Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-07@03:06:10 GMT

گرد و غبار تا پایان مرداد در اصفهان می‌ماند

تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۳۶۵۴۵

گرد و غبار تا پایان مرداد در اصفهان می‌ماند

یک جغرافیدان اقلیم‌شناس گفت: بارندگی‌های امسال موجب جاری شدن روان‌آب‌ و بر جای ماندن رسوبات ریزدانه شده است، این رسوبات ریزدانه همراه با بادهای غالب از شمال و شرق استان به سمت شهر اصفهان حرکت کرده‌اند.

امیر گندمکار درگفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: شدت گرما و دمای بالای هوا در این فصل از سال در کشور عادی است، البته امکان نوسان دمای هوا تا نیم درجه سانتی‌گراد وجود دارد و گرم‌تر یا خنک‌تر بودن هوا طی سال‌های مختلف متفاوت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: علت گرمای هوا در فصل تابستان به دلیل حاکمیت سیستم پرفشار جنب حاره‌ای بر روی کشور است که اجازه نفوذ هیچ گونه هوای کم‌فشار و خنک را نمی‌دهد، سرعت پایین باد نیز گرمای هوا را تشدید می‌کند.

این جغرافیدان اقلیم‌شناس خاطرنشان کرد: جهت وزش بادها بر روی اصفهان در فصل تابستان تغییر و بادها در این فصل از سمت شرق و شمال شروع به وزش می‌کند، این در حالی است که در فصول دیگر بادها از سمت غرب بر روی شهر اصفهان می‌وزد .

گندمکار ادامه داد: نواحی شمال و شرق اصفهان کویری است، در نتیجه رسوبات در این فصل از سال و همزمان با تغییر جهت وزش باد به سمت شهر اصفهان حرکت می‌کند.

وی تصریح کرد: گرد و غبار تاثیری بر افزایش دما ندارد بلکه در برخی مواقع به دلیل تاثیر برکاهش میزان تابش خورشید موجب کاهش دما نیز می‌شود.

این جغرافیدان اقلیم‌شناس با اشاره به علت شدت گرد و غبارهای تابستان امسال بر روی شهر، عنوان کرد: بارندگی‌ها و سیلاب‌های امسال موجب ایجاد روان‌آب‌هایی شد که رسوبات زیادی را بر جای گذاشت، این رسوبات ریزدانه به وسیله باد از شمال و شرق استان اصفهان به سمت شهر اصفهان حرکت می‎کند در حالی که سال گذشته میزان این رسوبات ریز دانه زیاد نبود.

گندمکار گفت: مشکل وجود گرد و غبار بر روی آسمان شهر اصفهان تقریبا تاپایان مردادماه ادامه دارد.

منبع: ایمنا

کلیدواژه: افزایش دما بارندگی تابستان جغرافیا خورشید روان آب سیلاب شمال شهر فصل تابستان فصل گرما كاهش دما گردو غبار وزش باد شدید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۳۶۵۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارسالی‌های شما به «صفحه شما» در نیمه اردیبهشت

 به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز اصفهان؛  شما هم می‌توانید با تلفن همراهتان، مشکلات، نظرات و اتفاقات محله، منطقه، شهر و روستایتان را به عنوان شهروند خبرنگار، از طریق شماره ۰۹۱۳۸۵۵۳۵۳۵ در پیام رسان‌های داخلی به «صفحه شما» ارسال کنید.

بخش «صفحه شما»، هر شب در خبر ساعت ۲۰ شبکه اصفهان پخش می‌شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • جدول زمانبندی نقل و انتقال دانشجویان پزشکی/ آخرین مهلت ثبت نام
  • جدول لالیگا در پایان هفته سی و چهارم
  • پایان مذاکرات آتش‌بس در غزه
  • کاربرد های آنتی اسکالانت در تصفیه آب چیست؟
  • افزایش باد همراه با غبار محلی و مواج شدن دریا در خلیج فارس، ۱۶ اردیبهشت
  • ارسالی‌های شما به «صفحه شما» در نیمه اردیبهشت
  • پایان مسابقات فوتسال جام مساجد در میامی
  • تلاش می‌کنیم ایستگاه دارک تا قدس در خط دو مترو تا پایان امسال به بهره‌برداری برسد
  • تلاش می‌کنیم بخشی از خط دو مترو تا پایان امسال به بهره‌برداری برسد
  • پایان رقابت طرح‌ها در ره‌آورد فناورانه حمل‌ونقل شهری اصفهان