Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل بهزیستی هرمزگان گفت: هدف از راه اندازی مرکز رشد مردم نهاد، توانمند کردن فرزندان زیر پوشش این سازمان از طریق ارتقا مهارت‌ها و استعدادیابی است.

غلامحسین رنجبر روز چهارشنبه دراین مراسم افزود: این اقدام منجر به ارتقا مهارت‌های فرزندان کوچک مراکز می‌شود، به طوری که مرکز رشد شامل فرزندان موفق به عنوان راهبر، خیران به عنوان حمایتگر و سازمان بهزیستی به عنوان تسهیل گر می‌باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به ضرورت حمایت‌های بیشتر خیران استان بیان داشت: به منظور موفقیت فرزندان، استارت آپ هایی برای آنان برگزار می‌شود تا روی یک مساله تمرکز و فکر کنند.

خانه خیران بهزیستی هرمزگان، گامی برای پیشرفت جامعه معلولان

مشاور عالی رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: افتتاح خانه خیران بهزیستی هرمزگان با هدف ایجاد پیوند بین مؤسسه‌های خیریه و ایجاد انسجام در فعالیت خیرخواهانه راه اندازی شد که گامی برای پیشرفت جامعه معلولان است

غلامرضا فروغی نعمت الهی اظهار داشت: خانه خیران نهاد مدنی، غیردولتی، غیرانتفاعی، غیرسیاسی، خیریه با شخصیت حقوقی مستقل، متشکل از نمایندگان مؤسسه ها و تشکل‌ها دارای پروانه رسمی است که در راستای اهداف بهزیستی فعالیت دارد

وی خاطر نشان کرد: با راه اندازی این خانه، خیران استان ارتباط و تعامل بیشتری با یکدیگر برقرار خواهند کرد و از مؤسسه‌های قوی‌تر در روند انجام امور خیریه استفاده می‌شود

این مقام مسؤول بیان کرد: رفاه اجتماعی، اهتمام به تقویت بنیه مالی و دفاع از حقوق مؤسسه‌های خیریه، حمایت علمی، آموزشی و اطلاع رسانی به مؤسسه ها و تلاش برای جلب اعتماد بیشتر مردم از آنها، اهداف راه اندازی خانه خیران است

تأمین امنیت زنان خشونت دیده با ایجاد خانه‌ای امن برای آنان

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان در مراسم افتتاح خانه امن زنان خشونت دیده برای نخستین بار در بندرعباس گفت: خانواده در هر جامعه‌ای از اهمیت و جایگاه بالایی برخوردار است که باید امنیت اولیه برای بانوان فراهم شود.

عباس میرزاد بیان داشت: ارتقای سلامت زنان در همه زمینه‌ها، مطمئن‌ترین راه برای دستیابی به سلامت و بهبود و سطح کیفی زندگی آنان است زیرا نقش مؤثر و تأثیر گذاری در رشد، تربیت و پرورش نسل‌های آینده بر عهده دارند.

این مقام مسؤول عنوان کرد: با توجه به افزایش آسیب‌های اجتماعی در جامعه، زنان از جمله آسیب پذیرترین قشر در میان گروه‌های هدف به شمار می‌روند که باید با انجام برنامه‌های منسجم و هدفمند در راستای توانمندسازی این قشر تلاش بیشتری صورت گیرد.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان خاطر نشان کرد: این مرکز با هدف حمایت و توانمندسازی دختران و زنان خشونت دیده راه اندازی شده است که امنیت سطح سلامت روانی و اجتماعی آنان را افزایش می‌دهد.

میرزاد یادآور شد: در مرکز خانه امن زنان خشونت دیده خدماتی شامل، مددکاری اجتماعی، روانشناختی، بهداشتی و درمانی ارائه می‌شود.

افتتاح مرکز روزانه حمایتی، آموزشی کودک و خانواده در بندرعباس

مدیرکل بهزیستی هرمزگان گفت: مرکز روزانه حمایتی، آموزشی کودک و خانواده با هدف کنترل و کاهش آسیب‌های ناشی از کار، کیفیت زندگی و رفاه اجتماعی کودکان خیابانی افتتاح شد.

غلامحسین رنجبر در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ابراز داشت: یکی از مهمترین رویکردهای مورد تأیید برای بازتوانی کودکان خیابانی، خانواده محور، مبتنی بر حمایت و توانمندسازی افراد با تاکید بر تحصیل و آموزش به منظور ایجاد فرصت‌های برابر و امکان بازگشت به زندگی سالم در آینده است.

وی ادامه داد: کودکان زیر ۱۸ سال به صورت خود معرف، پس از شناسایی، جذب و ارجاع از سوی دستگاه‌های دولتی و غیر دولتی پذیرش می‌شوند.

این مقام مسؤول خاطر نشان کرد: این مرکز همه خدمات مربوط به توانمندسازی کودکان خیابانی و خانواده آنان را با نگهداری شبانه روزی و رویکرد خانواده محور انجام می‌دهد.

رنجبر افزود: بهره گیری از توان و مشارکت بخش غیردولتی و وجود روحیه حمایت خیران از کودکان نیازمند و در معرض خطر، شرایط مناسبی را برای اجرای فعالیت‌های خیرخواهانه در مراکز خیریه فراهم کرده است.

راه اندازی مرکز آموزشی، توانبخشی و اقامتی معلولان ضایعه نخاعی

مرکز آموزشی، توانبخشی و اقامتی معلولان ضایعه نخاعی در ۵۵۰ مترمربع با اعتبار چهار میلیارد ریال از سوی انجمن ضایعات نخاعی و خیران هرمزگان به بهره برداری رسید.

این مرکز شامل بخش‌های، مراقبتی، درمانی، معاینات پزشکی و تشخیصی، فیزیوتراپی، مشاوره، مددکاری، سالن آموزش، تیم‌های توانبخشی ویزیت در منزل و عقد قرارداد با آزمایشگاه است.

مرکز آموزشی، توانبخشی و اقامتی معلولان ضایعه نخاعی از نیازهای افراد ساکن در مناطق دور و روستایی استان بوده که به منظور اقدام‌های پس از آسیب نخاعی و آموزش‌های مراقبت از عوارض زخم بستر در اثر عمل جراحی راه اندازی شده است.

گفتنی است، مسؤولان استانی و کشوری پس از افتتاح این مرکز در بندرعباس، از کارگاه حرفه آموزی و تولیدی معلولان در راستای ایجاد اشتغال و خودکفایی آنان بازدید کردند و با توانمندی این افراد آشنا شدند.

در حال حاضر ۱۰۵ هزار خانوار زیر پوشش بهزیستی هرمزگان از این اداره خدمات دریافت می‌کنند و۱۱۰ فعالیت در بخش‌های مختلف انجام می‌گیرد.

‏۶۰۴۸/‏۹۹۴۴

منبع: ایرنا

کلیدواژه: هرمزگان بهزیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۴۰۶۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خدماتی که صندوق صعب‌العلاج به بیماران تالاسمی ارایه می دهد

محمداسماعیل کاملی، به خدمات تحت پوشش بیمه سلامت برای بیماران تالاسمی اشاره کرد و افزود: از پیش از تأسیس صندوق بیماری‌های خاص و صعب العلاج نیز برای این بیماران برخی خدمات رایگان بوده که شامل تزریق خون به بیماران تالاسمی، خدمت MRIT۲، هزینه پمپ دفروکسامین، هزینه عمل جراحی اسپلنکتومی کامل یا ناقص، فیلترخون، تزریق دفروکسامین، یکسری از آزمایشات مرتبط با بیماری و عوارض تزریق خون، چند قلم از داروهای تخصصی (برابر فهرست ابلاغی)، هزینه آزمایشات مرحله اول و دوم تشخیص پیش از تولد جنین در زوج‌های تالاسمی مینور است.

مدیرکل دفتر خدمات تخصصی سازمان بیمه سلامت ایران ادامه داد: با تشکیل صندوق بیماری‌های خاص و صعب العلاج، بیماران دارای تالاسمی نشان دار شده و می‌توانند از مزایای صندوق بهره مند شوند.

وی تاکید کرد: مزایای صندوق شامل آزمایش (۲۶ کد خدمت)، خدمات بستری، پرتو پزشکی، خدمات پزشک، سنجش تراکم استخوان، خدمات روانشناسی، توانبخشی (۴ کد خدمت) و ویزیت (۸ گروه تخصصی) است.

کاملی ادامه داد: در ضمن مبلغ تحت پوشش صندوق به ازای هر بیمار برای خدمات دندانپزشکی در سال ۱۴۰۲ معادل ۸۷ میلیون و ۴۸۰ هزار ریال است که سالانه مبلغی به آن افزوده خواهد شد.

وی اظهار داشت: نکته قابل توجه اینکه بیماران منتسب به نشان تالاسمی می‌توانند با رعایت ضوابطی، از مساعدت‌های موردی تبصره ذیل ماده ۹ اساسنامه صندوق بیماری‌های خاص و صعب العلاج با ارائه مدارک و مستندات به ادارات کل استانی و پس از بررسی و طرح و تأیید در کمیته‌های مربوطه بهره مند گردند.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • حق پرستاری؛ چراغی که به خانه معلولان رواست
  • خدمات‌رسانی مترو در ایام برگزاری نمایشگاه کتاب
  • اجرای پویش سلامت دهان و دندان کودکان و دانش آموزان در کاشان
  • خدماتی که صندوق صعب‌العلاج به بیماران تالاسمی ارایه می دهد
  • مناسب سازی ورودی ادارات دولتی و محیط شهری برای معلولان و جانبازان
  • بهره‌برداری یک هزار تخت بیمارستانی جدید در هرمزگان
  • افزایش توان ارائه خدمات فنی مهندسی با بهره‌برداری از فناوری‌های نوین در استان‌ها
  • افزایش توان ارایه خدمات فنی و مهندسی با بهره‌برداری از فناوری‌های نوین در استان‌ها
  • بهره مندی بیش از ۵ هزار نفر در البرز از مشاوره ژنتیک
  • تامین آب پایدار روستا‌های بخش گابریک نیازمند تخصیص اعتبار