Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@04:41:27 GMT

۲۰ هزار کارگر ساختمانی مازندران در انتظار بیمه

تاریخ انتشار: ۲۷ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۵۲۲۳۰

۲۰ هزار کارگر ساختمانی مازندران در انتظار بیمه

به گزارش خبرنگار ایرنا، سید هادی ساداتی روز پنجشنبه در نشست شورای مدیران مازندران با موضوع اشتغال که در شهرستان نکا برگزار شد، افزود: تاکنون پنج هزار نفر از این افراد هم از پوشش بیمه ای برخوردار شدند.

وی از ساخت و سازهای بدون ضابطه و غیرقانون در روستاها به عنوان یکی از مشکلات پوشش بیمه ای کارگران ساختمانی یاد کرد و از دهیاران خواست تا با ورود به این بخش ف افراد را برای دریافت پروانه ساختمانی از تامین اجتماعی برای بیمه کارگرانی که در این ساختمان ها مشغول فعالیت هستند، سوق دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رییس کانون انجمن صنفی کارگران مازندران همچنین در این نشست از آنچه که به کارگیری اتباع بیگانه به صورت غیرمجاز در کارگاههای استان نامید انتقاد کرد و خواستار ورود دستگاههای ذیربط به این بخش شد.

وی گفت: دستکم در ۲۰ درصد از کارگاه‌های حاشیه شهرهای استان که خارج از دید بازرسان قرار دارند، اتباع بیگانه به صورت غیرمجاز به کار گرفته می شوند.
ساداتی از مرغداری ها و دامداری ها به عنوان بخشی از این کارگاههای حاشیه ای نام برد و افزود: این کارگاهها با به کارگیری اتباع غیرمجاز در بیکاری مردم اثر گذار هستند.

پرداخت ماهانه ۱۲ میلیارد تومان بیمه بیکاری در مازندران

مدیر کل تامین اجتماعی مازندران هم در این نشست با اشاره به جمعیت ۱۳۷ هزار نفری بازنشسته و مستمری بگیر در مازندران، گفت: در کنار این افراد بازنشسته و مستمری بگیر ۱۱ هزار بیکار در مازندران داریم که از بیمه بیکاری استفاده و ماهانه ۱۲ میلیارد تومان بیمه بیکاری دریافت می کنند.

سید علی اصغر محمودی افزود: ۹۰ درصد منابع مالی تامین اجتماعی از حق بیمه افراد است که در سال های اخیر و امروزه از هر پنج نفری که حق بیمه پرداخت می کنند؛ یک نفر بازنشسته می شود و با کاهش منابع در این بخش روبرو هستیم.

وی بیان داشت: ۵۸ درصد مازندرانی ها تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند و در این راستا معوقات بسیاری از سوی شرکت ها، کارخانجات و کارفرمایان وجود دارد و ۶۰۰ میلیارد تومان طلب در مازندران داریم و نیازمند عنایت ویژه کارفرمایان برای پرداخت بدهی های معوقه به تامین اجتماعی هستیم.

۷۳۳۲/‏۱۶۵۴

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اشتغال مازندران نکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۵۲۲۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معافیت بیمه‌ای برخی کارگران ساختمانی

به گزارش خبرگزاری مهر، هیأت وزیران در جلسه ۱۵ فروردین ۱۴۰۳ به پیشنهاد شماره ۱۷۸۴۵۵ مورخ ۲۸ آبان ۱۴۰۲ وزارت کشور، کارگرانی که در ساخت مساجد و حسینیه‌ها، امکان فرهنگی، سینماها و… فعالیت دارند از پرداخت حق بیمه معاف هستند.

گفتنی است کارگران فعال در ساخت و ساز فضاهای تجاری مشمول این معافیت نمی‌شوند.

جزئیات بیشتر را از اینجا بخوانید.

کد خبر 6087346

دیگر خبرها

  • کاهش ۳ درصدی نرخ بیکاری گیلان
  • کاهش ۳ درصدی نرخ بیکاری گیلان/ برخورد قضایی با ۱۵۰ کار فرمای متخلف
  • کددار شدن درمانگاه تامین اجتماعی بردسکن
  • بازگشت ۳۰۰۰ واحد تعطیل به تولید/ ۱.۲ میلیون نفر بیمه شدند
  • ثبت ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار بیمه شده جدید
  • تراز منابع و مصارف تامین اجتماعی استان مرکزی پس از ۱۰ سال مثبت شد
  • بیش از ۳۰۰ برنامه هفته کار و کارگر در مازندران برگزار می‌شود
  • بهره مندی ۱۳۸ هزار کارگر در لرستان از پوشش بیمه تأمین اجتماعی
  • پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی برای ۲۰۱۰ مددجوی گلستانی
  • معافیت بیمه‌ای برخی کارگران ساختمانی