Web Analytics Made Easy - Statcounter

عبدالله آیاز مدیرکل اداره مهاجرت وزارت کشور ترکیه در مصاحبه با خبرگزاری آناتولی در واکنش به گزارش اخیر سازمان دیدبان حقوق بشر درباره آوارگان سوری در این کشور ادعا کرد: عملیات ما در استانبول نه برای مقابله با سوری‌های مقیم ترکیه بلکه با مهاجران غیرقانونی است!

مدیرکل اداره مهاجرت وزارت کشور ترکیه با اشاره به گزارش های برخی رسانه ها درباره مهاجران سوری گفت: بنا به اعلام سلیمان سویلو وزیر کشور ترکیه بحث اخراج مهاجران سوری اصلا مطرح نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مساله اصلی اعزام آنها به شهرهایی است که در آنجا ثبت نام ثبت شده اند. قصد داریم مانع شلوغی بیش از حد در استانبول شویم.

وی در این باره اضافه کرد: طی این مدت مهاجرانی از کشورهای مختلف از جمله افغانستان و پاکستان که به صورت غیرقانونی در ترکیه شناسایی و به مراکز استرداد یا اداره مهاجرت در استان ها منتقل شده اند. هیچ موردی از اخراج، انتقال به مراکز استرداد و بازداشت افراد یا دارای مجوز اقامت در ترکیه وجود ندارد. از آنان خواستیم که به شهرهای محل اخذ اقامت خود بازگردانند. افراد غیرمجاز نیز به اردوگاه مهاجران منتقل و ثبت‌نام آنها انجام خواهد شد.

این در حالیست که ۵ مرداد ماه، سازمان دیده بان حقوق بشر در گزارشی مسئولان ترکیه را به کوچاندن آوارگان سوری متهم کرده بود.

در این گزارش آمده بود: ترکیه، آوارگان سوری را به اجبار وادار می کند اقرارنامه هایی را امضا کنند که در آن قید شده است به طور داوطلبانه خواهان ترک این کشور و بازگشت به سوریه هستند و سپس پس از این امضا آنها را با زور از ترکیه اخراج می کند. ترکیه گمان می کند شهروندان سوری را به بازگشت داوطلبانه به کشورشان تشویق می کند اما آنها را در صورتی که موافق بازگشت به سوریه نباشند به حبس تهدید می کند.

دیدبان حقوق بشر خاطرنشان کرد که عملیات بازگرداندن اجباری و توام با زور آوارگان سوری بدین معنی است که دولت ترکیه آماده اعمال سیاست هایی است که بسیاری از آوارگان سوری را از حمایت محروم می کند.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: آنکارا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۰۵۲۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غرق شدن چادرهای آوارگان فلسطینی در آب باران

به گزارش خبرگزاری مهر، شبکه فلسطین الیوم گزارش داد که بارش شدید باران در نوار غزه طی بامداد امروز باعث شده چادرهای آوارگان فلسطینی در این باریکه غرق در آب شوند.

نبود امکانات کافی در چادرهای آوارگان فلسطینی برای مقابله با سرما و گرما، گسترش بیماری‌های واگیردار در میان جنگ زدگان فلسطینی، تشدید قحطی و نبود آب آشامیدنی کافی باعث شده روزانه شاهد شهادت برخی از آوارگان فلسطینی به ویژه کودکان که تاب مقابله با این شرایط طاقت فرسا را ندارند باشیم.

در کنار تمام مشکلات معیشتی آوارگان فلسطینی، ضربات روحی و روانی وارد آمده بر این افراد در جریان حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی طی ۲۱۳ روز گذشته جبران ناپذیر است.

علاوه بر این آژانس امدادرسانی و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (آنروا) روز گذشته طی گزارشی در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی «ایکس» (توئیتر سابق) هشدار داد که در نتیجه حملات مداوم اشغالگران قدس به نوار غزه، «سطوح ویرانگر» آسیب روانی از جمله استرس به کودکان در این باریکه وارد شده است.

تیم آنروا در این باره اعلام کرد که در تلاش است تا تأثیرات وحشتناک جنگ را بر کودکان و نوجوانان کاهش دهد.

کد خبر 6097801

دیگر خبرها

  • استقبال «اردوغان» از امیر کویت در آنکارا
  • ترکیه تجارتش با چین، هند و آفریقا را جایگزین رژیم صهیونیستی می‌کند
  • غرق شدن چادرهای آوارگان فلسطینی در آب باران
  • ادعای ترکیه درباره شرط حماس برای کنارگذاشتن سلاح
  • واکنش ابراهیم رئیسی به اعتراضات دانشجویی در آمریکا
  • چرا اظهارات بایدن برای هند و ژاپن غافلگیرکننده بود
  • میقاتی دریافت رشوه از اروپا برای نگه داشتن پناهجویان سوری را تکذیب کرد
  • تحریم ترکیه طی چند روز بر مصرف‌کنندگان اسرائیلی تأثیر خواهد گذاشت؟
  • ترکیه: از تمام ابزار‌ها برای اعمال فشار به اسراییل استفاده می‌کنیم
  • ترکیه: از تمام ابزارها برای اعمال فشار به اسراییل استفاده می‌کنیم