Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@03:19:37 GMT

۵۷ میلیون و ۶۰۲ هزار سهم در بورس همدان مبادله شد

تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۴۱۶۷۱

۵۷ میلیون و ۶۰۲ هزار سهم در بورس همدان مبادله شد

علی اسکندری در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: طی هفته جاری بیش از ۱۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون سهم و حق تقدم به ارزش تقریبی ۶۹ هزار میلیارد ریال در تالارهای بورس اوراق بهادار کشور معامله شد.

وی گفت: در بورس منطقه‌ای همدان نیز این هفته تعداد ۵۷ میلیون و ۶۰۲ هزار و ۳۷۵ سهم به ارزش ۳۷۰ میلیارد و ۷۴ میلیون و ۴۶۱ هزار و ۶۸۵ ریال مبادله شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر بورس منطقه‌ای همدان گفت: ۴۲ درصد از معاملات این هفته مربوط به خرید سهام و ۵۸ درصد نیز مربوط به فروش سهام بوده است.

وی افزود: این هفته سهام متعلق به ۲۸۸ شرکت در بورس منطقه‌ای همدان معامله و ۶۱ کد معاملاتی جدید نیز ایجاد شد.

اسکندری یادآور شد: همچنین طی این هفته ۵۳ نفر در کلاس‌های آموزشی بورس که به صورت رایگان برای عموم علاقمندان برگزار می‌شود شرکت کردند و با مفاهیم بازار سرمایه و نحوه معاملات در بورس آشنا شدند.

وی گفت: امروز چهارشنبه نیز شرکت‌های مخابرات ایران، پتروشیمی خلیج فارس و سرمایه گذاری غدیر بیشترین تأثیر مثبت و شرکت‌های معدنی و صنعتی گل گهر، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و سرمایه گذاری ملی ایران بیشترین تأثیر منفی را بر شاخص کل بورس داشتند.

مدیر بورس منطقه‌ای همدان اضافه کرد: همچنین پلی پروپیلن جم، بانک تجارت و سایپا پربیننده‌ترین شرکت‌های بورس بودند.

اسکندری گفت: شاخص کل بورس در هفته جاری معادل ۲۴۶ هزار و ۷۹۰ واحد بود که نسبت به هفته گذشته ۲ هزار و ۸۳۲ واحد کاهش یافت.

مدیر بورس منطقه‌ای همدان گفت: شاخص کل فرا بورس هم با ۴۸ واحد کاهش به رقم ۳ هزار و ۲۰۷ واحد رسید.

کد خبر 4669452

منبع: مهر

کلیدواژه: بورس بورس همدان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۴۱۶۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور پروانه چرا برای ۶۰۰ هزار واحد دامی در همدان

ایسنا/همدان مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان با بیان اینکه سال گذشته ۶۰۰ هزار واحد دامی پروانه چرا برای روستائیان و عشایر استان صادر شده است، گفت: سال گذشته ۲.۵ برابر ظرفیت دام عشایر وارد مراتع استان شده بود.

اسفندیار خزایی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه امسال پیش‌بینی می‌شود تعداد دام عشایر کاهش یابد، اظهار کرد: در بازدیدی که از عشایر استان صورت گرفته، گله آنچنانی ندیدیم.

وی با اشاره به اینکه تعداد دام عشایر استان همدان ۴۵۰ هزار رأس است، تصریح کرد: حدود ۷۰ هزار هکتار سامانه عشایری در استان وجود دارد که به ازای هر هکتار برای یک رأس دام پروانه چرا صادر می‌شود.

خزایی با تأکید بر اینکه یکی از وظایف منابع طبیعی در راستای حفظ مراتع رعایت تقویم کوچ است، ادامه داد: سال گذشته تقویم کوچ با دقت رعایت شد و حتی تعدادی از عشایر دیرتر وارد استان شدند و امسال نیز بارش‌ها کمک کرده و عشایر هنوز به مراتع نرفتند.

مدیرکل منابع طبیعی استان همدان با بیان اینکه وضعیت پوشش مراتع استان بهتر از نرمال شده است، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه وضعیت پوشش گیاهی مراتع بهتر شده و پیش‌بینی‌هایی برای اطفاء حریق و آتش‌بُر صورت گرفته است.

وی با تأکید بر اینکه باید برنامه برای چرای دام عشایر وجود داشته باشد و به اندازه ظرفیت مراتع تعلیف دام صورت بگیرد، گفت: تعدادی از فرزندان عشایر شغل پدران خود را ادامه می‌دهند و به کار دامپروری اشتغال پیدا می‌کنند، در حالی‌که ظرفیت مراتع افزایشی نداشته است، بنابراین باید مشاغلی غیر از دامپروری نظیر زنبورداری و صنایع‌دستی برای فرزندان عشایر ایجاد شود.

خزایی با بیان اینکه کسانی‌که خارج از چهارچوب عشایر دام خریداری کرده و اقدام به چرای دام‌های خود در مراتع عشایری می‌کنند نیز پیگیری می‌شوند، ادامه داد: کنترل دام عشایر شروع شده است و بعد از استقرار جمعیت دقیق دام مشخص خواهد شد اما تعداد دام عشایر در سال گذشته ۲.۵ برابر ظرفیت مراتع استان بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • شاخص بورس امروز ۱۷ اردیبهشت/افت ۲۰۶۴۷ واحدی
  • گزارش روزانه بورس ۱۷ اردیبهشت؛ شاخص کل ۲۰ هزار واحد ریخت
  • گزارش بورس امروز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • صدور پروانه چرا برای ۶۰۰ هزار واحد دامی در همدان
  • رویداد صدرا به دنبال همکاری با شرکت‌ها و صنایع بزرگ همدان
  • افت بیش از ۵ هزار واحدی شاخص بورس +نقشه
  • ریزش ۵ هزار واحدی شاخص بورس
  • گزارش روزانه بورس ۱۶ اردیبهشت؛ افت ۵ هزار واحدی شاخص کل
  • معامله ۲۷۰ میلیاردی سهام در بورس آذربایجان غربی
  • نیروگاهها، فروش برق خود را به هفته پایانی هر ماه موکول نکنند