Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر پایگاه میراث جهانی تخت سلیمان از بازدید بیش از 10 هزار گردشگر ایرانی و خارجی از این مجموعه خبر داد.

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی، مظفر عباس زاده در جمع خبرنگاران افزود: در طول تیر ماه سال جاری 10 هزار و 94 گردشگر از بناها و آثار معماری مجموعه میراث فرهنگی و گردشگری تخت سلیمان و یکهزار و 156 گردشگر نیز از "کوه میان تهی زندان سلیمان"  بازدید کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد:از این تعداد 111 گردشگر خارجی از تخت سلیمان، و 18 نفر نیز از کوه میان تهی زندان سلیمان بازدید کردند.

مدیر پایگاه میراث جهانی تخت سلیمان تکاب گفت: این گردشگران از کشورهای آلمان، ایتالیا، سوئیس، ژاپن و فرانسه برای دیدن مجموعه میراث جهانی تخت سلیمان به شهرستان تکاب سفر کردند.

عباس زاده تصریح کرد: اکثر گردشگران ایرانی و خارجی در سوئیت ها یا واحدهای بوم گردی اقامت کردند.

به گزارش ایسنا؛  مجموعه میراث جهانی تخت سلیمان تکاب در دوره های مختلف تاریخی محل سکونت اشکانیان، ساسانیان و ایلخانیان بود؛ قلعه تاریخی تخت سلیمان که در جنوب شرقی آذربایجان غربی و در 45 کیلومتری شهر تکاب واقع شده از دوره ساسانیان باقی مانده است و با بخش های مختلف همچون تالار ستون دار، ایوان خسرو، دروازه ها و دیوارهای مستحکم از بناهای مهم تاریخی جهان به شمار می رود.

این مجموعه میراث فرهنگی با دریاچه ای اسرار آمیز در وسط بقایای تاریخی آن در سال 1382 به عنوان چهارمین اثر ملی کشور در فهرست آثار جهانی سازمان یونسکو به ثبت رسید.



انتهای پیام انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر تحریم ظریف آذربایجان غربی آلمان جنوب شرقی ژاپن یونسکو قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر تحریم ظریف امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۳۹۰۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جذب ۵۰۰ هزار گردشگر به چشمه مرغاب

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ رئیس اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری تیران و کرون با بیان اینکه مجموعه نمونه گردشگری چشمه مرغاب در ۸۰ کیلومتری غرب اصفهان در شهر عسگران از توابع بخش کرون شهرستان تیران و کرون واقع شده گفت: این مجموعه یکی از مناطق چهارگانه نمونه گردشگری مصوب هیات دولت در شهرستان تیران و کرون است که بیشترین میزان جذب گردشگر شهرستان را به خود اختصاص داده است.
محسن مظاهری افزود: به همت شهرداری و شورای اسلامی شهر عسگران مرحله اول طرح ساماندهی منطقه نمونه گردشگری چشمه مرغاب با ۳۰ میلیارد ریال هزینه اجرا و مرحله دوم ساماندهی نیز مصوب شده و در صورت تخصیص اعتبار لازم اجرایی خواهدشد.
وی با اشاره به اینکه بیش از دویست و ده آلاچیق و سکوی استراحت در این مجموعه در اختیار گردشگران است گفت: با اجرا و بهره برداری از مرحله دوم طرح ساماندهی مجموعه گردشگری چشمه مرغاب شرایط اقامت گردشگران نیز مهیا و ظرفیت پذیرش گردشگر این مجموعه تا ۲ برابر افزایش می‌یابد.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • بازدید رایگان از موزه‌ها برای معلم‌ها و استادان
  • لزوم استفاده از شیوه‌های نوین در جذب گردشگر
  • بازدید رایگان از موزه ها برای معلم ها و استادان دانشگاه
  • برگزاری ۲۵۰ برنامه به مناسبت هفته میراث فرهنگی در گیلان
  • بازدید رایگان معلمان و اساتید از موزه‌ها و محوطه‌های تاریخی
  • انتقال اشیای تاریخی موزه ایران باستان به موزه آذربایجان تبریز
  • آمادگی میراث فرهنگی ساماندهی و مرمت کاروان‌سرای تاریخی جنب شرکت نفت ارومیه
  • جذب ۵۰۰ هزار گردشگر به چشمه مرغاب
  • همکاری گروه بین المللی ایسکارسا با میراث فرهنگی در مرمت بنا‌های تاریخی نطنز
  • هفتاد اثر موزه شوش، مرمت شد