Web Analytics Made Easy - Statcounter

تفاهم‌نامه همکاری‌های در حوزه‌های تبادل تجربیات علمی و پزشکی، دارو، گردشگری سلامت و انتقال دانشجو و استاد بین دانشگاه علوم پزشکی مشهد و وزارت بهداشت لبنان و استانداری خراسان رضوی امضا شد.

به گزارش ایسنا، علی‌رضا رزم حسینی در نشست دیدار با وزیر بهداشت کشور لبنان در استانداری خراسان رضوی اظهار کرد: معمولا یکی از مقاصد همه رؤسای جمهور و وزرای کشورهای مسلمان هنگام سفر به ایران مشهد مقدس است و علت آن حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) در این شهر است که مورد توجه بسیاری از مسلمان و شیعیان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: طی سال حدود ۳۰ میلیون زائر داخلی ایرانی و حداقل سه میلون زائر خارجی از کشورهای اسلامی به مشهد سفر می‌کنند و این روند فزاینده است و هرسال حدود ۱۵ درصد افزایش پیدا می‌کند. این امر باعث شده است که زیرساخت‌های اقتصادی و درمانی خوبی در حوزه سلامت در استان فراهم شود. 

استاندار خراسان رضوی افزود: یک فرودگاه بین‌المللی بسیار خوب در استان سبب شده است که بسیاری کشورهای خارجی به این استان سفر کنند و زمینه توسعه اقتصادی و فرهنگی در استان ایجاد شده است. با توجه به حضور وزیر بهداشت لبنان می‌توانیم اقدامات خوبی در زمینه گردشگری سلامت، انتقال اسناد و مطالب علمی و تجهیزات بیمارستانی در این استان انجام دهیم.

رزم‌حسینی خاطرنشان کرد: در خاطر ایرانیان لبنان به عنوان کشوری در غرب مدیترانه از موقعیت خوبی برخوردار است و از آن به عروس خاورمیانه یاد می‌شود و همکاری‌های میان جمهوری اسلامی ایران و لبنان بعد از انقلاب افزایش پیدا کرده است و امیدواریم این همکاری گسترده و ‌روز به روز افزایش پیدا کند.

 در این نشست جمیل جبق - وزیر بهداشت لبنان - گفت: برای ما لبنانی‌ها و به‌ویژه شیعیان لبنان، شهر مشهد مقدس به‌عنوان یک قبله است و در کل کشور ایران را به عنوان یک کشور دوست و کمک‌کننده به لبنان می‌شناسیم و هیچ وقت خدماتی را که جمهوری اسلامی ایران به لبنان ارائه کرده است را فراموش نمی‌کنیم. 

وی افزود: از برخورد خوب و نیک شما با زائران لبنانی و دانشجویان لبنان تشکر می‌کنم و امروز در سمت خود به عنوان وزیر بهداشت در لبنان به روابط بسیار خوب با ایران و دانشگاه مشهد به‌ویژه در زمینه بهداشت و درمان احتیاج داریم.

وزیر بهداشت لبنان تصریح کرد: ما سطح ایران در زمینه تکنولوژی و پزشکی را درک می‌کنیم و در بازدید گروه لبنانی از ایران یک گزارش مهم درباره صنعت دارو و کارخانجات در تهران ارائه شد و در تلاش هستیم که از این ظرفیت برای توسعه روابط بین دو کشور استفاده کنیم.

جمیل جبق در پایان گفت: ما در حال حاضر در لبنان قصد ساخت آزمایشگاه مرکزی برای سلامت، دارو، غذا و آب را داریم و برای ما خیلی مهم است که بتوانیم از تجربیات ایران استفاده کنیم. پس از بازدید گروه فنی به وزارت بهداشت و بازدید از کارخانه‌های دارو در تهران به این نتیجه رسیدیم که ساخت داروی سمیلار به مرحله پیشرفته رسیده است و بیشترین چیزی که مد نظر ماست دارویی در ارتباط با بیو سمیلار است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: خراسان رضوي لبنان دارو گردشگري سلامت امضای تفاهم نامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۲۱۳۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش تعداد رشته‌های دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،سرپرست معاونت آموزش، تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه گفت: نظر به موافقت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، با تاسیس ۲ رشته پرستاری داخلی-جراحی و پرستاری سلامت جامعه در مقطع کارشناسی ارشد در این دانشگاه، شمار رشته‌های علوم پزشکی تربت‌حیدریه به ۱۸ رشته افزایش یافت.

دکتر حسن اژدری زرمهری افزود: بعد از بازدید میدانی ارزیابان وزارت بهداشت که بهمن ماه پارسال انجام شد و با توجه به نیاز روزافزون نظام سلامت کشور به پرستاران متخصص در زمینه داخلی-جراحی و سلامت جامعه و همچنین ظرفیت‌های موجود در این دانشگاه علوم پزشکی، شورای آموزش علوم پایه پزشکی، بهداشت و تخصصی با این درخواست موافقت کرد.

وی گفت: هم اکنون دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه دارای ۹۳ عضو هیات علمی و نزدیک به هزار دانشجو با ترکیب ۵۶ درصد زنان و ۴۴ درصد مردان است.

زرمهری افزود: اکنون این دانشگاه دارای رشته‌های پرستاری، هوش‌بری، مامایی، اتاق عمل، فناوری اطلاعات سلامت، علوم آزمایشگاهی، بهداشت محیط، پرتوشناسی، فوریت‌های پزشکی، بهداشت عمومی، بهداشت حرفه‌ای، زیست فناوری، فیزیولوژی پزشکی، بیوشیمی بالینی، یادگیری الکترونیکی، ۲ مجوز دکترای پژوهشی و نیز دکترای پزشکی در چهار مقطع کاردانی، کارشناسی (پیوسته و ناپیوسته)، کارشناسی‌ارشد و دکترای تخصصی و در چهار دانشکده است.

دیگر خبرها

  • وجود بیش از ۱۰۰۰ خوابگاه متأهلی برای دانشجویان علوم پزشکی
  • ایران به‌دنبال همکاری و کمک به سوریه در تولید دارو است
  • افزایش تعداد رشته‌های دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه
  • اجتماع کادر درمان در حمایت از جنبش دانشجویان آمریکایی
  • رئیس جدید دانشگاه علوم پزشکی هوشمند معرفی شد
  • بیمارستان فوق تخصصی کودکان شرق کشور؛ مرکز کشت حلق بیماران CF
  • رییس هیات اجرایی سی‌امین جشنواره علوم پزشکی رازی منصوب شد
  • آزمون غربالگری درون دانشگاهی المپیاد علمی دانشجویی وزارت بهداشت در دانشگاه آزاد برگزار شد
  • انعقاد تفاهم‌نامه همکاری سه‌جانبه دانشگاه آزاد با دانشگاه باهنر و علوم پزشکی کرمان
  • حضور سرمایه‌گذاران در غرفه استان فارس قابل توجه بود