Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-28@22:52:25 GMT

تسهیلگری در گردش چرخ اقتصاد تکلیف همه مدیران است

تاریخ انتشار: ۷ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۸۱۰۶۹

تسهیلگری در گردش چرخ اقتصاد تکلیف همه مدیران است

به گزارش ایرنا، سید «علی آقازاده» روز دوشنبه در آیین بهره برداری از خط انتقال باطله شرکت معدنی املاح ایران در اراک، افزود: بهبود مناسبات اقتصادی کشور، تقویت بنیه معیشتی مردم و ایجاد اشتغال پایدار برای جوانان منوط به رونق تولید است و تمامی ظرفیت های استان باید به شکل هدفمند و اثربخش در این راستا فعال شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی ادامه داد: رونق تولید و حمایت از صنعت و کالای داخلی  از سرفصل های کلان ترسیمی در کشور است و دستگاه های اجرایی وظیفه دارند نسبت به تسهیل در امور تولیدکنندگان و حمایت از این بخش بیش از پیش تلاش کنند.

استاندار مرکزی بیان کرد: این استان با برخورداری از ۲ هزار و ۸۰۰ واحد صنعتی  باید فعالیت گسترده تری را در راستای رونق تولید داشته باشد و مدیریت ارشد استان برای تحقق این مهم حمایت همه جانبه اعمال می کند. 

آقازاده ادامه داد: راه اندازی خط انتقال باطله های شرکت معدنی املاح ایران در اراک ضمن آنکه تسهیلگر انتقال پسماند حاصل از برداشت به بستر تالاب و کویر میقان شده به  ظرفیت علمی و فناوری بالای جوانان ایران اسلامی اشاره دارد. 

وی افزود: محصولات شرکت معدنی املاح ایران در زمره کالاهای استراتژیک برای کشور محسوب می شود به طوری که بیش از ۹۰ درصد مواد اولیه واحدهای تولیدی  مواد شوینده و شیشه کشور از این واحد تامین می شود و با اجرایی کردن طرح توسعه شرکت املاح  که از یک سال پیش مطرح شده  می توان تمامی نیاز کشور را به ماده اولیه سولفات سدیم پاسخگویی کرد.

استاندار مرکزی بیان کرد: مرمت و بهسازی جاده طرمزد به تالاب میقان  قرار است از سوی شرکت معدنی املاح ایران انجام  شود و این مهم یکی از اقدامات ارزشمند در راستای مسئولیت های اجتماعی است و مدیریت استان نیز حمایت های لازم از قبیل تامین قیر مورد نیاز را برای  این طرح  در دستور کار دارد. 

آقازاده بیان کرد: دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی روستاهای طرمزد و راهزان که در مجاورت شرکت معدنی املاح ایران هستند  نیز باید هماهنگی لازم را در راستای جمع آوری نخاله های پراکنده در حواشی  جاده داشته باشند و در اقدامات  زیباسازی تحت نظارت دفتر فنی استانداری مشارکت کنند. 

وی اظهار داشت: تلاش می شود طرح بهسازی و مرمت جاده طرمزد به مسافت سه کیلومتر تا پایان تابستان تکمیل و به بهره برداری برسد.

مدیرعامل شرکت معدنی املاح ایران نیز در این آیین گفت:  برگرداندن باطله های معدنی شرکت املاح ایران به بستر تالاب کویری میقان پیش از سال ۱۳۹۵ از نظر اداره کل حفاظت محیط زیست استان برای این منطقه مخرب و آسیب زا تشخیص داده شده بود اما در مطالعات دیگری مشخص شد که باطله ها هیچ آسیبی برای طبیعت تالاب و کویری میقان ندارد و بازگشت آن ها به بستر طبیعی  از سوی استانداری و اداره کل حفاظت محیط زیست استان به شرکت املاح معدنی ایران تکلیف شد.

«علی رستمی» افزود: خط انتقال باطله شرکت املاح معدنی ایران در بازه زمانی ۱۸ ماه و با اعتباری  ۷۰ میلیارد ریال راه اندازی شد و که به واسطه آن  سالانه بیش از ۵۰۰ هزار تن باطله برداشت های این واحد معدنی  به صورت مکانیزه به بستر تالاب و کویر میقان امکان پذیر است.

وی یادآور شد: بیش از پنج و نیم میلیون تن باطله در نتیجه ۱۵ سال فعالیت شرکت املاح معدنی ایران در مجاورت تالاب میقان انباشت  شده  که  این باطله ها باید به صورت سنتی و با کامیون به بستر تالاب و کویر میقان بازگردانده شود  و تا کنون یک و نیم میلیون تن آن در محیط طبیعی پخش شده  و تا پایان سال نیز یک میلیون تن دیگر به بستر تالاب بازگردانده می شود.

مدیرعامل شرکت معدنی املاح ایران با بیان اینکه ظرف مدت ۲ سال تمامی باطله های دپو شده با بستر تالاب و کویر میقان بازگردانده می شود، اظهار داشت: راه اندازی خط انتقال مکانیزه باطله ها این امکان را می دهد که همزمان با استخراج سولفات سدیم، باطله ها نیز به صورت گل و لای به بستر تالاب و کویر میقان بازگردانده شود.

رستمی در خصوص مرمت و بازسازی جاده تالاب میقان نیز گفت: این طرح  در راستای مسئولیت اجتماعی شرکت املاح  انجام می شود که در این فرآیند سه کیلومتر و در صورت تامین قیر  ۶ کیلومتر از کمربندی شمالی با اعتباری بالغ بر ۶۰ میلیارد ریال تا ورودی تالاب میقان به مسافت هشت کیلومتر زیرسازی و آسفالت می شود.

شرکت املاح معدنی ایران از سال ۱۳۶۳ تاسیس شده که واحد گرمسار این شرکت در سال ۷۳ و مرحله نخست واحد اراک آن در سال ۱۳۷۹ و مرحله دوم آن در سال ۱۳۸۴ به بهره برداری رسیده است.

طرح توسعه، پروژه سولفات پتاسیم، کلرو کلسیم و اسید سولفوریک در شهرستان گرمسار به ظرفیت ۴۰ هزار تن آغاز شده که از پیشرفت مناسبی برخوردار است و در کاهش واردات کشور در رابطه با این محصولات بسیار مورد نیاز است.

سولفات پتاسیم مصارف کشاورزی دارد و دولت سالانه حدود ۲۰۰ هزار تن از محصول فوق را وارد می کند و به صورت یارانه ای در اختیار کشاورزان در سراسر کشور قرار می دهد.

۳۰۱۷/۶۰۱۳/

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال دستگاه های اجرایی صنعت علمی و فناوری کشاورزی یارانه قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۸۱۰۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهبرد جامع بیمه ایران برای سال ۱۴۰۳؛ تمرکز بر دیجیتالیزه کردن و نوآوری در بیمه‌های زندگی

مدیرعامل بیمه ایران، در نشستی با حضور مدیران کل استان‌ها، برنامه‌های استراتژیک شرکت را برای سال ۱۴۰۳ تشریح کرد و گفت: تبیین راهبرد سال ۱۴۰۳ در پنج محور الکترونیکی کردن فرآیندهای بیمه گری با اولویت حوزه خسارت، رشد و توسعه بیمه های زندگی با رویکردی نوآورانه در حوزه سرمایه گزاری، طراحی و معرفی محصولات جدید بیمه ای به بازار، افزایش توانمندی و قابلیتهای نمایندگان از طریق تعریف بسته های آموزشی، رفاهی و تسهیلاتی و معرفی بهتر دست‌آوردها و خدمات بیمه ایران از طریق رسانه های جمعی پرداخت.

نشست مدیرعامل با مدیران ستادی و استانی با عنوان همدلی، انسجام و اصول حرفه‌ای با حضور محمدرضاکشاورز مدیرعامل و رییس هیات مدیره بیمه ایران برگزار گردید.

کشاورز در این نشست که با حضور مدیران کل استان‌ها به صورت برخط همراه بود به تبیین راهبرد سال ۱۴۰۳ در پنج محور الکترونیکی کردن فرآیند‌های بیمه گری با اولویت حوزه خسارت، رشد و توسعه بیمه‌های زندگی با رویکردی نوآورانه در حوزه سرمایه گزاری، طراحی و معرفی محصولات جدید بیمه‌ای به بازار، افزایش توانمندی و قابلیت‌های نمایندگان از طریق تعریف بسته‌های آموزشی، رفاهی و تسهیلاتی و معرفی بهتر دست‌آورد‌ها و خدمات بیمه ایران از طریق رسانه‌های جمعی پرداخت.

وی گفت: بیمه ایران دارای تمدن سازمانی است و این تمدن سازمانی نتیجه تلاش بسیاری از همکاران و نمایندگان از قدیم تا به الان بوده و همه ما موظفیم این امانت را به خوبی حفظ، تقویت و به آیندگان منتقل کنیم. معتقدم قانونٱ و اخلاقٱ و شرعٱ باید از نگاه تمام ذینفعان برای حفظ این تمدن سازمانی، کوشش کنیم.

همه خودمان را مدیون شرکت میدانیم و به نظر من برای اداره شرکت بزرگ بیمه ایران باید روی چند موضوع توافق کنیم. برقراری نظم و انضباط در همه امور، تعامل و برقراری ارتباط با همه ذینفعان با رعایت احترام و سرعت بخشی توام با کیفیت در انجام امور. همه همکاران در سطوح حکمرانی، مدیریتی و عملیاتی باید به دنبال نهادینه کردن این مولفه‌های رفتاری باشیم.

مدیرعامل بیمه ایران افزود: بهترین جلسات من دیدار با مدیران استان‌ها و همکاران محترم شبکه نمایندگی است، چون کار اصلی و اجرایی را همکاران من در شعب و نمایندگی‌ها انجام می‌دهند. هدف از تشکیل نشست، دریافت نقطه نظرات و دیدگاه‌های مدیران استان‌ها است و همه دغدغه‌های مطرح شده را صحیح میدانم و از معاونین توقع دارم موضوعات را در حوزه خودشان اولویت بندی کنند و از مدیران ستادی نیز انتظار دارم انتظارات و درخواست‌های استان‌ها را سریع پاسخ دهند چرا که مشتری در شعبه منتظر تصمیم گیری ما نخواهد ماند. کسب و کار ما بیمه گری است و همه واحد‌ها باید به یکدیگر کمک کنند.

رئیس هیات مدیره با اشاره به نظرات مدیران کل استانی تاکید کرد: نباید تصمیمات در اجرا با وقفه روبرو شود و حدود اختیارات باید با توجه به شرایط رقابت بازار بهینه گردد. باید چابک‌تر تصمیم بگیریم و با تغییرات بروز شویم. تشکیل کمیته از افرادی که دل در گرو موفقیت شرکت دارند میتواند به دستیابی به اهداف کمک کند و من هم بنا دارم از همه سلائق که به شرکت علاقه دارند استفاده کنم.

وی در پایان گفت: بیمه ایران علیرغم نقش حاکمیتی، اما یک بنگاه تجاری و اقتصادی است و اعتقاد دارم نظام حقوق و دستمزد آن باید با این نگاه بهینه شود به همین جهت با توجه به مقررات دولتی به دنبال تحقق تغییراتی در این خصوص هستیم.

در ابتدای این نشست نعمت الهی سرپرست معاونت حقوقی و هماهنگی اموراستانها، شعب و نمایندگی‌ها با اشاره به تاکید مدیرعامل در تشکیل این جلسه به توضیح اجمالی برنامه حوزه مربوط پرداخت و از برگزاری گردهمایی حضوری سراسری مدیران در آینده نزدیک خبر داد.

در این نشست که با عنوان همدلی، انسجام و اصول حرفه‌ای برگزار شد مدیران کل استان‌های گیلان، همدان، یزد و سیستان و بلوچستان نیز به نمایندگی از استان‌های کشور دیدگاه‌های خود را مطرح نمودند.

دیگر خبرها

  • شرکت‌های دانش‌بنیان صنایع معدنی گرد هم می‌آیند
  • راهبرد جامع بیمه ایران برای سال ۱۴۰۳؛ تمرکز بر دیجیتالیزه کردن و نوآوری در بیمه‌های زندگی
  • انتقاد غیرمنصفانه، شجاعت مدیران را سلب می کند
  • کدام کشورها در رویداد اقتصاد دریامحور ایران شرکت می‌کنند؟
  • افشای لیست ارزبگیران توسط گمرک / یک میلیارد دلار برای مدیران خودرو! + اسامی
  • «اشتغال تخصصی و گردش مالی» نوع تقسیم‌بندی دانش‌بنیان‌ها و حمایت‌ها را مشخص می‌کند/ سازوکار‌های حمایتی متناسب‌تر شدند + فیلم
  • تذکر چندباره بذرپاش به زیر مجموعه وزارت اقتصاد / صندوق تامین خسارت بدنی به تکلیف قانونی خود عمل کند
  • ◄ درآمدهای حیرت آور فرودگاه استانبول برای اقتصاد ترکیه
  • چرا شرکت‌ها مشکل تامین مالی دارند؟
  • التیام سریع زخم پای دیابتی با استفاده روزانه از یک محصول فناورانه ایرانی در منزل