Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-29@01:14:58 GMT

امکان تولید مرغ بومی اصلاح شده در واحدهای صنعتی

تاریخ انتشار: ۱۷ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۳۲۶۵۲۲

به گزارش اکوفارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، سرپرست دفتر امور طیور و زنبور عسل معاونت امور تولیدات دامی ضمن اعلام این خبر افزود: یکی از سیاست های ابلاغی سال ۹۸، پرورش مرغ بومی اصلاح شده با هدف تولید گوشت و تخم مرغ در واحدهای صنعتی تولید طیور است.

مهندس امید امینی اظهار داشت: واحدهای صنعتی تولید طیور می توانند چوجه مورد نیاز خود را از مراکز تکثیری و یا از طریق مراکز اصلاح نژاد مرغ بومی تهیه کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این که تا کنون ۲۵ نسل کار اصلاح نژادی در مورد مرغ بومی کشور در مراکز اصلاح نژادی انجام شده است، تصریح کرد: با اصلاح نژاد مرغ بومی کشور در مراکز اصلاح نژادی حدود ۶۰ تا ۷۰ درصد عملکرد مرغان بومی نسبت به سال پایه افزایش داشته است.

امینی، تعداد مراکز اصلاح نژاد مرغ بومی کشور را هفت مورد عنوان کرد و گفت: اصلاح نژاد مرغ بومی با هدف حفظ ذخایر ژنتیکی کشور، کمک به معیشت و درآمد روستاییان و بهبود صفات تولید مرغان بومی از جمله افزایش وزن بدن و تعداد تخم مرغ صورت می گیرد.

وی در عین حال به راه اندازی یک مرکز اصلاح نژاد اردک در استان گیلان از سال ۹۷ اشاره کرد و افزود: هدف از راه اندازی این مرکز، افزایش راندمان تولید و ارایه جوجه اردک بومی اصلاح شده به پرورش دهندگان است.

سرپرست دفتر طیور معاونت امور تولیدات دامی با اشاره به جمعیت ۵۰ میلیونی مرغ و خروس بومی در کشور اظهار داشت: هدف ما، گسترش پرورش طیور بومی با حفظ ضوابط فنی و بهداشتی در روستاهای کشور است، اما برای جلوگیری از بروز چالش در واحدهای صنعتی و شیوع بیماری به دنبال آن هستیم که جایگاه هایی برای پرورش مرغان بومی در روستاها و منازل روستاییان ایجاد شود تا مطمئن شویم مرغان بومی با پرنده های مهاجر ارتباطی برقرار نمی کنند.

وی درباره دستیابی روستاییان به جوجه های اصلاح شده، تصریح کرد: جوجه های تولیدی در مراکز اصلاح نژاد به عنوان گله های مولد در اختیار مراکز تکثیری قرار می گیرد و در این مراکز، جوجه ظرف حداکثر ۹۰ روز پرورش یافته و در اختیار روستاییان قرارخواهد گرفت.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۲۶۵۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی و مستندسازی ۲۰ نیاز فناورانه واحدهای صنعتی در خوزستان

ایسنا/خوزستان توسط شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان در سال گذشته ۲۰ نیاز فن‌آورانه واحدهای صنعتی استان مورد شناسایی قرار گرفتند و مستندسازی شدند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان در گفت و گو با ایسنا با اشاره به رسالت فن‌بازار منطقه‌ای که به مثابه بازوی صنایع و واحدهای صنعتی و تولیدی عمل می‌کند، اظهار کرد: فن بازار برای مبادلات و بهم‌رسانی سیستم «عرضه» و «تقاضا» در حوزه فناوری و محصولات پیشرفته نقش کلیدی و اساسی ایفا می‌کند.

علی مهدی پور افزود: شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان با بهره‌مندی از مشاوران توانمند حوزه توسعه فناوری به منظور پایش واحدهای صنعتی، شناسایی و مستندسازی نیازهای فناورانه بنگاه‌های صنعتی را در دستور کار قرار داد.

وی اضافه کرد: در همین راستا با تشکیل سلسله جلسات منظم جهت تدوین دانش فنی برای رفع نیازها، برنامه‌ریزی و پیگیری‌های مربوطه انجام شده است.

مهدی پور ادامه داد: در جلسات برگزار شده روش‌ها و سیستم‌های شبکه‌سازی، شناسایی و مستندسازی نیازهای فناورانه مورد ارزیابی قرار گرفتند و برای رفع آن‌ها اقدامات موثری صورت پذیرفت و نتایج مطلوبی حاصل شد.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان به توان فناوران و شرکت‌های دانش‌بنیان اشاره کرد و گفت: در سال ۱۴۰۲ با تمام توان و همکاری مشاوران ۲۰ نیاز فناورانه شناسایی و مستندسازی شد و رفع پنج نیاز نیز صورت گرفت.

وی اظهار کرد: فرآیند شناسایی و رفع این نیازهای فناورانه در بستر سامانه سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران (درگاه خدمات الکترونیکservice) انجام شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اجرای طرح واکسیناسیون طیور در زنجان
  • اصلاح نژاد ۱۵ هزار راس دام سبک در استان همدان
  • بندر کنگ نماد حفظ و صیانت از فرهنگ و معماری بومی است
  • استغاندار هرمزگان: نگران توسعه صنعتی هرمزگان هستیم
  • بازدید هیئت هرمزگانی از نمایشگاه صنعت پلاستیک چین
  • شناسایی و مستندسازی ۲۰ نیاز فناورانه واحدهای صنعتی در خوزستان
  • اعطای تسهیلات خرید به سرمایه گذاران جهت اصلاح خطوط تولیدی
  • سمنان در صدر لیست تنوع داروی دامی
  • وابستگی به واردات نهاده‌های دامی با جایگزینی علوفه کم آب کاهش می‌یابد
  • تولید سالانه بیش از ۱۶ میلیون قطعه مرغ بومی در فارس