Web Analytics Made Easy - Statcounter

با پیگیری‌های صورت گرفته اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور همزمان با عید سعید غدیر خم، ۱۰ درصد مازاد بیمه شخص ثالث تاکسی‌ها در مصوبه هیئت دولت حذف شد.

به گزارش ایمنا و به نقل از اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور، مرتضی ضامنی مدیر عامل اتحادیه در این باره اظهار کرد: با پیگیری‌های انجام شده که به منظور حذف ۱۰ درصدی مازاد پرداختی رانندگان تاکسی بابت بیمه شخص ثالث رانندگان تاکسی در کمیسیون اجتماعی دولت صورت گرفت، در آستانه عید غدیر، این موضوع در هیئت دولت به تصویب رسید و این اضافه پرداختی از ردیف بیمه تاکسیرانان حذف شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با پیشنهاد وزارت کشور و تأیید شورای عالی بیمه به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی، این موضوع در هیئت وزیران مطرح و به تصویب رسید.

مدیر عامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور ادامه داد: معاون اول رئیس جمهور این مصوبه را که در ردیف (۱) جدول ذیل ماده (۴) آئین نامه تعیین سقف حق بیمه شخص ثالث، عبارت « تاکسی و» حذف می‌شود را در آستانه عید غدیر ابلاغ کرد.

وی گفت: با این مصوبه از این پس هزینه پرداختی رانندگان تاکسی بابت بیمه شخص ثالث، ۱۰ درصد کمتر از گذشته خواهد بود.

ضامنی عنوان کرد: بر اساس همین مصوبه در صورت گذراندن بعضی آموزش‌ها توسط رانندگان، شرکت‌های بیمه، مجاز خواهد بود، ۱۰ درصد دیگر به رانندگان دارای گواهی آموزشی تخفیف دهد، اما اجرایی شدن این فرایند مستلزم تهیه دستورالعملی توسط بیمه مرکزی و پلیس راهور است که تا کنون تهیه نشده و از انجایی که رانندگان تاکسی تمامی آموزش‌های حرفه ای را دیده اند، امیدواریم با تسریع در ابلاغ این دستورالعمل بتوانیم، درصد تخفیف تاکسیرانان را بیشتر کنیم.

کد خبر 386555

منبع: ایمنا

کلیدواژه: تاکسی تاکسیرانی کلانشهر بيمه شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۳۶۷۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم بیمه رایگان دهک‌های یک تا ۵

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان، مدیر عامل سازمان بیمه سلامت گفت: همه افرادی که در سال گذشته در دهک یک تا ۵ جامعه بیمه رایگان شدند، همچنان از بیمه رایگان سلامت بهره‌مند خواهند بود. اعتبار بیمه نامه آنها به صورت خودکار و الکترونیک تمدید شده است.
افراد شامل دهک‌های ۶ تا ۹ در سال جاری از تخفیف در پرداخت حق بیمه برخوردارند که در دهک ۶، ۲۰ درصد حق بیمه، در دهک ۷، ۳۰ درصد حق بیمه، در دهک ۸، ۴۰ درصد حق بیمه و در دهک ۹، ۵۰ درصد حق بیمه پرداخت می‌کنند.
محمد مهدی ناصحی با بیان اینکه افراد برای تمدید اعتبار بیمه سلامت نیازی به مراجعه حضوری ندارند افزود: بیمه شدگان با مراجعه به سامانه شهروندی بیمه سلامت به نشانی bimesalamatiranian.ir می‌توانند از جزییات بیمه همگانی خود مطلع شوند.
هزینه حق بیمه افراد در کشور بسیار پایین است و افراد فاقد بیمه یا از طریق این سامانه اقدام کنند و یا به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه کنند.

دیگر خبرها

  • کرایه تاکسی در اهواز ۳۵ درصد گرانتر شد
  • تداوم بیمه رایگان دهک‌های یک تا ۵
  • مخالفت انجمن تجارت الکترونیک با دریافت مالیات بر ارزش افزوده از تاکسی اینترنتی
  • تخفیف بیمه سلامت برای دهک‌‌های ۶ تا ۹ درآمدی
  • بیمه رایگان دهک‌های یک تا پنج ادامه دارد
  • رکورد شهرداری در ایجاد مخازن آب اضطراری | پیرهادی: ۷۰ درصد مخازن در این دوره ایجاد شدند
  • نگاهی به چالش تاکسی های برقی برای مالکان| در صورت تصادف تاکسی های برقی، عملکرد بیمه باید چگونه باشد؟
  • یک سد مهم کشور پُر شد؛ مردم مراقبت کنند
  • نارضایتی برخی از تاکسی داران از درخواست معاینه فنی برای خودروی فرسوده هنگام تعویض
  • تشکیل ۴۳۴ پرونده برای رانندگان متخلف ناوگان برون شهری آذربایجان غربی