Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-29@01:29:28 GMT

آخرین فرصت داوطلبان برای انتخاب رشته کنکور 98

تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۴۸۱۲۹

 حسین توکلی گفت: کلیه داوطلبانی که بر اساس اطلاعات مندرج در کارنامه سراسری مجاز به انتخاب رشته هستند باید پس از مطالعه دفترچه انتخاب رشته، پیوست ها و دستورالعمل انتخاب رشته، کدرشته های مورد نظر خود را بر اساس آن از گروه های آزمایشی مجاز انتخاب کنند.

اخبار اجتماعی- وی افزود: داوطلبان ابتدا کدرشته های مورد علاقه را به ترتیب ابتدا در فرم پیش نویس ثبت کنند و پس از اطمینان از صحت آن، از ۲۰ مرداد تا ۲۴ مرداد ۹۸ بر اساس دستورالعمل نحوه انتخاب رشته که بر روی سایت سازمان سنجش درج شده است، با وارد کردن کد کاربردی، کد رهگیری، کد کارنامه و یا شماره پیگیری نسبت به تکمیل فرم انتخاب رشته اقدام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مشاور عالی سازمان سنجش یادآور شد: داوطلب پس از تکمیل فرم انتخاب رشته اینترنتی کنکور ۹۸ یک شماره ۱۵ رقمی به عنوان رسید دریافت می کند که لازم است آن را نزد خود نگهداری کند.

وی افزود: دفترچه راهنمای انتخاب رشته در کنکور ۹۸ بر روی سایت سازمان سنجش منتشر شده است. همچنین ویژه نامه انتخاب رشته و سیستم انتخاب رشته مجازی نیز بر روی سایت فعال شده است.

توکلی گفت: از تعداد ۸۳۲ هزار و ۲۸۹ نفر مجاز به انتخاب رشته، تاکنون تعداد ۳۵ هزار و ۳۵۶ نفر انتخاب رشته کرده اند.

وی اظهار داشت: داوطلبان تا ۱۵۰ کدرشته می توانند در فرم انتخاب رشته خود انتخاب کنند و همچنین برای انتخاب رشته خود به اصلاحاتی که در سایت سازمان سنجش منتشر شده است توجه کنند.

آزمون سراسری سال ۹۸ در روزهای ۱۳ و ۱۴ تیرماه با حضور بیش از یک میلیون داوطلب برگزار شد و پس از انتشار کارنامه در ۱۵ مردادماه بیش از ۸۳۲ نفر مجاز به انتخاب رشته شدند.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: سازمان سنجش کنکور ۹۸ سازمان سنجش کنکور انتخاب انتخاب رشته کنکور 98

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۴۸۱۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امروز آخرین مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری

داوطلبان آزمون نیمه‌متمرکز دکتری سال ۱۴۰۳ تا فردا برای انتخاب رشته مهلت دارند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، علیرضا کریمیان مشاور رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: داوطلبان مجاز به انتخاب رشته آزمون دکتری تا فردا شنبه ۸ اردیبهشت مهلت دارند که با ثبت کدرشته محل‌های انتخابی خود به میزان حداکثر ۵۰ کدرشته محل در صورت وجود با توجه به مجموعه امتحانی که در آن آزمون داده‌اند، انتخاب رشته خود را انجام دهند.

وی افزود: داوطلبان باید دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی و اطلاعیه‌ها و اصلاحات مرتبط با آن را به صورت دقیق و کامل مطالعه و پس از آن کدرشته محل‌های مورد علاقه خود را از کدرشته محل‌های مربوط به مجموعه امتحانی انتخاب و اولویت‌ها را به ترتیب علاقه مرتب و ثبت کنند.

به گفته کریمیان، کد دسترسی برای انتخاب رشته‌محل‌های دانشگاه آزاد اسلامی در انتهای کارنامه درج شده است.

کد خبر 748273

دیگر خبرها

  • فرصت انتخاب رشته داوطلبان آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ دوباره تمدید شد
  • برگزاری آزمون اختصاصی برای ۶۰ داوطلب جامانده از کنکور/ تعداد متقلبان کنکور امسال اعلام شد
  • امروز آخرین مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری
  • داوطلبان کنکور مردادماه منتظر نتایج باشند
  • پایان آزمون سراسری با رقابت داوطلبان گروه علوم تجربی
  • شرایط برگزاری کنکور نسبت به سال‌های گذشته مناسب‌تر است
  • آزمون اختصاصی برای کنکوری‌های گرفتار در سیل برگزار می‌شود
  • رقابت پرمتقاضی‌ترین رشته های کنکور آغاز شد
  • آغاز ماراتن پرمتقاضی‌ترین رشته‌های کنکور
  • رقابت پرمتقاضی‌ترین رشته‌های کنکور آغاز شد