Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، خلیل نیکشاد، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل امروز در جمع خبرنگاران گفت: ابراهیم محمدی باغدار مشگین‌شهری با شکستن رکورد تولید محصول شلیل در استان توانست از ۲ هکتار باغ شلیل بیش از ۱۰۰ تن شلیل مرغوب و درجه یک استحصال کند.

او افزود: در حال حاضر میانگین تولید این محصول در استان در هر هکتار ۱۸ تن می‌باشد که این باغدار موفق شد بیش از سه برابر این میزان برداشت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل مدیریت مناسب باغ، بکاربستن توصیه‌های کارشناسان جهاد کشاورزی و استفاده از سیستم آبیاری نوین را از دلایل اصلی موفقیت این باغدار بیان کرد.

نیکشاد گفت: در حال حاضر سالانه بیش از ۴۰۰ هزار تن انواع محصولات سردرختی در استان تولید می‌شود که از این رقم ۱۰۵ تن مربوط به ۲ محصول پر طرفدار هلو و شلیل می‌باشد.

شهرستان مشگین‌شهر در شمال غربی اردبیل با دارا بودن ۱۴ هزار هکتار باغ میوه و تولید سالانه بیش از ۳۰۰ تن انواع محصولات سردرختی رتبه اول استان و جایگاه ممتازی در کشور دارد.

انتهای پیام/ح

تولید سالانه بیش از ۴۰۰ هزار تن انواع محصولات سردرختی در اردبیل

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کشاورزی باغداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۰۸۸۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز برداشت محصولات صیفی جات از مزارع مهران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ رحیمی با اشاره به افزایش ۲۰ درصدی کاشت محصولاتی مانند: گوجه، خیار و بامیه اظهار کرد:  با نزدیک شدن به  زمان برداشت صیفی جات در شهرستان مهران کار مقابله غیر شیمایی با آفات این محصولات نیز  از طریق رها سازی زنبور‌های براکون شروع شده است.  

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

دیگر خبرها

  • بالغ‌بر ۵۰ درصد چاه‌های عمیق جوین متقاضی مجهز شدن به پنل‌های خورشیدی هستند
  • تکمیل طرح‌های آبی مشگین‌شهر نیازمند ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار است
  • برداشت ۷ هزار و ۴۳۸ تن عسل در سال گذشته
  • حضور ۱۰ شرکت تولیدی کشاورزی مازندران در نمایشگاه اکسپو
  • اردبیل رتبه چهارم تولید عسل کشوری را دارد
  • واگذاری ۷۵۰ هکتار زمین برای احداث گلخانه در استان اردبیل
  • واگذاری ۷۵۰ هکتار زمین برای احداث گلخانه
  • ۳۵ میلیارد ریال تسهیلات مکانیزاسیون جذب ششتمد خراسان رضوی شد
  • آغاز برداشت محصولات صیفی جات از مزارع مهران
  • برداشت ۱۵ هزار تن گندم از مزارع استان بوشهر