Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-28@21:50:06 GMT

«دلهره‌های آخرین خاکریز» منتشر می شود

تاریخ انتشار: ۳۱ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۸۹۴۸۶

«دلهره‌های آخرین خاکریز» منتشر می شود

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ کتاب «دلهره‌های آخرین خاکریز» توسط محمد اصغرزاده نویسنده و پژوهشگر تاریخ شفاهی سبزوار به رشته تحریر درآمده که به زندگی و خاطرات سردار شهید محمدرضا شمس‌آبادی از شهدای شاخص جهاد سازندگی سبزوار می‌پردازد و به زودی روانه بازار نشر می‌شود.

پژوهش این اثر از سال ۱۳۹۴ با بیش از ۷۰ ساعت مصاحبه با خانواده و همرزمان شهید درباره برهه‌های مختلف زندگی شهید شمس‌آبادی آغاز شده و با پایان‌یافتن مراحل نهایی تدوین، توسط انتشارات راه‌یار وابسته به دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی منتشر می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ورود شهید محمدرضا شمس‌آبادی به جهاد سازندگی در سال ۶۰ و با فعالیت در اردوی چاه تلخ آغاز می‌شود که به خاطر عملکرد موفق، به‌عنوان مسئول اردو معرفی می‌شود. در ادامه به‌عنوان مسئول امور شورای روستاها معرفی و بعد از مدتی عضو شورای مرکزی جهاد سازندگی سبزوار می‌شود.

یکی از مهم‌ترین برهه‌های زندگی شهید محمدرضا شمس‌آبادی در خرداد سال ۶۰ رقم می‌خورد که وی به‌عنوان فرمانده گردان مهندسی رزمی جوادالائمه (ع) منصوب می‌شود. این شهید سرانجام در ۱۰ اسفند ۶۵ در عملیات کربلای ۵ در منطقه شلمچه بر اثر اصابت گلوله به ناحیه سر به مقام رفیع شهادت نائل آمد.

کتاب‌های «هشت میلی‌متر از انقلاب»، «شهید آوردند» و «همیشه فرمانده» نیز از دیگر آثار منتشر شده واحد تاریخ شفاهی دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی سبزوار است.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: کتاب ادبیات انتشارات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۸۹۴۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای بیش از ۴۰۰ برنامه فرهنگی در لرستان

 به گزارش خبر گزاری صداوسیمای استان لرستان؛مسوول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در سپاه حضرت ابوالفضل(ع) استان لرستان با گرامیداشت مقام معلم و شهادت شهید مرتضی مطهری گفت: شهید مطهری چهره نامی فرهنگ و تاریخ  است و نقس رسانه ها در دنیا نقش بی بدیلی است و امروز رسانه خط مقدم جهاد تبیین است. 
حجت الاسلام درویشی افزود: رسانه در  خط مقدم جهاد تبیین قرار دارد و خبرنگاران نقش مؤثری برای مقابله با جنگ ترکیبی دشمن دارند.
مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان با تأکید به اینکه تحقق ارزش‌ها در جامعه وابسته به نقش معلمان است، گفت:مبارزه با دشمن در میدان جهاد تبیین بدون نقش‌آفرینی معلمان قابل‌انجام نیست.
برگزاری بیش از ۴۰۰ برنامه فرهنگی در این هفته ،  زنگ سپاس ،،تجلیل از معلمان  نمونه بسیجی و ترویج و اشاعه فرهنگ راه شهید مطهری از برنامه های این هفته عنوان کرد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی




دیگر خبرها

  • اختتامیه سومین جشنواره «افتخار من» برگزار می‌شود
  • شهید مطهری مجاهدی در عرصه جهاد تبیین بود
  • اجرای بیش از ۴۰۰ برنامه فرهنگی در لرستان
  • روایت شاهدان عینی از لحظات درگیری و شهادت حمیدرضا الداغی + فیلم
  • کارگران در خط مقدم و خاکریز اول جهاد اقتصادی هستند
  • کارگران و کارفرمایان در خط مقدم و خاکریز اول جهاد اقتصادی هستند
  • شهید مهدی شاه آبادی نمونه مدیر جهادی دهه ۶۰ + فیلم
  • کتاب «یوسف گم گشته باز آید» در ماهشهر منتشر شد
  • غیرتی که در خون غلتید
  • ۱+۵ موضوع مهمی که باید هدف «جهاد تبیین» قرار گیرد