Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبر گزاری بسیج از کاشان، حجت الاسلام علیرضا شاه فضل درباره تفسیر آیه ۳۰ سوره انبیا در آستان مقدس شاهزاده ابراهیم، گفت: جهان بر اساس این آیه و نظریه برخی دانشمندان فیزیک به شکل توده‌ای متمرکز است که با انفجار این توده کرات آسمانی متعدد غیر قابل شمارشی را تشکیل داده است.

  وی افزود: خداوند در آیات قرآن می‌فرماید ما خلقت را یک زمانی باز کردیم و یک زمانی هم آن را جمع می‌کنیم و با جمع شدن خلقت و تغییر آسمان و زمین انسان‌ها وارد عرصه قیامت می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
  حجت الاسلام شاه فضل گفت: خداوند در ادامه این آیه می‌فرماید، «وَجَعَلْنَا مِنَ الْمَاءِ کُلَّ شَیْءٍ حَیٍّ أَفَلَا یُؤْمِنُونَ» ما هر چیز زنده را که در حال حرکت و رشد است را از آب آفریدیم.   وی افزود: در آیه بعد خداوند به کوه‌ها اشاره می‌کند، «وَ جَعَلْنا فِی الْأَرْضِ رَواسِیَأَنْ تَمیدَ بِهِمْ» ما کوهها را  به عنوان میخ در زمین قرار دادیم تا زمین تکان نخورد و این کوه‌ها هستند که از زلزله‌ها و رانش‌های زمین جلوگیری می‌کند.   دبیر جامعه روحانیت کاشان گفت: امروز برای استخراج معادن گوناگون در حال تراشیدن کوه‌ها و بر هم زدن اکوسیستم زمین هستند که با از بین رفتن کوه‌ها ذر صورت زلزله‌ آسیب‌ها زیادتر خواهد بود.   حجت الاسلام شاه فضل گفت: خداوند معادن و جنگل‌ها را برای استفاده انسان آفریده است، اما استفاده بیش از حد اندازه از آن‌ها سبب برهم خوردن اکوسیستم می‌شود.   وی افزود: خداوند در ادامه این آیه می‌فرماید، «وَ جَعَلْنا فی‌ها فِجاجاً سُبُلاً لَعَلَّهُمْ یَهْتَدُونَ» ما در مناطق کوهستانی راه قرار دادیم و دره‌های کنار کوهستان راه های کوهستانی هستند تا انسان بتواند راه را پیدا کند.   دبیر جامعه روحانیت کاشان ادامه داد: خداوند می‌فرماید ما برای ایاب و ذهاب شما نیز برنامه داشته ایم و در زمین کوه‌ها را قرار دادیم و بین کوه‌ها دره ها را برای رفت آمد قرار دادیم و برای پیداکردن راه در زمین و دریا ستاره ها را قرار دادیم و زمین را سفت کردیم تا روی آن حرکت کنید و کشتی و هواپیما را قرار دادیم تا روی دریا و آسمان حرکت کنید.   وی افزود: تصور انسان این است که خودش کشتی و یا هواپیما را ساخته است در حالیکه خداوند می‌فرماید این کار من است که دریا  و آسمان را به گونه‌ای آفریدم تا کشتی و هواپیما به فرمان من روی آن حرکت کند.    حجت الاسلام شاه فضل در ادامه با اشاره به اتفاقات اخیر در خلیج فارس و قدرت نیروی دریایی ایران در توقیف کشتی انگلیس، گفت: به فرمایش رهبر معظم انقلاب دوران بزن در رو تمام شده است و اگر دشمن یکی بزند چند تا خواهد خورد.   وی یادآور شد: امروز وحشت آمریکا از پیشرفت های موشکی و قدرت موشکی ایران برای این است که ایران  در تکنولوژی موشکی به اندازه ای پیشرفت کند که با ساختن موشک های قاره پیما بتواند آمریکا را هدف قرار دهد.

 

منبع: بسیج نیوز

کلیدواژه: کشتی انگلیس توقیف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۱۳۳۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آژانس عملیات تجارت دریایی انگلیس از وقوع حادثه در شرق یمن خبر داد

آژانس عملیات تجارت دریایی انگلیس امروز (یکشنبه) اعلام کرد که گزارشی از وقوع یک حادثه در فاصله ۱۷۷ مایلی در جنوب شرقی بندر «نشطون» واقع در شرق یمن دریافت کرده است.

این آژانس افزود که گزارش مربوط به نزدیک شدن یک قایق کوچک با چهار سرنشین به یکی از کشتی‌ها بوده است.

آژانس مذکور مدعی شد که کشتی مذکور آسیبی ندیده و سالم به مسیر خود ادامه داده است و مسوولان مربوطه در حال انجام تحقیقات در این خصوص هستند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • آژانس عملیات تجارت دریایی انگلیس از وقوع حادثه در شرق یمن خبر داد
  • گذر از دوران سیاه؛ اورتون در لیگ برتر ماندگار شد
  • هری کین به آمار 400 گل در دوران حرفه‌ای خود رسید
  • دیشب ثابت شد رئال فقط یک تیم ندارد!
  • ائمه معصومین(ع) سرآمدانِ گفت‌وگو بودند/ احساس مسئولیت مسلمانان، نسبت به تمام بشریت
  • گفت‌وگوی تلفنی وزیر خارجه پرتغال با امیرعبداللهیان درباره کشتی اسرائیلی توقیف شده
  • امیرعبداللهیان: موضوع انسانی رهایی خدمه کشتی توقیف‌شده مورد توجه جدی ماست
  • رژیم صهیونیستی عامل ریشه‌ای تمام تنش‌ها و وخامت اوضاع در منطقه است/ موضوع انسانی رهایی خدمه کشتی توقیف‌شده مورد توجه جدی ما قرار دارد
  • توجه ایران به رهایی خدمه کشتی توقیف شده با پرچم پرتغال
  • گفتگوی تلفنی وزرای خارجه ایران و پرتغال درباره کشتی توقیف‌شده اسراییلی