Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-29@00:30:58 GMT

راه‌اندازی سراهای نوآوری در دانشگاه آزاد اسلامی

تاریخ انتشار: ۱۲ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۲۶۵۴۸۷

راه‌اندازی سراهای نوآوری در دانشگاه آزاد اسلامی

رییس مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به کاهش دانشجو در دانشگاه‌های کشور و فضای بلااستفاده از ایجاد سراهای نوآور در دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد. ۱۲ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۴ اجتماعی علم و تکنولوژی نظرات - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران پویا؛ اسماعیل قادری‌فر درباره راه‌اندازی سراهای نوآوری در واحدهای دانشگاه آزاد اظهار کرد: یکی از اهداف معاونت علمی و فناوری، استفاده از ظرفیتهای بلااستفاده برای توسعه نوآوری در کشور است که با همین هدف، فضاهای خاک خورده و فراموش شده دانشگاه‌ها را به سرای نوآوری تبدیل کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: تاکنون 3 سرای نوآوری در واحد تهران مرکز و علوم و تحقیقات در حال راه‌اندازی نهایی است؛ امیدواریم این دو مرکز نقطه آغازینی برای توسعه این سراهای نوآوری در کشور باشد؛ سراهایی که می‌تواند دانشجویان و اساتید را به نوآوری و فناوری گره بزند.

به گفته قادری‌فر، در توسعه زیست‌بوم نوآوری توسعه زیرساخت‌ها به جد پیگیری می‌شود؛ در این نوع نگاه به دنبال این هستیم که به جای خرج کردن پول و منابع محدود دولتی برای ساخت و ساز جدید، از فضاهای متروکه برای جریان نوآوری استفاده کنیم.

وی همچنین تصریح کرد: کارخانه‌های نوآوری نوع دیگری از طرح استفاده از فضاهای متروکه شهری است که در تلاش هستیم این نوع کارخانه‌ها را نیز در کشور توسعه دهیم.

خدمات آزمایشگاهی در حوزه فناوری‌های نرم و صنایع خلاق تقویت می‌شودحذف نیتروژن و فسفر از فاضلاب‌های شهری با فناوری‌های زیستی

انتهای پیام/

R1529/P/S2,1313/CT12 واژه های کاربردی مرتبط دانشگاه آزاد پارک علم و فناوری معاونت علمی ریاست جمهوری

منبع: تسنیم

کلیدواژه: دانشگاه آزاد پارک علم و فناوری معاونت علمی ریاست جمهوری دانشگاه آزاد پارک علم و فناوری معاونت علمی ریاست جمهوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۶۵۴۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحصیل در دانشگاه آزاد ممسنی با کمترین هزینه/ تعامل با شهرداری نورآباد براساس رویکرد فناوری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، بزرگترین همایش ملی «رویکرد‌های نوین مهندسی و علوم انسانی» در شهرستان ممسنی با محور دانشگاه آزاد اسلامی واحد ممسنی و همکاری شهرداری شهرستان ممسنی برگزار شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ممسنی در حاشیه این همایش به خبرنگار آنا گفت: به دلیل نگاه علمی نسبت به رفع مشکلات و انعقاد تفاهم‌نامه‌های متعدد و توجه به ظرفیت علمی دانشگاه آزاد اسلامی، حوزه پژوهش واحد ممسنی متعهد شد که با رویکرد فناوری، علمی و کاربردی و با مشارکت شهرداری در حوزه پشتیبانی، همایش ملی با موضوعات محوری و اولویت‌دار در سطح ملی و به صورت خاص شهرستانی برگزار کند.

علی کریمی به اشاره به اصل ایجاد دانشگاه مسئله‌محور و تحول در ساختار نظام آموزشی براساس سند تحول و تعالی دانشگاه آزاد اسلامی تأکید کرد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد ممسنی آماده تعامل برای انجام امور مشاوره‌ای و آموزشی برای حوزه مختلف شهرستان ممسنی در راستای رفع مشکلات است.

شهردار نورآباد ممسنی هم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا درباره تفاهم‌نامه شهرداری با دانشگاه آزاد اسلامی که موضوع آن «تهیه طرح دفع و جذب آب‌های سطحی شهر نورآباد» بود، اظهار کرد: در مدت زمان مشخص و معین شده این قرارداد آماده شد و ارزیابی ما در این باره بسیار مثبت است.

باقر گودرزی با بیان اینکه سرمایه‌گذاری دانشگاه آزاد اسلامی در زمینه مسائل مختلف، تحقیق، تفحص و مسائل پیش رو جای تقدیر دارد، ادامه داد: شهرداری نورآباد برای به ثمر نشاندن طرح‌های در دست اقدام از ظرفیت دانشگاه آزاد اسلامی ممسنی استفاده خواهد کرد.

وی متذکر شد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد ممسنی محیط علمی و شاداب بسیار خوبی دارد و با داشتن مدیر جوان، تأثیرگذار و استادان مجرب و مؤثر در رشته‌ها و گرایش‌های مختلف نظرات و پشنهادهای آنان سازنده خواهد بود.

شهردار نورآباد ممسنی تبیین کرد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد ممسنی استادان خوب و برجسته علمی در رشته‌های مختلف دارد و جایگاه بسیار خوبی در سطح شهرستان و استان فارس دارد و از این منظر خدمات بسیار خوبی هم به مردم این دیار ارائه کرده است.

گودرزی متذکر شد: دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد ممسنی با کمترین هزینه در مقایسه با سایر دانشگاه‌ها به امر تحصیل مشغولند و مدرک مورد نظر خود را اخذ می‌کنند.

وی افزود: برگزاری چنین همایش‌های معتبر ملی در مسیر رشد و ترقی شهرستان ممسنی نقش بسزا و تأثیرگذاری ایفا می‌کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • طرح استفاده از انرژی خورشیدی در دانشگاه آزاد شهرقدس عملیاتی می‌شود
  • نخستین اجلاسیه گروه کشوری علوم اجتماعی آغاز به کار کرد
  • راه‌اندازی مرکز نوآوری ملی و تخصصی حوزه فناوری‌های شناختی در شمال کشور
  • تحول بی‌واسطه با مردم
  • راه‌اندازی دانشگاه آزاد اسلامی در رشتخوار ضروری است
  • تحصیل در دانشگاه آزاد ممسنی با کمترین هزینه/ تعامل با شهرداری نورآباد براساس رویکرد فناوری
  • شهرداری همدان ۵۰ میلیارد تومان به حوزه پژوهش اختصاص داد
  • کارخانه نوآوری اصفهان هوشمند راه‌اندازی می‌شود
  • ایجاد مراکز نوآوری در حوزه اقتصاد دیجیتال/راه‌اندازی اولین مرکز نوآوری تولید بازی‌های رایانه‌ای
  • رویداد روز جهانی مالکیت فکری برگزار می‌شود