Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-26@10:45:07 GMT

رشد خوب هرمزگان در پرورش ماهیان خاویاری

تاریخ انتشار: ۲ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۲۱۵۱۹

رشد خوب هرمزگان در پرورش ماهیان خاویاری

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان؛ عبدالرسول دریایی در این بازدید از دو مزرعه فعال در  زمینه ماهیان گرمابی  و خاویاری عوان کرد: این دو مزرعه که حدود دو ماه است راه اندازی شده در حال پرورش ماهی خاویاری از گونه سیبری ،فیل ماهی و ازون برون می باشد که به زودی با ذخیره سازی کپور ماهیان ظرفیت آنها تکمیل می گردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطر نشان نمود که  آب خروجی این مزارع جهت آبیاری مزارع کشاورزی استفاده می شود که کمک شایانی به کشاورزان این مزارع در بهبود کیفیت محصول و کاهش استفاده از کودهای معدنی و شیمیایی خواهد کرد

دریایی افزود در دو سال گذشته فقط دو مزرعه ازمایشی پرورش ماهی خاویاری در استان وجود داشت که در حال حاضر با حمایت‌های شیلات ایران و استان و پیگیریهای انجام شده طی ۴ ماهه سال ۹۸  به ۱۱ مزرعه افزایش یا فت که این مزارع در شهرستانهای  حاجی اباد ،میناب ،رودان ،بندرعباس در مناطق روستایی دایر شده اند.

معاون آبزی پروری شیلات هرمزگان افزود : پرورش ماهیان خاویاری نقش مهمی در افزایش بهروری مزارع کشاورزی، اشتغال زایی، رونقی درامد کشاورزان و جلوگیری از مهاجرت جوانان روستایی خواهد داشت

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: پرورش ماهی رشد کشاورزی مهاجرت هرمزگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۲۱۵۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز برداشت کلزا از مزارع نیشکر خرمشهر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان، در راستای اجرای طرح تناوب زراعی و استفاده بهینه از زمین‌های آیش، ۱۰۰ هکتار از مزارع این شرکت به کشت کلزا اختصاص یافته بود.
مدیرعامل شرکت کشت و صنعت نیشکر امیرکبیر با اشاره به میانگین برداشت ۱.۸ تن کلزا در هکتار، این رقم را نسبتاً مطلوب ارزیابی کرد و گفت: با توجه به شرایط آب و هوایی منطقه و تلاش بی‌وقفه کارشناسان و کارکنان زراعت، شاهد عملکرد مناسبی در کشت کلزا بوده‌ایم.
کشت کلزا علاوه بر افزایش حاصلخیزی خاک و کنترل علف‌های هرز، نقش مهمی در تأمین روغن خوراکی و کاهش وابستگی به واردات دارد.
به گفته منصور همدان نژاد: برنامه‌ریزی برای افزایش سطح زیر کشت کلزا در سال‌های آینده در دستور کار شرکت قرار دارد.
"آیش" به زمینی گفته می‌شود که برای مدتی به حال خود رها شده و در آن زراعت انجام نمی‌شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • بزرگترین مزرعه پرورش ماهی در مشگین شهر احداث می شود
  • تامین مولد سالم تولید ایمن و پایدار را به‌دنبال دارد
  • کلنگ احداث طرح زنجیره تولید و پرورش ماهیان سردابی
  • آغاز برداشت ماهی قزل آلا از مزارع پرورش ماهی در محیط دریا در گلستان
  • برداشت ماهی قزل آلا از مزارع پرورش ماهی در محیط دریا در گلستان
  • استقبال تعاونی ها از مجموعه پرورش ماهی در قفس خلیج گرگان
  • آغاز برداشت کلزا از مزارع نیشکر خرمشهر
  • طرح‌های پرورش ماهی در استان بوشهر حمایت می‌شود
  • استفاده از اقتصاد دریا از فاصله ۱۳۰۰ کلیومتری!
  • برگزاری یازدهمین کنفرانس ملی ماهی شناسی ایران در بندرعباس