Web Analytics Made Easy - Statcounter

عسکری آزاد گفت: هیچ ثوابی بالاتر از اشتغال کسی که شرمنده زن و بچه اش شده نیست. شما خوشحال باشید کاری را انجام می‌دهید که دقیقا مورد توجه مقام معظم رهبری است. پس کار شما به لحاظ اعتقادی هم کار حساسی است و باید مراقب شیطان باشید. به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجو، محمود عسکری آزاد، رئیس هیئت مدیره بنیاد برکت در آئین افتتاحیه دومین دوره آموزش تسهیل گران اقتصادی-اجتماعی بنیاد برکت گفت: ما دور هم جمع شدیم و این دوره را آغاز کردیم برای توسعه مناطق محروم با تمرکز بر روستا‌ها و با محوریت توسعه اشتغال.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برای آنکه بدانیم چه مسیری را آغاز کردیم و چه راهی را طی کردیم باید بدانیم موانع اشتغال در کشور چیست؟ و چرا با این حجم از امکانات، وضعیت اشتغال در شان مردم کشور نیست.
عکسری آزاد افزود: اگر وضعیت مان را با کشور‌های دیگر مقایسه کنیم، در میابیم که تعداد اشتغال ما نسبت به مردم درست نیست و باید به سراغ نسبت شاغلین به تحت تکلف برویم. یعنی هرکسی که کار میکند خرج چند نفر را می‌دهد. این نرخ در کشور ما ۳.۳ است، یعنی هر نفری که کار می‌کند خرج ۳.۳ نفر را می‌دهد در حالیکه این عدد با میانگین جهانی که نزدیک به دو هست بسیار فاصله دارد.
رئیس هیئت مدیره بنیاد برکت در ادامه گفت: یکی از مشکلات کمبود اشتغال مهاجرت هست، که نظام اقتصادی ما نیز به این امر کمک می‌کند، چرا که توسعه اقتصادی در مناطق توسعه یافته را انجام می‌دهد.
وی گفت: علت مهاجرت روستایی‌ها با وجود آب و برق رسانی همین نبود کار است.
محمود عسکری آزاد در ادامه با اشاره به صحبت سخنرانان قبلی گفت: متاسفانه علی رغم صحبت‌ها هیچ برنامه برای این توسعه و ایجاد اشتغال نداشتیم و همواره پول را از طریق نظام بانکی به روستا‌ها دادیم و نه سازمان‌های توسعه گر.
رئیس هیئت مدیره بنیاد برکت افزود: همه آمار و تحلیل می‌دهند، اما هیچ طرح و پیشنهادی ندارند و البته ما در ستاد اجرایی فرمان امام تنها کسی هستیم که این آمار و مطالعات رو به طرح تبدیل کرده و به مرحله اجرایی رسانده است.
وی گفت: برای همه چیز می‌گوییم علم لازم است، چطور می‌گوییم برای اشتغال علم نیاز نیست؟ با سخنرانی و پاورپوینت کار جلو نمی‌رود و نهایت آن هم همین پول پاشی بدون فکر و علم شده است.
محمود عسکری آزاد در ادامه گفت: آمار دادن ساده ست و هر کس ارقام صد هزار و دویست هزار ایجاد اشتغال را می‌گوید. وضعیت طوری است که جمع آمار اشتغال ایجاد شده از کل جمعیت کشور بیشتر می‌شود.
رئیس هیئت مدیره بنیاد برکت در ادامه گفت: امسال هدف گذاری سی هزار طرح و تا سقف پنجاه هزار طرح را برای اجرایی شدن در نظر گرفته ایم. البته مثل افرادی نیستیم که از مضرات پول پاشی بگوئیم و نهایت باز خودمان پول پخش کنیم و پول زیادی برای این کار نداریم البته خدا برکت کار را می‌رساند.
وی گفت: هیچ ثوابی بالاتر از اشتغال کسی که شرمنده زن و بچه اش شده نیست. شما خوشحال باشید کاری را انجام می‌دهید که دقیقا مورد توجه مقام معظم رهبری است. پس کار شما به لحاظ اعتقادی هم کار حساسی است و باید مراقب شیطان باشید.
محمود عسکری آزاد در ادامه خطاب به تسهیل گران گفت: همان طور که همه را دوست داریم با کسی تعارف نداریم و هر کسی باید در سیستم اثرگذار باشد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: بنیاد برکت اشتغال در خانواده اشتغال در روستا علم اشتغال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۳۰۶۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هدایت نقدینگی به‌سمت صنایع پایین‌دست نفت، اشتغال‌زایی و سودآوری به‌ همراه دارد

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: هدایت نقدینگی به‌سمت تولید صنایع پایین‌دست نفت افزون بر بی‌نیازکردن کشور، اشتغال ایجاد می‌کند و برای مردم نیز سودآوری به‌ همراه خواهد داشت.

پرویز محمدنژاد با بیان اینکه تعامل بانک‌ها با صنعت نفت، همکاری برد - برد تلقی می‌شود، به خبرنگار شانا گفت: ایجاد و تقویت سازوکارهای حضور نظام بانکی در صنعت نفت، افزون بر پرکردن خلأ کمبود منابع مالی برای اجرای طرح‌های توسعه‌ای صنعت نفت، موجب کارآمدی و سودآوری پایدار و اقتصادی نظام بانکی کشور می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه باید سرمایه‌های سرگردان در حوزه‌های مسکن، خودرو و... را به سوی صنعت به‌ویژه صنعت نفت سوق داد، افزود: هدایت منابع بانک‌ها به سمت پیشران و لوکوموتیو اقتصاد ایران بدون تردید به سامان‌دهی و نقش‌آفرینی مثبت بانک‌ها در نظام اقتصادی کشور منجر می‌شود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: حضور سودآور و منطقی بانک‌ها در صنعت نفت و گاز، زمینه‌ساز تقویت توانمندی بانک‌ها برای حضور پایدار در این صنعت و سودآوری پایدار برای بانک‌ها می‌شود. این شرایط نه‌تنها به تقویت نظام بانکی و رضایت سهام‌داران آن‌ها منجر می‌شود، بلکه اقتصاد ملی به‌ویژه بازار سرمایه را در مسیر رشد و رونق قرار می‌دهد.

محمدنژاد اظهار کرد: هدایت نقدینگی به‌سمت تولید صنایع پایین‌دستی نفت افزون بر بی‌نیازکردن کشور، اشتغال ایجاد می‌کند و برای مردم نیز سودآوری به‌ همراه خواهد داشت.

دیگر خبرها

  • خانه‌های مولد در سواحل کشور طراحی شده است
  • طرح‌های اقتصادی در سواحل توسعه می‌یابد/ ایجاد شهرهای مولد کشاورزی
  • کدام دهک بیشترین تورم را تجربه کرد؟
  • مشارکت دانشگاه آزاد در ایجاد پایانه صادراتی مهران
  • هدایت نقدینگی به‌سمت صنایع پایین‌دست نفت، اشتغال‌زایی و سودآوری به‌ همراه دارد
  • وجود بیش از ۱۹ هزار واحد کارگری و کارگاه‌های تولیدی در کردستان
  • مرغداری ۲۰ هزار قطعه‌ای در نمین به بهره برداری رسید
  • کارگران؛ صف اولی‌های جبهه تولید
  • تاکید بر رونق تولید برای ایجاد اشتغال و سرمایه در کشور
  • کمیته امداد، نهاد پیشران در حوزه اشتغال کشور است