Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا، مهرفرد گفت: زیره جزو یکی از گیاهان دارویی صادراتی ایران است و در سال زراعی جاری ۱۲ هزار و ۵۰۰ تن زیره سبز در ایران کشت شده که نسبت به سال پیش از آن با رشد ۳۰۰۰ تنی در تولید این محصول همراه شده است. همچنین صنایع تبدیلی این محصول نیز هنوز چندان توسعه پیدا نکرده و جای کار بسیاری دارد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی افزود: بعد از هند و سوریه سومین تولیدکننده در دنیا هستیم اما پنجمین صادرکننده در جهان به شمار می رویم چراکه زیره ایران در امر صادرات با نام دیگر کشورها صادر می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: شرایط کنونی در بازار محصولات کشاورزی به دلیل مشکلات ناشی از تحریم ها، سخت و بحرانی است و تلاش می کنیم که کالاها به طور کامل تامین شود اما کالاهایی مثل زیره و زعفران که استفاده اولیه در مصرف مردم ندارند حساسیت چندانی برای کنترل قیمت ندارند و به این ترتیب امکان عرضه و صادرات این گونه محصولات از طریق بورس کالا وجود دارد.

مهرفرد ادامه داد: برای اینکه یک کالا بتواند توسعه یابد باید تجارت آن توسعه یابد در غیر این صورت تولید آنر محصول از چرخه خارج می شود؛ در این زمینه با روش های سنتی امکان توسعه وجود ندارد که به کمک بورس کالای ایران امکان توسعه تجارت فراهم می شود.

به گفته وی، بورس کالا می تواند تجارت محصولات کشاورزی را شفاف کرده و در استانداردسازی و برندسازی نقش موثری داشته باشد. همچنین ما از طریق بورس کالا می توانیم با بازارهای بین المللی ارتباط برقرار کرده و در کشف قیمت در این بازارها نیز نقش ایفا کنیم که این امر به معنای مرجعیت قیمت کالاهای ایران در بازارهای منطقه ای از مسیر بورس کالا است. 

معاون وزیر جهاد کشاورزی اظهار داشت: بورس کالا می تواند در زعفران به صورت صد درصدی به عنوان مرجع قیمت باشیم و برای زیره نیز این امکان وجود دارد تا به عنوان یکی از مراجع قیمتی در دنیا معرفی شویم.

وی اعلام کرد که عملکرد بورس کالا در عرضه محصولات مختلف و معرفی ابزارهای متنوع با موفقت همراه بوده و بررسی عملکرد آن از نظر تئوری و نظری نشان می دهد که این بورس هیچ چیزی از بورس های کالایی دنیا کم ندارد و می تواند در دنیا به عنوان مرجع قیمتی بسیاری از کالاها معرفی شود.

مهرفرد در خصوص عرضه گندم و آرد در بورس کالای ایران نیز گفت: در حوزه عرضه محصولاتی مثل گندم و آرد سختی های زیادی وجود دارد و سیکل دولتی از جمله مباحث مربوط به یارانه دولتی مشکلاتی را در این رابطه ایجاد می کند . زیرا کالایی که یارانه ای باشد دخالت و نظارت و کنترل دولت در آن وجود دارد اما با وجود همه این موانع به مرور و در سال های آینده شاهد عرضه انواع محصولات همچون گندم و آرد در بورس خواهیم بود. 

وی در پایان گفت: ایران با روسیه و قزاقستان دارای توافقی است که این کشور ها خط اعتباری ارایه کنند و ما آرد تولید کرده و صادر کنیم در این زمینه بورس کالا می تواند ورود پیدا کرده و به وزارت جهاد کشاورزی کمک کند.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: بورس کالا تجارت جهاد کشاورزی زعفران معاون وزیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۱۱۴۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید و تجهیز ۱۰۰ آزمایشگاه شناختی با فناوری ایرانی

براساس اهداف و برنامه‌های ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی درسال‌های اخیر بیش از ۱۰۰ آزمایشگاه تحقیقاتی در مراکز علمی، تحقیقاتی و دانشگاهی در سطح کشور به ابزارهای شناختی ساخت ایران تجهیز شده‌اند. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، با هدف خودکفایی در زمینه طراحی و ساخت ابزارهای شناختی ارزان‌قیمت و قابل حمل برای استفاده عموم جامعه و در راستای ارتقای سلامت و کارکردهای شناختی، حمایت و مشارکت ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی برای طراحی و ساخت ابزارهای شناختی ارزان قیمت افزایش یافته است.

حمایت از ایجاد زیرساخت‌های تحقیقاتی و علمی مورد نیاز کشور در حوزه علوم و فناوری‌های شناختی، ایجاد شبکه‌ای برای ‌اشتراک‌گذاری امکانات و خدمات آزمایشگاهی، جذب نخبگان و محققان کارآمد به فعالیت در حوزه‌های مرتبط با علوم شناختی، از اهداف مهم ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی در این مقوله بوده و تشویق و ترغیب محققان و متخصصان برای دستیابی به خودکفایی و بومی‌سازی تجهیزات و حمایت از تولید ابزارها و دستگاه‌‌های فناورانه توسط مراکز و شرکت‌های دانش‌بنیان یکی از سیاست‌های ستاد علوم شناختی محسوب می‌شود.

در همین راستا، ستاد توسعه علوم و فناوری‌‌های شناختی در سال گذشته حمایت از سرمایه­‌گذاری درباره طراحی و ساخت ابزارهای شناختی ارزان قیمت و قابل حمل (Handheld Devices) را برای استفاده عموم جامعه و در راستای ارتقای سلامت و کارکردهای شناختی در دستور کار قرار داد و از شرکت‌‌های فعال در حوزه شناختی، اساتید دانشگاه‌ها و سایر محققان حوزه علوم شناختی دعوت شد تا اطلاعات و جزئیات دستگاه‌هایی که توسط آنها  قابلیت ساخت دارد را به ستاد علوم شناختی ارسال کنند تا پس از تأیید، حمایت ستاد از فعالیت در حوزه مورد نظر انجام شود.

"زبان" از ابزارهای کمکی برای تشخیص برخی اختلالات شناختی است

در چارچوب این سیاست و فراخوان ستاد چندین شرکت آمادگی خود را برای طراحی و ساخت ابزارها و دستگاه‌های ارزان قیمت قابل‌حمل در زمینه‌های تحریک مغزی خانگی ( نوروفیدبک و بیوفیدبک)، دستگاه‌های پرتابل ثبت و پردازش سیگنال‌های مغزی 4  تا 16 کانال با هدف بکارگیری در BCI، سیستم غربالگری زودهنگام اوتیسم با استفاده از صدای گریه کودکان و نوزادان، دستگاه آنالیز گفت وگو، سامانه ارزیابی آمادگی تحصیلی کودکان پیش‌دبستانی و ابزار پوشیدنی جهت تشخیص حملات تشنج در بیماران مبتلا به صرع اعلام کردند.

این ابزارها و دستگاهی در زمینه درمان افسردگی، اضطراب، بی‌خوابی، رفع مشکلات خواب، افزایش تمرکز،کاهش استرس، کاهش دردهای میگرنی، افزایش سیستم‌های توانبخشی، درمان اختلالات شناختی ـ رفتاری مبتنی بر گفت‌وگو، غربالگری، درمان افسردگی و اضطراب، تست ارزیابی آمادگی تحصیلی و  پیش‌بینی صرع کاربردهای درمانی دارد.

براساس اهداف و برنامه‌های ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی درسال‌های اخیر بیش از 100 آزمایشگاه تحقیقاتی در مراکز علمی، تحقیقاتی و دانشگاهی در سطح کشور به ابزارهای شناختی ساخت ایران تجهیز شده‌اند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • خبری مهم برای عرضه اولیه های بورسی
  • عرضه‌های امروز بورس کالا ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • تولید و تجهیز ۱۰۰ آزمایشگاه شناختی با فناوری ایرانی
  • گسترش بازار صادراتی دانش بنیان‌های ایرانی در ۱۶ کشور دنیا
  • واگذاری شازند کاملاً شفاف و در فرآیندی قانونی بوده است
  • نیاز تولیدکنندگان به حمایت های عملی
  • ۵۰ دستگاه کامیونت فورس در بورس کالا عرضه می‌شود
  • عرضه‌های امروز بورس کالا ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • جزئیات پذیرش‌های جدید در بورس کالا اعلام شد
  • اعلام جزئیات پذیرش‌های جدید در بورس کالا