Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «وانا»
2024-05-07@17:24:03 GMT

حمله شیمیایی در یکی از شهرهای انگلیس!

تاریخ انتشار: ۱۷ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۳۱۹۵۳۲

حمله شیمیایی در یکی از شهرهای انگلیس!

به گزارش وانانیوز، 

 برخی رسانه‌های خبری غروب یکشنبه به وقت تهران مدعی انجام یک حمله شیمیایی در یکی از شهرهای انگلیس شدند.

 به نوشته وبگاه «بی ِال ِان» این حمله شیمیایی در شهر «لستر» رخ داده و طی آن دست‌کم 10 تن از جمله سه مامور پلیس آسیب دیدند. بر اساس گزارش‌های دریافتی، این حمله در محوطه بیرونی یکی از مراکز تفریحی این شهر رخ داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روزنامه «دیلی استار» نیز در این زمینه نوشت که برخی شاهدان از پرتاب بطری‌های حاوی مواد شیمیایی از سوی چند به این مرکز تفریحی خبر دادند.به نوشته این روزنامه، تاکنون پنج نفر مظنون این حادثه دستگیر شده و تحقیقات در این زمینه ادامه دارد.

گزارش‌ها درباره حوادث شیمیایی در انگلیس از آن جهت مورد توجه واقع می‌شوند که دولت این کشور روسیه را به انجام حملات شیمیایی در  خاک این کشور متهم کرده است.

سال گذشته دولت انگلیس ادعا کرد روسیه «سرگئی اسکریپال»، جاسوس دوجانبه انگلیس و روسیه و دخترش را با عامل گاز اعصاب در شهر سالزبری انگلیس مسموم کرده است. تنش‌ها بر سر این موضوع تا آنجا پیش رفت که دو طرف شماری از دیپلمات‌های یکدیگر را اخراج کردند.  

روسیه بارها اتهام دست داشتن در این حادثه را رد کرده و به لندن پیشنهاد داده بود کمیته تحقیق مشترکی برای بررسی این مسئله تشکیل شود ، اما انگلیس این درخواست را رد کرد و حاضر نشد نمونه ماده شیمیایی را که مدعی شده بود در این حوادث مورد استفاده قرار گرفته، در اختیار روسیه قرار  دهد.

منبع: وانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت vananews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «وانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۱۹۵۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزارت دفاع انگلیس هک شد

به گزارش «تابناک» به نقل از العالم، شبکه بی. بی. سی گزارش داد، سامانه‌ای که هک شده حاوی اسامی و اطلاعات بانکی کارکنان فعلی و برخی از کارمندان سابق نیروهای مسلح انگلیس بوده است.

بر اساس این گزارش، احتمال می‌رود که آدرس برخی از پرسنل ارتش نیز هک شده باشد.

هنوز مشخص نیست که چه کسانی پشت این هک قرار دارند اما گفته می‌شود که اطلاعاتی که هک شده مربوط به اعضای فعلی و سابق نیروی دریایی، زمینی و هوایی ارتش سلطنتی انگلیس است.

سامانه‌ای که هک شده توسط یک پیمانکار خارج از وزارت دفاع انگلیس مدیریت می‌شود و اطلاعات عملیاتی این وزارتخانه هک نشده است.

وزارت دفاع انگلیس سامانه مذکور را بلافاصله از دسترس خارج کرد و تحقیقات در این زمینه ادامه دارد.

قرار است "گرانت شاپس" وزیر دفاع انگلیس، امروز اعضای مجلس عوامل از این اتفاق مطلع کرده و اطلاعات بیشتری ارائه کند.

"توبیاس الوود" نماینده محافظه کار و سرباز سابق، به "اسکای نیوز" گفته است: "چین احتمالا به افراد آسیب پذیر از لحاظ مالی نگاه می‌کند که ممکن است در ازای پول نقد کاری انجام دهند."

دیگر خبرها

  • زاخارووا: در صورت تحقق تهدیدهای لندن، احتمال حمله روسیه به تاسیسات نظامی انگلیس وجود دارد
  • روسیه در واکنش به تهدید انگلیس، حمله به تاسیسات این کشور را حق خود دانست
  • در صورت تحقق تهدیدهای لندن، احتمال حمله روسیه به تاسیسات نظامی انگلیس وجود دارد
  • حمله سایبری گسترده به وزارت دفاع انگلیس/ چین متهم ردیف اول!
  • وزارت دفاع انگلیس هک شد/ نشت اطلاعات پرسنلی نظامیان
  • وزارت دفاع انگلیس هک شد
  • روسیه سفرای انگلیس و فرانسه را احضار کرد
  • استقرار هزاران نیروی نظامی روسیه در اطراف شهر راهبردی اوکراین/ تنش شدید میان مسکو و کشورهای اروپایی با آغاز رزمایش اتمی روسیه
  • استقرار ده ها هزار نیروی نظامی روسیه در اطراف شهر راهبردی اوکراین/ تنش شدید میان مسکو و کشورهای اروپایی با آغاز رزمایش اتمی روسیه
  • انتقاد روسیه از مواضع نخست‌وزیر انگلیس نسبت به اوکراین