Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا به نقل از الجزیره، شبکه «ان‌بی‌سی» آمریکا فاش کرد که یک روز پس از موافقت «سلمان بن عبدالعزیز»،‌ پادشاه سعودی، با حضور نیروهای آمریکایی در این کشور، ارتش ایالات متحده روند انتقال تجهیزات و نیروهایش را به پایگاه هوایی «شاهزاده سلطان» در جنوب ریاض را از ماه ژوئن گذشته آغاز کرده و به زودی آن‌ها را راه اندازی خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این شبکه آمریکایی روز گذشته -شنبه- اعلام کرد که تعدادی از سربازان آمریکایی در پایگاه جنوب ریاض عملا حضور دارند و این تعداد از ۵۰۰ نفر عبور می‌کند.

ان‌بی‌سی به نقل از مقامات نظامی آمریکا اعلام کرد که در هفته‌های آینده شاهد انتشار هواپیماهای جنگی و سامانه‌های موشکی دوربرد برای مقابله با تهدید ایران خواهد بود. 

این منابع تأکید کردند که عربستان با پرداخت بخشی از هزینه‌های مالی لازم برای استقرار نیروها و تجهیزات آمریکایی موافقت کرده است. 

ستاد فرماندهی آمریکا جمعه گذشته با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که «مایکل اسبر»، سرپرست وزارت دفاع این کشور، با انتشار نیروها و تجهیزات در عربستان سعودی موافقت کرده و این اقدام به عنوان گامی بازدارنده در تضمین قدرت واشنگتن برای دفاع از نیروها و منافع خود در منطقه اتخاذ شده است. «کنستانتین کاساچوف»، رئیس کمیسیون بین الملل مجلس فدرال روسیه، در واکنش به اقدامات نظامی آمریکا در منطقه خلیج فارس تأکید کرد که واشنگتن منتظر بهانه برای تقویت حضور خود در منطقه بود که اکنون فرصت دست داده و از تنش در تنگه هرمز برای افزایش حضور نظامی استفاده کرده است.

پایگاه هوایی «شاهزاده سلطان» نقش اساسی در استراتژی واشنگتن در منطقه ایفا می‌کند و برخی مواقع بیش از ۶۰ هزار نیروی نظامی آمریکا در آن حضور دارد.  

 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: عربستان سعودی نیروهای آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۷۸۳۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأکید بن سلمان بر مخالفت عربستان با کوچ اجباری مردم فلسطین

ولی‌عهد عربستان در دیدار با رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین بر مخالفت «قاطعانه» کشورش با کوچ اجبار مردم فلسطین تأکید کرد.

به گزارش ایسنا، «محمد بن سلمان» ولی‌عهد سعودی روز دوشنبه در حاشیه نشست ویژه مجمع جهانی اقتصادی ریاض میزبان «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین بود.

بن سلمان ضمن تأکید بر مخالفت کشورش با کوچ اجباری فلسطینیان تصریح کرد: «عربستان تمام تلاش خود را برای برقراری ارتباط با همه طرف‌های بین‌المللی و منطقه‌ای به کار می‌گیرد تا مانع از تشدید تنش‌ها و جلوگیری از گسترش آن در منطقه شود.»

به گزارش خبرگزاری دولتی عربستان «واس»، ولیعهد سعودی همچنین بر «ایستادگی همیشگی عربستان در کنار مردم فلسطین برای دستیابی به حقوق مشروع‌اش و دستیابی به صلح عادلانه و پایدار» تأکید کرد.

در این نشست همچنین «وضعیت تشدید حملات نظامی در غزه و حومه و بدتر شدن وضعیتی که جان غیرنظامیان و امنیت و ثبات منطقه را تهدید می کند» مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • گفت‌وگوهای پنهانی عربستان با اسرائیل در جریان جنگ غزه
  • جنگ فرهنگی آمریکا علیه عراق و منطقه
  • تأکید بن سلمان بر مخالفت عربستان با کوچ اجباری مردم فلسطین
  • عملیات «فتح موعود» و تحقیر نیروی دریایی آمریکا
  • هشدار اسرائیل به نمایندگان دیپلماتیک خود در سراسر جهان/ آغاز سفر منطقه‌ای وزیر خارجه آمریکا از عربستان/ دیدار وزیر امور خارجه بحرین با بشار اسد
  • سناتور آمریکایی، عادی سازی روابط تل آویو و عربستان را توافقی مخاطره آمیز خواند
  • درخواست آمریکا پس از کمک به اوکراین چیست؟
  • آمریکا برای تداوم حضور نظامی در عراق، داعش را بهانه کرده است
  • وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود
  • ریاض اولین مقصد «بلینکن» در دور جدید سفر منطقه‌ای خاورمیانه