می‌گوید، لقمه حرام می‌آورد یا چشم‌چران است و ... او نیز نمی‌تواند معروفات را انجام دهد.
جمیاری با بیان این‌که وقتی کسی خود خلاف می‌کند و کارهای خوبی انجام نمی‌دهد نمی‌تواند دیگران را از انجام آن کارها منع کند، تصریح کرد: چرا ما از خیابان رد شدن، نوع لباس و کفش پوشیدن و حرف زدن را به فرزندان‌مان آموزش می‌دهیم، اما در رابطه‌با اخلاق با فرزندان خود صحبت نمی‌کنیم، این در حالی‌است که در دوران‌های گذشته بزرگ‌ترها کودکان را جمع کرده و از اهل‌بیت(ع) با آن‌ها سخن می‌گفتند، چرا ما نباید در مورد دروغ گفتن و بدی آن با آن‌ها صحبت کنیم و این بلا را به آن‌ها بشناسانیم.

صحبت نکردن درباره معروفات و منکرات با فرزندان یک مشکل است

وی با بیان این‌که صحبت نکردن در رابطه‌با معروفات و منکرات با فرزندان مشکلی است که اکنون دچار آن شده‌ایم، ادامه داد: باید در رابطه با اخلاقیات با فرزندان خود صحبت کنیم، ما باید معروفات را به فرزندان خود بشناسانیم و به آن‌ها نشان دهیم که این معروفات چه‌قدر خوب هستند.
جمیاری افزود: راهکار دیگر این است که با خانه‌هایی رابطه برقرار کنید که در آن خانه‌ها معروفات رعایت می‌شود نه جایی‌که منکر دارد، چراکه روی فرزندان ما خیلی تأثیر دارد.چرا گروهی مسجد یا خانه انسان‌های معروف نرویم، ما باید در محیط‌هایی که معروف وجود دارد حضور پیدا کنیم، این معرفی معروف است و در عین حال فرزندان‌مان را نیز به کاری مجبور نکرده‌ایم.
امام جمعه نورآباد عنوان کرد: معلمی در حال تدریس برای کودکان بود، گچ افتاد نشست و برداشت، هرچه روی زمین افتاد نشست و برداشت، یکی‌از بچه‌ها پرسید چرا هرچه می‌افتد می‌نشینید و برمی‌دارید چرا خم نمی‌شوید، معلم جواب داد من فقط برای خداوند خم می‌شوم، این یعنی امر به معروف و شناساندن معروف به جوانان از راه عمل به آن‌ها، که امیدواریم در کل جامعه به این موقعیت برسیم.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن ایکنا لرستان اجتماعی امام جمعه نورآباد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۱۵۵۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت نام ۵۸۰۰ گیلانی در طرح اکرام ایتام و محسنین

به گزارش خبرنگار مهر، عباس اهرابی بعد از ظهر شنبه در گفت و گو با رسانه‌ها همراهی خیران و نیکوکاران را مایه دلگرمی دانست و اظهار کرد: هم اکنون سه هزار ۱۳۳ یتیم و ده هزار و ۲۲۱ فرزند از خانواده محسنین در استان گیلان از حمایت حامیان نیکوکار بهره مند می‌شوند که علاوه بر دریافت کمک هزینه معیشت، بسیاری از مشکلات درمانی، تحصیلی و مسکن این افراد، از طریق گزارش همکاران اکرام به حامیان و عنایت این بزرگواران مرتفع گردیده است.

مدیرکل کمیته امداد گیلان، با اشاره به اینکه طی ماه رمضان امسال در قالب پویش باران مهربانی ۵۸۰۰ نفر به عنوان حامی جدید در طرح اکرام ایتام و محسنین ثبت نام کرده‌اند، افزود: این امر نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۹۷ درصد افزایش یافته است و هم اکنون حدود چهل هزار حامی در این طرح مشارکت دارند.

وی در ادامه، با بیان اینکه طی سال گذشته بیش از یکصد میلیارد تومان توسط حامیان به فرزندان معنوی آنها اهدا شد، اضافه کرد: حدود ۸۳ میلیارد تومان از میزان کمک‌های اهدایی حامیان نقدی و مابقی به صورت کالا و خدمات ضروری برابر نیازهای فرزندان از سوی این عزیزان اهدا شد.

اهرابی با تأکید بر اینکه تعداد زیادی از فرزندان ایتام و محسنین هستند که دارای حامی نبوده یا دریافت مراحم بسیار پایینی دارند، گفت: مردم نوعدوست و خیر، جهت حمایت یک یا چند فرزند معنوی می‌توانند با مراجعه و ثبت نام در سایت ekram.emdad.ir نسبت به انتخاب فرزند معنوی با شرایط مورد نظر خود (سن، جنسیت، سادات، بیمار، محل سکونت) اقدام و همچنین حامیان با مراجعه حضوری یا تلفنی به واحدهای اکرام ادارات امداد استان می‌توانند نسبت به شرح وضعیت زندگی این افراد آگاهی پیدا کرده و سپس فرزند معنوی خود را جهت حمایت انتخاب نمایند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان گیلان، ادامه داد: ارسال عدد ۱۳ به سر شماره ۳۰۰۰۳۳۳۳ نیز از روش‌های دیگر برای ثبت نام در طرح اکرام ایتام و محسنین می‌باشد.

وی ضمن تقدیر از اعتماد حامیان و خیرین گفت: به منظور تسهیل در روش‌های پرداخت برای هر فرزند معنوی یک شماره کارت اختصاصی در نظر گرفته می‌شود که حامیان می‌توانند بدون شناسه واریز و از طریق سایت و یا کلیه درگاه‌های بانکی و اپلیکیشن‌های موجود، نسبت به واریز مستقیم هدایای نقدی به حساب فرزندان معنوی اقدام نموده و گزارش پرداخت را در سایت مشاهده کنند.

اهرابی در پایان با قدردانی از همراهی همیشگی مردم نیکوکار گیلان، عنوان کرد: مردم خیر استان در قالب پویش اطعام مهدوی به منظور تهیه بسته‌های افطاری ساده، غذای گرم و بسته معیشتی برای اقشار کم برخوردار، بالغ بر ۷۷ میلیارد تومان مشارکت کردند.

کد خبر 6090008

دیگر خبرها

  • فرانچسکو توتی: امیدوارم ده روسی برای مدت طولانی در رم بماند
  • ده‌‌روسی: بازگشت رم به چمپیونزلیگ غیرممکن بود
  • برگزاری بیش از ۱۵ هزار ملاقات بین فرزندان طلاق و والدین در سال ۱۴۰۲
  • برگزاری ۱۵هزار ملاقات بین فرزندان طلاق و والدین در سال ۱۴۰۲
  • فعالیت های فرهنگی در فرودگاه های کشور +فیلم
  • تمدید ثبت‌نام و ویرایش آزمون استخدامی فرزندان ایثارگران
  • معرفی نیروی مستعد جویای کار به شرکت‌های حاضر در نمایشگاه ایران‌هلث‌
  • برگزاری جشنواره ورزشی فرزندان اوتیسم در کرج
  • ثبت نام ۵۸۰۰ گیلانی در طرح اکرام ایتام و محسنین
  • درک کویت: اسلوت خودش است و از کسی کپی نمی‌کند؛ لیورپول انتخاب خیلی خوبی انجام داد