Web Analytics Made Easy - Statcounter

 مارک کارنی، رئیس بانک مرکزی انگلیس که به منظور شرکت در اجلاس مشترک روسای بانک‌های مرکزی جهان راهی وایومینگ آمریکا شده بود، از ضرورت اتحاد بانک های مرکزی جهان با یکدیگر برای تغییر ترکیب فعلی ذخایر ارزی سخن گفت و افزود سلطه دلار بر نظام مالی جهان باعث افزایش آسیب‌پذیری کشورها در مقابل نرخ بهره پایین و رشد ضعیف آمریکا شده است

اخبار اقتصادی- کارنی که پیش تر نیز پیش‌بینی کرده بود یوان چین به زودی جای دلار را به عنوان ارز غالب جهانی خواهد گرفت، افزود که مفاد توافق کنفرانس برتون وودز از دهه ۱۹۷۰ رها شده است و دلار دیگر ارزی متکی به طلا نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی که یکی از گزینه های هدایت صندوق بین المللی پول نیز به شمار می‌رود گفت مشکل نظام مالی جهان در حال حاضر مقابله با سیاست‌های پوپولیستی است.

کارنی نقش دلار را در مقطع کنونی، برهم زننده نظام مالی جهانی خواند و تاکید کرد کشورها برای پایان دادن به سلطه دلار باید یک نظام چند قطبی متشکل از ارزهای معتبر دیگر و حتی ارزهای دیجیتالی تشکیل دهند و منابع مالی صندوق بین‌المللی پول را تقویت کنند.

کارنی پیشتر گفته بود که دوره گذار از دلار به ارزی دیگر سریع نخواهد بود چرا که اقتصاد آمریکا در اواسط قرن نوزده با پشت سر گذاشتن انگلیس به بزرگترین اقتصاد جهان تبدیل شد اما دلار تا سال ۱۹۲۰ نتوانست جای پوند را به عنوان ارز غالب جهانی بگیرد.

رئیس بانک مرکزی انگلیس در بخش دیگری از سخنان خود گفت که وابستگی بالای کشورهای جهان به دلار باعث افزایش آسیب پذیری آن ها به نوسانات دلار خواهد شد و لازم است تا کشورها روی این مساله بهتر فکر کنند و راه حلی برای آن بیابند. 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: انگلیس دلار رئیس بانک مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۷۸۲۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

‏رئیس‌کل بانک مرکزی راهی عربستان شد

روابط عمومی بانک مرکزی اعلام کرد: «محمدرضا فرزین» رئیس‌کل ‎بانک مرکزی به منظور توسعه همکاری‌ها و مناسبات پولی و بانکی و همچنین شرکت در پنجاهمین سالگرد تأسیس بانک توسعه اسلامی، تهران را به مقصد ریاض پایتخت عربستان ترک کرد.

دیگر خبرها

  • ریزش قیمت دلار در روز‌های آینده ادامه خواهد داشت
  • بیانیه شورایعالی انقلاب فرهنگی در حمایت از دانشجویان آمریکا
  • بیانیه شورای عالی انقلاب فرهنگی درحمایت از دانشجویان آمریکایی
  • دلار و سکه تا کجا کاهش پیدا می کنند؟
  • سیگنال مهم دبی و عربستان به دلار تهران
  • ‏رئیس‌کل بانک مرکزی راهی عربستان شد
  • استفاده از ابزار‌های نوین در کنترل نظام بانکی کشور
  • راه ‌اندازی برات الکترونیک برای تامین مالی تولید
  • سقوط ین با اقدام بانک ژاپن
  • رشد قیمت دلار در بازار غیررسمی، ارتباط چندانی با بانک مرکزی ندارد