Web Analytics Made Easy - Statcounter

نشریه انگلیسی«نیو استیتزمن» در گزارشی در مورد اتحاد ایرلند نوشت، «مری لو مک دونالد» رهبر حزب "شین فین" جمهوری ایرلند، روز "رژه سنت پاتریک" که ماه مارس سال جاری میلادی برگزار شد، با بنری که روی آن نوشته شده بود، "انگلیس از ایرلند خارج شو" راهپیمایی خود را آغاز کرد؛ اما این حرکت رهبر حزب «شین فین» انتقاداتی را نیز در پی داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روز "رژه سنت پاتریک" یکی از اعیاد مخصوص و تعطیلات ایرلندی ‌هاست که با مهاجرت و نفوذ آنها در کشورهای دیگر، بعد بین ‌المللی به خود گرفته. سنت پاتریک کسی است که دین مسیح را به ایرلند آورده ‌است.

این حرکت«دونالد» تنها نشان دهنده افزایش حمایت برای داشتن ایرلند متحد است.اواخر ماه مه سال جاری، نظرسنجی های انجام شده در تلویزیون ملی ایرلند نشان داد که دو سوم رای دهندگان جمهوری ایرلند، از ایرلند متحد حمایت می کنند که در مقایسه با سال 2015 افزایش چشمگیری داشته است.

اما این حمایت ها از گرایش های ملی گرایان شین فین فاصله گرفته است.در همین حال رویکرد «بوریس جانسون» نخست وزیر انگلیس درباره برگزیت برای اقتصاد ایرلند شمالی نگران کننده است؛ شین فین باید در این زمینه سرمایه گذاری کند.

انتخاب بوریس جانسون به عنوان نخست وزیر جدید انگلیس، احتمال برگزیت بدون توافق تا 31 اکتبر را به شدت افزایش داده است.

طبق آمارهای منتشر شده بانک مرکزی انگلیس، خروج با توافق از اتحادیه اروپا سبب افت ۳.۹ درصدی اقتصاد بریتانیا و پیامد برگزیت بدون توافق افت ۹.۳ درصدی در اقتصاد این کشور را منجر می‌شود.

«مک دونالد» به عنوان رهبر شین فن که بزرگترین حزب ملی ایرلند شمالی است چندی پیش، بعد از دیدار با بوریس جانسون هشدار داد که برگزیت بدون توافق برای اقتصاد ایرلند، زندگی مردم و توافقنامه صلح این کشور فاجعه بار خواهد بود.

چند سال قبل، هیچ یک از رهبران احزاب ایرلند به موضوع اتحاد ایرلند اشاره نمی کردند. سیاست مداران میانه رو از اینکه اشاره به این موضوع می تواند صلح در ایرلند شمالی را متزلزل کند، هراس داشتند. سال 2016 زمانی که «اندا کنی» از اعضای حزب راست میانه ایرلند، درباره چشم انداز ایرلند متحد صحبت کرد، شوک بزرگی مردم این کشور را در بر گرفت اما حالا « لئو وارادکار»  رهبر حزب" فاین گال" ایرلند به صورت آزاد اما محتاطانه درباره جنبه های ایرلند متحد صحبت می کند.

منطقه ایرلند شمالی طی چند دهه شاهد خشونت‌های سیاسی و فرقه‌ای بوده است. این خشونت‌ها در سال ۱۹۹۸ با امضای قرارداد صلح موسوم به  "توافق جمعه نیک "و ترک مبارزه مسلحانه توسط ارتش جمهوری‌خواه ایرلند، تقریبا به پایان رسید. حالا نسلی وجود دارد که ملی گرایی را به یک چنین خشونت هایی نسبت نمی دهند و نظرسنجی ها از حمایت آنها از اتحاد ایرلند حکایت دارد

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۴۹۲۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش دوبرابری سهم اقتصاد دیجیتال در کشور با اجرای برنامه هفتم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مرکز روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان برنامه و بودجه کشور، «داود منظور» در سخنرانی خود در هشتادمین نشست سالیانه کمیسیون اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل متحد برای آسیا و اقیانوسیه (اسکاپ) در بانکوک گفت: شبکه ملی اطلاعات ایران همه کشور را پوشش داده و خدمات باکیفیت را در لایه‌های مختلف ارائه می‌دهد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با بیان اینکه شبکه فیبرنوری پنج میلیون خانوار را پوشش می‌دهد که این رقم تا یک و نیم سال آینده به ۲۰ میلیون خانوار افزایش می‌یابد، گفت: سهم اقتصاد دیجیتال در ایران هفت و نیم درصد است که این رقم طی پنج سال اجرای برنامه هفتم توسعه، دو برابر خواهد شد.

منظور افزود: جمهوری اسلامی ایران فاز اول پلتفرم ملی دولت الکترونیک را راه‌اندازی کرده که تاکنون ۹۹ درصد از نهادهای عمومی را با سه‌هزار سرویس به منظور ارتقای حکمرانی دیجیتال متصل کرده است. علاوه بر این، احراز هویت آنلاین توسط هوش مصنوعی با دقت بالا در سرویس‌های دولتی استفاده می‌شود.

معاون رئیس‌جمهور افزود: قانون جدید «مدیریت داده‌ها و اطلاعات ملی» راه را برای توسعه دولت هوشمند و همچنین ارائه داده‌های دولتی به بخش خصوصی با چارچوب مشخص هموار کرده است.

وی در ادامه به ارائه پیشنهادهای جمهوری اسلامی ایران به اعضای کمیسیون اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل متحد برای آسیا و اقیانوسیه (اسکاپ) پرداخت و گفت: تشویق و تسهیل سرمایه‌گذاری کشورهای عضو در اقتصاد دیجیتال؛ توسعه پلتفرم‌های دیجیتال و پارک‌های داده؛ توسعه کسب و کارهای دیجیتال متوسط و کوچک؛ تبادل تجربیات برای توسعه حقوق بشر در فضای مجازی به‌ویژه درمورد حقوق کودکان و خانواده‌ها در دنیای دیجیتال و توسعه تجارت الکترونیک و بازارهای دیجیتال منطقه‌ای، پیشنهادهای جمهوری اسلامی ایران به اعضای اسکاپ است.

کد خبر 6091014 محمدحسین سیف اللهی مقدم

دیگر خبرها

  • افزایش دوبرابری سهم اقتصاد دیجیتال در کشور با اجرای برنامه هفتم
  • وزیر اول ایرلند شمالی خشونت‌ها در غزه را نسل کشی خواند
  • شنبه اعتراض؛ هزاران صهیونیست خواهان برکناری نتانیاهو شدند
  • دیدار وزرای خارجه جمهوری آذربایجان و ارمنستان در قزاقستان
  • جنبه‌های اقتصادی مالكیت فكری مغفول مانده است
  • راهکار ساماندهی وضعیت خودرو از نگاه معاون علمی ریاست جمهوری
  • رشد ۱۰۰ درصدی دانش‌بنیان‌ها در بورس/علم و فناوری دو بال عملیات «وعده صادق»
  • رشد صد درصدی دانش‌بنیان‌ها در بورس/علم و فناوری دو بال عملیات وعده صادق
  • اقتدار جمهوری اسلامی تکیه گاهی برای آزادی خواهان جهان است
  • توافق میان باکو و ایروان نزدیک است