Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین، محسن  هاشمی در جلسه روز یک شنبه شورای شهر تهران با بیان اینکه برگزاری انتخابات شورایاری ها، در روز جمعه، تجربه موفق وبیاد ماندنی برای شهروندان تهرانی بود که نقش خود را در مدیریت شهری با انتخاب شورای های محله ایفا کنند گفت:مشارکت مردم تهران در این انتخابات، با وجود شرایط دشوار اقتصادی جامعه و فضای انتقادی حاکم بر شبکه های اجتماعی، در حد دوره های پیشین بود که لازم است از کلیه بیش از 12 هزار کاندیدای شورایاری که با حضور خود نقش اصلی را در ایجاد مشارکت و فضای با نشاط ایفا کردند، قدردانی کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین از زحمات دست اندرکاران اجرایی انتخابات بویژه شهردار تهران، رییس ستاد انتخابات شورایاری، معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری تهران و کلیه عوامل اجرایی و نظارتی تشکر می کنم که با وجود فرصت زمانی بسیار فشرده برای برگزاری انتخابات توانستند با نظمی خود، نخستین انتخابات الکترونیک در کشور را در کمال، دقت، صحت وسرعت برگزار کنند.

وی ادامه داد: برگزاری این انتخابات بدون همراهی و حمایت دولت بویژه ریاست جمهور ومعاون اول ایشان، وزیر کشور ، استاندار و فرماندار تهران، مسئولان  قضایی، انتظامی ونظامی قابل برگزاری نبود.

هاشمی اضافه کرد:از نمایندگان شورای  نگهبان نیز که در جهت مشاهده عملکرد انتخابات الکترونیک، در این انتخابات حضور داشتند، سازمان صداوسیما، بسیج و آموزش وپرورش تهران نیز تشکر می کنم.

به گفته هاشمی راهبرد شورای پنجم، حضور حداکثری و حذف حداقلی کاندیداها برای ایجاد یک فضای رقابتی سالم بود که خوشبختانه با تایید بیش از 99 درصد از کاندیداهایی که مدارک خود را تحویل یا تعهد به تکمیل مدارک داده بودند، انتخابات در کمال آزادی برگزار شد که در شرایط حساس کنونی و فشارها وتخریبهای ظالمانه علیه نظام توسط قدرتهای سلطه جو، یک نکته مثبت وافتخار محسوب می شود و می تواند بعنوان یک تجربه موفق برای برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی نیز به جهت فنی و فرایندی محسوب گردد.

حضور بیش از 500 هزار نفر از شهروندان تهرانی پای صندوقهای رای، اگرچه در قیاس با انتخابات ریاست جمهوری ، مجلس شورای شهر، نصاب پایین تری است اما در حد انتخابات شورا یاری گذشته بوده و ضمنا تایید حداکثری کاندیداها موجب افزایش مشروعیت این انتخابات بوده است و در بسیاری از کشورهای توسعه یافته نیز میزان مشارکت جهت مدیریت محلی ، در همین نصاب وپایین تر از آن است.

سیاسی نشدن فضای این انتخابات، اگرچه ممکن است قدری در کاهش مشارکت موثر بود اما در عوض ، کارامدی شوراهای محله را افزایش داده و حواشی و مشکلات دوره آینده این شوراها را کاهش خواهد داد.

رییس شورای شهر تهران در در پایان گفت: از معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری تهران، می خواهم با توجه به تاخیر چندماهه در برگزاری این انتخابات، بسرعت دوره پنجم شوراهای محله را تشکیل دهد و این شوراها براساس راهبرد محله محوری مدیریت شهری، از هم اکنون در جهت شناسایی مسایل وراه های پیشنهادی جهت بهبود عملکرد مدیریت شهری و افزایش رضایت شهروندان، تلاش خود را آغاز کنند و شهرداران مناطق ونواحی نیز استفاده از خرد جمعی و توانمندی شوراهای محل را در اولویت قرار دهند.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: انتخابات شهردار تهران محسن هاشمی رفسنجانی شورایاری ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۶۳۲۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشارکت بیش از ۲۰۰ دانش‌آموز یزدی در طرح «نوآوین»

حجت‌الاسلام علیرضا نجیمی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به برگزاری دوره تربیت دانش‌آموزان کنشکر رسانه‌ای (نوآوین) در یزد اظهار کرد: این دوره در سال گذشته به صورت کشوری در قالب سه اردوی استانی با حضور بیش از ۳۰۰ دانش‌آموز برگزار شد، اما در سال جاری هر استان به صورت مجزا اقدام به برگزاری این اردوها با حضور قریب به ۲۰۰ دانش‌آموز کرده است.

وی افزود: هدف از برگزاری این دوره یادگیری مهارت‌های مرتبط با فضای رسانه‌ای جامعه و کنشگری است و در صورت تحقق اهداف تعیین شده در پایان این اردو، ۶۰۰ نوجوان دغدغه‌مند رسانه‌ای در کشور فعالیت خواهند داشت و با نگاه خود رویدادهای ملی و جهانی را به مخاطب خود انتقال خواهند داد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد با بیان اینکه نسل جدید سازنده فضای رسانه‌ای کشور هستند، گفت: در این دوره ۲۱۵ دانش‌آموز پسر از پایه هشتم تا یازدهم از شهرستان‌های یزد، مهریز، ابرکوه، بافق و زارچ در پنج مبحث سناریونویسی، کارگردانی، تصویربرداری، تدوین و انتشار شرکت کردند و با اجرای بازی‌های گروهی و چند فوق‌برنامه دیگر طی دو روز به کار خود پایان دادند.

کد خبر 6091478

دیگر خبرها

  • وزیر کشور: مولفه مشارکت در دور دوم انتخابات همچنان مهم است
  • راه‌اندازی شورای فضای مجازی در استان بوشهر
  • بغض و تشکر مردم از حضور کولبرها در «نون.خ»/ خط قرمزی که کمک کرد
  • دوچرخه‌هایی که در تهران محو شدند/ شانس گرفته شده از مردم را به آن‌ها بازگردانیم
  • لیست حزب باهنر در انتخابات دور دوم مجلس؛ از حسین نجابت و جراره تا پورمحمدی، نظام الدین موسوی و ...
  • کاندیداتوری عضو شورای نگهبان در انتخابات ریاست جمهوری /صادق زیباکلام برای مصاحبه آمد، زاکانی برای گزارش دادن /خاطرات آیت الله هاشمی
  • حضور نماینده خانم از تهران در مجلس اهمیت زیادی دارد
  • مشارکت بیش از ۲۰۰ دانش‌آموز یزدی در طرح «نوآوین»
  • فرج‌الله شوشتری به‌عنوان سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان منصوب شد
  • جزئیات برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی