Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدباقر قاسم‌زاده در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، در خصوص تعداد پروازهای رفت و برگشت از خراسان رضوی به سمت مکه مکرمه در این مدت اظهار کرد: همانطور که شاهد هستیم از 31 مردادماه، اولین پرواز هواپیمایی جمهوری اسلامی به مقصد مشهد اعزام شد. تعداد زائرانی که به مشهد مقدس برمی‌گردند، حدود 11 هزار زائر است که این تعداد زائر با حدود 46 سورتی پرواز کارشان انجام خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هم‌چنین از 31 مرداد ماه تا 17 شهریورماه، مدت زمان برگشت زائرین خواهد بود.

وی در پاسخ به سوالی پیرامون نظرسنجی‌های انجام شده از میزبانی عربستانی‌ها و برآورد زائران نسبت به پروازهایی که از مشهد انجام شده، ادامه داد: طبق اطلاعاتی که ما داریم، در مجموع وضعیت زائرین بسیار مطلوب بوده است. در حوزه فرودگاه مشهد و سایر فرودگاه‌هایی که زائرین از کشور اعزام شدند، وضعیت بسیار خوب بوده و خوشبختانه ما در خروج عزیزانمان به سرزمین وحی تاخیر نداشتیم و امیدواریم که ان‌شاءاللّه در برگشت هم دچار مشکل نشویم و زائرین بتوانند با آرامش کامل و مطلوبیت بسیار خوب برگردند و در مشهد هم مشکلی نداشته باشیم.

بهره‌برداری از ظرفیت کامل پارکینگ طبقاتی تا حدود دو هفته آینده
مدیکل فرودگاه‌های خراسان رضوی هم‌چنین در خصوص روند طرح بازسازی فرودگاه تصریح کرد: خوشبختانه تا حدود دو هفته آینده شاهد بهره‌برداری از ظرفیت کامل پارکینگ طبقاتی به ظرفیت 1400 خودرو خواهیم بود. هم‌چنین دو سوم بازسازی پارکینگ روباز محوطه فرودگاه مقابل ترمینال داخلی انجام شده است؛ یعنی حدود 400 خودرو اکنون زیر بار هستند و امیدواریم که ان‌شاءالله تا دو سه ماه آینده کل مجموعه محوطه‌سازی هم انجام شود و 800 خودرو هم تقریبا آنجا پارک می‌کنند.

قاسم‌زاده خاطرنشان کرد: بحث دیگری که مطرح است، احداث ترمینال جدید خارجی و توسعه ترمینال داخلی است که در جریان کار است و امیدواریم که تا دو سال آینده هم بتوانیم آن‌ها را بسازیم و به بهره‌برداری برسانیم.

وی درباره بودجه درنظر گرفته شده برای بازسازی ترمینال بیان کرد: برای توسعه ترمینال داخلی 44 میلیارد ریال درنظر گرفته شده که اکنون فاز اول و دوم آن انجام شده است و برای ترمینال خارجی هم حدود 80 میلیارد تومان درنظر گرفته شده است.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا خراسان رضوی فرهنگی زائران سرزمین وحی حج تمتع فرودگاه مشهد قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۶۶۲۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تردد زائران اربعین از مرز تمرچین یک ظرفیت بزرگ فرهنگی است

به گزارش خبرنگار مهر، محمدصادق معتمدیان عصر چهارشنبه در جلسه ستاد اربعین استان با قدردانی از تلاش‌های اعضای این ستاد در دو سال گذشته، افزود: اعضای این ستاد بدون توجه به مسائل اداری، به عشق حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام و خدمت به زائرین اربعین حسینی تمام تلاش خود را انجام داده و همه پای کار بودند تا شرایط لازم را برای تردد بدون مشکل زائران فراهم کنند.

وی همچنین با بیان اینکه آذربایجان غربی در تردد زائرین اربعین حسینی از مرز تمرچین، یکی از استان‌های نوپاست، خاطرنشان کرد: با وجود نوپا بودن استان در تردد زائرین اربعین، توانستیم با کیفیت‌ترین خدمات را به زائرین اربعین حسینی در کشور ارائه دهیم.

استاندار آذربایجان‌غربی به تردد زائرین خارجی اربعین حسینی به ویژه برخی از زائران کشورهای منطقه قفقاز از مرز تمرچین نیز اشاره کرد و افزود: مرز تمرچین به عنوان یکی از مرزهای بین‌المللی در راستای تردد زائرین اربعین حسینی در حال شناخته شدن در منطقه است.

معتمدیان همچنین با قدردانی از مردم اهل سنت استان و به ویژه مردم شهرستان پیرانشهر در استقبال و میزبانی از زائران اربعین حسینی، اضافه کرد: یکی از بزرگترین برکات اربعین، حضور خودجوش اهل سنت در خدمت به زائران اربعین حسینی بود که با وجود تلاش‌های دشمن برای تفرقه افکنی، استقبال کم نظیر مردم منطقه از زائران حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام، این توطئه‌ها را خنثی کرد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در زمان تردد زائران اربعین حسینی از مرز تمرچین به سمت عتبات عالیات شاهد هیچ‌گونه مشکل امنیتی نبودیم، افزود: به برکت خون شهدا و مجاهدت‌های نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی، مرز تمرچین به عنوان یکی از مرزهای امن کشور مطرح است و این مسئله موجب شده که زائران و عاشقان حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام با آرامش کامل و بدون هیچ دغدغه‌ای، این مسیر را برای تشرف به کربلای معلی انتخاب کنند.

استاندار آذربایجان‌غربی با بیان اینکه امسال، سومین سال حضور زائران اربعین حسینی برای تردد از مسیر مرز تمرچین است، اظهار کرد: امسال نیز تمامی تدابیر لازم و حداکثری برای خدمت به زائران اربعین حسینی در حوزه‌های مختلف در استان اندیشیده شده است.

معتمدیان همچنین با تاکید بر فعال شدن تمامی کمیته‌های ستاد اربعین حسینی در استان، افزود: نقشه راه در خدمت به زائران اربعین حسینی و همچنین توسعه زیرساخت‌ها آماده شده و مسئولین کمیته‌ها در راستای جذب منابع ملی برای اجرای برنامه‌های عنوان شده، تلاش جدی داشته باشند.

وی در ادامه با بیان اینکه در سال گذشته برخی از مشکلات در حوزه ناوگان حمل و نقل را شاهد بودیم، تصریح کرد: امسال برنامه‌ریزی‌های لازم جهت استفاده از ظرفیت ناوگان حمل و نقل ترکیه و اقلیم کردستان عراق در کنار پتانسیل خطوط ریلی و حمل و نقل استان در راستای تردد امن و بدون مشکل زائران اربعین حسینی انجام می‌شود.

استاندار آذربایجان‌غربی بر تکمیل پایگاه‌های امداد و نجات و اورژانس، بهره‌مندی بیشتر از ظرفیت فناوری اطلاعات و توسعه زیرساخت‌ها در این حوزه و پوشش کامل اینترنت از مسیر ورود زائران اربعین حسینی به استان تا مرز تمرچین تاکید کرد.

کد خبر 6100815

دیگر خبرها

  • روح الامینی: همترازی حقوق بازنشستگان با شاغلین باید کامل انجام شود
  • بازگشت نخستین گروه از زائران هرمزگانی سرزمین وحی
  • تردد زائران اربعین از مرز تمرچین یک ظرفیت بزرگ فرهنگی است
  • فرودگاه شهید بهشتی سالانه ظرفیت پذیرش ۲ میلیون مسافر را دارد
  • آغاز پروازهای حج تمتع از ۲۴ اردیبهشت ماه
  • احداث ترمینال بار هوایی در دستور کار در فرودگاه گناباد قرار گرفت
  • آماده‌باش کامل مدیریت شهری مشهد در پی هشدار سطح نارنجی هواشناسی
  • فرودگاه گناباد، پیشران توسعه و رونق در جنوب خراسان رضوی
  • انتقاد مجدد از حصارکشی پارک لاله/ «توضیحات ارائه شده شهرداری مبهم بود»
  • حجاج بیت الله الحرام از هفته آینده به حج اعزام می‌شوند